Monday, January 31, 2011

MINGGU KE-5 # AHAD - 30 JAN 2011

4A : 8.15-8.45 (ahad)

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Adab dan Akhlak Islamiah

بيدع

ADAB BERJALAN

تاجوق

Adab berjalan, faedah dan akibat

كماهيرن

Murid dapat:

1) -Menyatakan adab-adab ketika berjalan

2) -Membezakan cara berjalan yang beradab dengan tidak beradab

3) -Menyatakan faedah mengamalkan adab berjalan dan akibat tidak mengamalkannya

اوبجيكتيف

1) Sumbang saran tentang adab-adab berjalan

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Guru memberi penerangan tentang adab-adab berjalan

3) Tunjuk cara berjalan yang beradab dengan yang tidak beradab

4) Menulis adab-adab berjalan

5) Latih tubi lafaz salam dan doa
6) Perbincangan tentang faedah mengamalkan adab-adab berjalan dan akibat tidak mengamalkannya

BERMARUAH : menghiasi diri dengan budi pekerti yang mulia melalui tingkahlaku, pakaian dan pergaulan

نيلاي مورني

Buku teks dan lembaran kerja

بي.بي.عيم

80% daripada murid dapat menyenaraikan adab-adab berjalan

ايمڤق


4E : 9.15 - 10.15 (ahad)

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Khatam Al-Quran

بيدغ

Membaca surah Yunus ayat ( 71-109 )

تاجوق

ayat 71-88/m.s : 217 -218

كماهيرن

Murid dapat: Membaca dengan betul dan lancar

اوبجيكتيف

1. Guru memperdengarkan bacaan yang betul

اكتيۏيتي / ستراتكي

2. Murid baca ikut guru

3. Memberi penerangan hukum tajwid

4. Membuat latihan bertulis

BERDISIPLIN

نيلاي مورني

Al-Quran dan lembaran kerja

بي.بي.عيم

50% daripada murid dapat membaca dengan betul dan lancar

ايمڤق


4A : 10.45 - 11.45 (ahad)

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Khatam Al-Quran

بيدغ

Membaca surah Yunus ayat ( 71-109 )

تاجوق

ayat 71-88/m.s : 217 -218

كماهيرن

Murid dapat: Membaca dengan betul dan lancar

اوبجيكتيف

1. Guru memperdengarkan bacaan yang betul

اكتيۏيتي / ستراتكي

2. Murid baca ikut guru

3. Memberi penerangan hukum tajwid

4. Membuat latihan bertulis

BERDISIPLIN

نيلاي مورني

Al-Quran dan lembaran kerja

بي.بي.عيم

90% daripada murid dapat membaca dengan betul dan lancar

ايمڤق


4B : 11.45-12.15 (ahad)

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Adab dan Akhlak Islamiah

بيدع

ADAB BERJALAN

تاجوق

Adab berjalan, faedah dan akibat

كماهيرن

Murid dapat:

1) -Menyatakan adab-adab ketika berjalan

2) -Membezakan cara berjalan yang beradab dengan tidak beradab

3) -Menyatakan faedah mengamalkan adab berjalan dan akibat tidak mengamalkannya

اوبجيكتيف

1) Sumbang saran tentang adab-adab berjalan

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Guru memberi penerangan tentang adab-adab berjalan

3) Tunjuk cara berjalan yang beradab dengan yang tidak beradab

4) Menulis adab-adab berjalan

5) Latih tubi lafaz salam dan doa
6) Perbincangan tentang faedah mengamalkan adab-adab berjalan dan akibat tidak mengamalkannya

BERMARUAH : menghiasi diri dengan budi pekerti yang mulia melalui tingkahlaku, pakaian dan pergaulan

نيلاي مورني

Buku teks dan lembaran kerja

بي.بي.عيم

68% daripada murid dapat menyenaraikan adab-adab berjalan

ايمڤق

No comments:

Post a Comment