1B : 8.15 - 9.15 (ahad) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Al-Quran | بيدع |
Iqra' 1 (m/s: 7-9) | تاجوق |
Menyebut dan membaca | كماهيرن |
Murid dapat : 1) Menyebut dan membaca huruf hijaiyyah tunggal berbaris satu di atas ( ja-ha-kha) dengan makhraj yang betul 2) Membezakan bunyi makhraj huruf tunggal 3) Membaca dengan betul dan fasih | اوبجيكتيف |
1. Talaqi dan musyafahah | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2. Latih tubi menyebut huruf demi huruf secara kelas, kumpulan dan individu | |
3. Murid-murid lemah dibimbing oleh rakan sebaya | |
4. Tasmik bacaan kepada guru | |
نيلاي مورني | |
بي.بي.عيم | |
- 60% daripada murid dapat menyebut dan membaca dengan betul | ايمڤق |
4E : 10.45 - 11.45 (ahad) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Khatam Al-Quran | بيدغ |
Membaca surah at-taubah | تاجوق |
at-taubah (ayat / m.s : 203 -204) | كماهيرن |
Murid dapat: Membaca dengan betul dan lancar | اوبجيكتيف |
1. Guru memperdengarkan bacaan yang betul | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2. Murid baca ikut guru | |
3. Memberi penerangan hukum tajwid | |
4. Membuat latihan bertulis | |
نيلاي مورني | |
بي.بي.عيم | |
% daripada murid dapat membaca dengan betul | ايمڤق |
4D:11.45-12.15 (ahad) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Ulum Syariah (Ibadat) | بيدع |
Bersuci daripada najis | تاجوق |
Membezakan sesuatu itu najis atau tidak | كماهيرن |
Murid dapat: 1) - Menyebut maksud najis dan hadas - Menyatakan maksud bersuci daripada najis dan hadas 2) - Menyatakan perkara yang dilarang bagi orang yang berhadas kecil - Menerangkan jenis-jenis najis 3) - Menjelaskan maksud najis hukmi dan najis aini - Tunjuk cara bersuci daripada najis hukmi dan najis aini | اوبجيكتيف |
1) Sumbang saran berkaitan dengan pengertian bersuci | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Bersoal jawab lisan berkaitan dengan pengertian najis | |
3) Mengklasifikasikan jenis-jenis najis berpandukan gambar | |
4) Membezakan antara najis hukmi denagn najis aini | |
Menjaga kebersihan diri, pakaian dan persekitaran | نيلاي مورني |
Buku teks dan lembaran kerja | بي.بي.عيم |
% murid dapat membezakan dan menyebut jenis-jenis najis | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment