Monday, January 24, 2011

SELASA - 25 JAN 2011

4A : 7.45-8.15 (selasa)

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Adab dan Akhlak Islamiah

بيدع

ADAB BERJALAN

تاجوق

Adab berjalan, faedah dan akibat

كماهيرن

Murid dapat:

1) -Menyatakan adab-adab ketika berjalan

2) -Membezakan cara berjalan yang beradab dengan tidak beradab

3) -Menyatakan faedah mengamalkan adab berjalan dan akibat tidak mengamalkannya

اوبجيكتيف

1) Sumbang saran tentang adab-adab berjalan

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Guru memberi penerangan tentang adab-adab berjalan

3) Tunjuk cara berjalan yang beradab dengan yang tidak beradab

4) Menulis adab-adab berjalan

5) Latih tubi lafaz salam dan doa
6) Perbincangan tentang faedah mengamalkan adab-adab berjalan dan akibat tidak mengamalkannya

BERMARUAH : menghiasi diri dengan budi pekerti yang mulia melalui tingkahlaku, pakaian dan pergaulan

نيلاي مورني

Buku teks dan lembaran kerja

بي.بي.عيم

80% daripada murid dapat menyenaraikan adab-adab berjalan

ايمڤق


4C : 9.15 - 10.15 (selasa)

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Khatam Al-Quran

بيدغ

Membaca surah Yunus ayat ( 71-109 )

تاجوق

ayat 71-88/m.s : 217 -218

كماهيرن

Murid dapat: Membaca dengan betul dan lancar

اوبجيكتيف

1. Guru memperdengarkan bacaan yang betul

اكتيۏيتي / ستراتكي

2. Murid baca ikut guru

3. Memberi penerangan hukum tajwid

4. Membuat latihan bertulis

BERDISIPLIN

نيلاي مورني

Al-Quran dan lembaran kerja

بي.بي.عيم

60% daripada murid dapat membaca dengan betul dan lancar

ايمڤق


4B : 10.45 - 11.15 (selasa)

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Pemulihan Jawi

بيدع

tanda koma

تاجوق

mengenal dan menggunakan tanda baca dalam ayat pendek

كماهيرن

Murid dapat :

1) Mengenal tanda baca koma dalam ayat

2) Mengeja dan membaca ayat yang mengandungi tanda baca koma dengan intonasi yang betul

3) Menyusun perkataan menjadi ayat

اوبجيكتيف

1. Bandingbeza tanda baca rumi dan jawi

اكتيۏيتي / ستراتكي

2. Penerangan guru mengenai cara penggunaan tanda baca koma

3. Latih tubi mengeja dan membaca ayat-ayat yang mengandungi tanda baca koma

4. Menyusun kad-kad perkataan menjadi ayat menggunakan tanda baca yang betul

5. Murid membaca semula ayat-ayat yang telah disusun
6. Murid menulis ayat yang mengandungi tanda koma dalam buku latihan

Kerjasama

نيلاي مورني

buku teks, kad perkataan dan lembaran kerja

بي.بي.عيم

60% daripada murid dapat mengenali dan menggunakan tanda koma dengan betul

ايمڤق


4E : 11.45-12.15 (selasa)

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Adab dan Akhlak Islamiah

بيدع

ADAB BERJALAN

تاجوق

Adab berjalan, faedah dan akibat

كماهيرن

Murid dapat:

1) -Menyatakan adab-adab ketika berjalan

2) -Membezakan cara berjalan yang beradab dengan tidak beradab

3) -Menyatakan faedah mengamalkan adab berjalan dan akibat tidak mengamalkannya

اوبجيكتيف

1) Sumbang saran tentang adab-adab berjalan

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Guru memberi penerangan tentang adab-adab berjalan

3) Tunjuk cara berjalan yang beradab dengan yang tidak beradab

4) Menulis adab-adab berjalan

5) Latih tubi lafaz salam dan doa
6) Perbincangan tentang faedah mengamalkan adab-adab berjalan dan akibat tidak mengamalkannya

BERMARUAH : menghiasi diri dengan budi pekerti yang mulia melalui tingkahlaku, pakaian dan pergaulan

نيلاي مورني

Buku teks dan lembaran kerja

بي.بي.عيم

40% daripada murid dapat menyenaraikan adab-adab berjalan dengan bantuan guru

ايمڤق

No comments:

Post a Comment