4A : 8.45 - 9.45 (selasa) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Khatam Al-Quran | بيدغ |
Membaca surah at-taubah | تاجوق |
at-taubah (ayat 94-106/ m.s : 202 -203) | كماهيرن |
Murid dapat: Membaca dengan betul dan lancar | اوبجيكتيف |
1. Guru memperdengarkan bacaan yang betul | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2. Murid baca ikut guru | |
3. Memberi penerangan hukum tajwid | |
4. Membuat latihan bertulis | |
نيلاي مورني | |
بي.بي.عيم | |
80% daripada murid dapat membaca dengan betul dan lancar | ايمڤق |
4B : 9.45 - 10.15 (selasa) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Ulum Syariah | بيدغ |
Beriman kepada Qada' dan Qadar | تاجوق |
Pengertian Qada' dan Qadar, Faedah beriman dan Akibat tidak beriman | كماهيرن |
Murid dapat: 1) Menyatakan pengertian Qada' dan Qadar 2) Menjelaskan faedah beriman dengan Qada' dan Qadar 3) Menghuraikan akibat tidak beriman dengan Qada' dan Qadar | اوبجيكتيف |
1. Sumbang saran tentang perkara-perkara yang berkaitan Qada' dan Qadar | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2. Penerangan pengertian Qada' dan Qadar | |
3. Perbincangan tentang contoh Qada' dan Qadar | |
4. Mendengar penerangan tentang hikmah-hikmah beriman dengan Qada' dan Qadar serta akibat tidak beriman dengannya | |
5. Menyenaraikan semula selepas mendengar penerangan guru | |
نيلاي مورني | |
بي.بي.عيم | |
60% daripada murid dapat menyatakan pengertian Qada' dan Qadar dengan betul melalui bimbingan guru | ايمڤق |
4B : 10.45 - 11.15 (selasa) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Pemulihan Jawi | بيدع |
tanda noktah | تاجوق |
mengenal dan menggunakan tanda baca dalam ayat pendek | كماهيرن |
Murid dapat : 1) Mengenal tanda baca noktah 2) Mengeja dan membaca ayat yang mengandungi tanda baca noktah 3) Melengkapkan tanda baca yang betul dalam ayat | اوبجيكتيف |
1. Bersoal jawab tanda baca noktah | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2. Membaca tanda baca noktah dari kad imbasan | |
3. Latih tubi membaca ayat yang mengandungi tanda baca noktah | |
4. Murid diminta meletakkan tanda baca yang betul pada ayat yang dipamerkan | |
5. Guru menayangkan kad ayat yang telah dipelajari | |
6. Murid membaca ayat yang mengandungi tanda noktah dengan intonasi yang betul | |
نيلاي مورني | |
بي.بي.عيم | |
65% daripada murid dapat mengenali dan menggunakan tanda noktah dengan betul | ايمڤق |
4C : 11.45 - 12.15 (selasa) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Ulum Syariah | بيدغ |
Beriman kepada Qada' dan Qadar | تاجوق |
Pengertian Qada' dan Qadar, Faedah beriman dan Akibat tidak beriman | كماهيرن |
Murid dapat: 1) Menyatakan pengertian Qada' dan Qadar 2) Menjelaskan faedah beriman dengan Qada' dan Qadar 3) Menghuraikan akibat tidak beriman dengan Qada' dan Qadar | اوبجيكتيف |
1. Sumbang saran tentang perkara-perkara yang berkaitan Qada' dan Qadar | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2. Penerangan pengertian Qada' dan Qadar | |
3. Perbincangan tentang contoh Qada' dan Qadar | |
4. Mendengar penerangan tentang hikmah-hikmah beriman dengan Qada' dan Qadar serta akibat tidak beriman dengannya | |
5. Menyenaraikan semula selepas mendengar penerangan guru | |
نيلاي مورني | |
بي.بي.عيم | |
47% daripada murid dapat menyatakan pengertian Qada' dan Qadar dengan betul melalui bimbingan guru | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment