Monday, January 3, 2011

SELASA - 4 JAN 2011

4A : 8.45 - 9.45 (selasa)

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Khatam Al-Quran

بيدغ

Membaca surah at-taubah

تاجوق

at-taubah (ayat 94-106/ m.s : 202 -203)

كماهيرن

Murid dapat: Membaca dengan betul dan lancar

اوبجيكتيف

1. Guru memperdengarkan bacaan yang betul

اكتيۏيتي / ستراتكي

2. Murid baca ikut guru

3. Memberi penerangan hukum tajwid

4. Membuat latihan bertulis

نيلاي مورني

بي.بي.عيم

80% daripada murid dapat membaca dengan betul dan lancar

ايمڤق


4B : 9.45 - 10.15 (selasa)

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Ulum Syariah

بيدغ

Beriman kepada Qada' dan Qadar

تاجوق

Pengertian Qada' dan Qadar, Faedah beriman dan Akibat tidak beriman

كماهيرن

Murid dapat:

1) Menyatakan pengertian Qada' dan Qadar

2) Menjelaskan faedah beriman dengan Qada' dan Qadar

3) Menghuraikan akibat tidak beriman dengan Qada' dan Qadar

اوبجيكتيف

1. Sumbang saran tentang perkara-perkara yang berkaitan Qada' dan Qadar

اكتيۏيتي / ستراتكي

2. Penerangan pengertian Qada' dan Qadar

3. Perbincangan tentang contoh Qada' dan Qadar

4. Mendengar penerangan tentang hikmah-hikmah beriman dengan Qada' dan Qadar serta akibat tidak beriman dengannya
5. Menyenaraikan semula selepas mendengar penerangan guru

نيلاي مورني

بي.بي.عيم

60% daripada murid dapat menyatakan pengertian Qada' dan Qadar dengan betul melalui bimbingan guru

ايمڤق


4B : 10.45 - 11.15 (selasa)

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Pemulihan Jawi

بيدع

tanda noktah

تاجوق

mengenal dan menggunakan tanda baca dalam ayat pendek

كماهيرن

Murid dapat :

1) Mengenal tanda baca noktah

2) Mengeja dan membaca ayat yang mengandungi tanda baca noktah

3) Melengkapkan tanda baca yang betul dalam ayat

اوبجيكتيف

1. Bersoal jawab tanda baca noktah

اكتيۏيتي / ستراتكي

2. Membaca tanda baca noktah dari kad imbasan

3. Latih tubi membaca ayat yang mengandungi tanda baca noktah

4. Murid diminta meletakkan tanda baca yang betul pada ayat yang dipamerkan

5. Guru menayangkan kad ayat yang telah dipelajari
6. Murid membaca ayat yang mengandungi tanda noktah dengan intonasi yang betul

نيلاي مورني

بي.بي.عيم

65% daripada murid dapat mengenali dan menggunakan tanda noktah dengan betul

ايمڤق


4C : 11.45 - 12.15 (selasa)

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Ulum Syariah

بيدغ

Beriman kepada Qada' dan Qadar

تاجوق

Pengertian Qada' dan Qadar, Faedah beriman dan Akibat tidak beriman

كماهيرن

Murid dapat:

1) Menyatakan pengertian Qada' dan Qadar

2) Menjelaskan faedah beriman dengan Qada' dan Qadar

3) Menghuraikan akibat tidak beriman dengan Qada' dan Qadar

اوبجيكتيف

1. Sumbang saran tentang perkara-perkara yang berkaitan Qada' dan Qadar

اكتيۏيتي / ستراتكي

2. Penerangan pengertian Qada' dan Qadar

3. Perbincangan tentang contoh Qada' dan Qadar

4. Mendengar penerangan tentang hikmah-hikmah beriman dengan Qada' dan Qadar serta akibat tidak beriman dengannya
5. Menyenaraikan semula selepas mendengar penerangan guru

نيلاي مورني

بي.بي.عيم

47% daripada murid dapat menyatakan pengertian Qada' dan Qadar dengan betul melalui bimbingan guru

ايمڤق

No comments:

Post a Comment