4A : 7.45 - 8.45/ 4E : 9.15 - 10.15 (khamis) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Khatam Al-Quran | بيدغ |
Membaca surah at-taubah | تاجوق |
at-taubah (ayat 107-117/ m.s : 204 -205) | كماهيرن |
Murid dapat: Membaca dengan betul dan lancar | اوبجيكتيف |
1. Guru memperdengarkan bacaan yang betul | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2. Murid baca ikut guru | |
3. Memberi penerangan hukum tajwid | |
4. Membuat latihan bertulis | |
نيلاي مورني | |
بي.بي.عيم | |
4A - 85% daripada murid dapat membaca dengan betul dan lancar 4E - 58% daripada murid dapat membaca dengan betul | ايمڤق |
4C : 10.45 - 11.15 (khamis) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Pemulihan Jawi | بيدع |
tanda noktah | تاجوق |
mengenal dan menggunakan tanda baca dalam ayat pendek | كماهيرن |
Murid dapat : 1) Mengenal tanda baca noktah 2) Mengeja dan membaca ayat yang mengandungi tanda baca noktah 3) Melengkapkan tanda baca yang betul dalam ayat | اوبجيكتيف |
1. Bersoal jawab tanda baca noktah | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2. Membaca tanda baca noktah dari kad imbasan | |
3. Latih tubi membaca ayat yang mengandungi tanda baca noktah | |
4. Murid diminta meletakkan tanda baca yang betul pada ayat yang dipamerkan | |
5. Guru menayangkan kad ayat yang telah dipelajari | |
6. Murid membaca ayat yang mengandungi tanda noktah dengan intonasi yang betul | |
نيلاي مورني | |
بي.بي.عيم | |
45% daripada murid dapat mengenali dan menggunakan tanda noktah dengan betul | ايمڤق |
1D : 11.45 - 12.45 (khamis) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Al-Quran | بيدع |
Iqra' 1 (m/s: 4-6) | تاجوق |
Menyebut dan membaca | كماهيرن |
Murid dapat : 1) Menyebut dan membaca huruf hijaiyyah tunggal berbaris satu di atas ( ja-ha-kha) dengan makhraj yang betul 2) Membezakan bunyi makhraj huruf tunggal 3) Membaca dengan betul dan fasih | اوبجيكتيف |
1. Talaqi dan musyafahah | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2. Latih tubi menyebut huruf demi huruf secara kelas, kumpulan dan individu | |
3. Murid-murid lemah dibimbing oleh rakan sebaya | |
4. Tasmik bacaan kepada guru | |
نيلاي مورني | |
بي.بي.عيم | |
- 70% daripada murid 1D dapat menyebut dan membaca dengan betul | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment