1B : 7.45 - 8.45 (isnin) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Al-Quran | بيدع |
Iqra' 1 (m/s: 10-12) | تاجوق |
Menyebut dan membaca | كماهيرن |
Murid dapat : 1) Menyebut dan membaca huruf hijaiyyah tunggal berbaris satu di atas ( ja-ha-kha) dengan makhraj yang betul 2) Membezakan bunyi makhraj huruf tunggal 3) Membaca dengan betul dan fasih | اوبجيكتيف |
1. Talaqi dan musyafahah | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2. Latih tubi menyebut huruf demi huruf secara kelas, kumpulan dan individu | |
3. Murid-murid lemah dibimbing oleh rakan sebaya | |
4. Tasmik bacaan kepada guru | |
نيلاي مورني | |
بي.بي.عيم | |
- 60% daripada murid dapat menyebut dan membaca dengan betul | ايمڤق |
1D : 10.15 - 11.15 (ahad) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Al-Quran | بيدع |
Iqra' 1 (m/s: 7-9) | تاجوق |
Menyebut dan membaca | كماهيرن |
Murid dapat : 1) Menyebut dan membaca huruf hijaiyyah tunggal berbaris satu di atas ( ja-ha-kha) dengan makhraj yang betul 2) Membezakan bunyi makhraj huruf tunggal 3) Membaca dengan betul dan fasih | اوبجيكتيف |
1. Talaqi dan musyafahah | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2. Latih tubi menyebut huruf demi huruf secara kelas, kumpulan dan individu | |
3. Murid-murid lemah dibimbing oleh rakan sebaya | |
4. Tasmik bacaan kepada guru | |
نيلاي مورني | |
بي.بي.عيم | |
- 55% daripada murid dapat menyebut dan membaca dengan betul | ايمڤق |
4E : 11.45 - 12.15 (isnin) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Pemulihan Jawi | بيدع |
tanda noktah | تاجوق |
mengenal dan menggunakan tanda baca dalam ayat pendek | كماهيرن |
Murid dapat : 1) Mengenal tanda baca noktah 2) Mengeja dan membaca ayat yang mengandungi tanda baca noktah 3) Melengkapkan tanda baca yang betul dalam ayat | اوبجيكتيف |
1. Bersoal jawab tanda baca noktah | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2. Membaca tanda baca noktah dari kad imbasan | |
3. Latih tubi membaca ayat yang mengandungi tanda baca noktah | |
4. Murid diminta meletakkan tanda baca yang betul pada ayat yang dipamerkan | |
5. Guru menayangkan kad ayat yang telah dipelajari | |
6. Murid membaca ayat yang mengandungi tanda noktah dengan intonasi yang betul | |
نيلاي مورني | |
بي.بي.عيم | |
50% daripada murid dapat mengenali dan menggunakan tanda noktah dengan betul | ايمڤق |
4E:12.15-12.45 (isnin) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Ulum Syariah (Ibadat) | بيدع |
Bersuci daripada najis | تاجوق |
Membezakan sesuatu itu najis atau tidak | كماهيرن |
Murid dapat: 1) - Menyebut maksud najis dan hadas - Menyatakan maksud bersuci daripada najis dan hadas 2) - Menyatakan perkara yang dilarang bagi orang yang berhadas kecil - Menerangkan jenis-jenis najis 3) - Menjelaskan maksud najis hukmi dan najis aini - Tunjuk cara bersuci daripada najis hukmi dan najis aini | اوبجيكتيف |
1) Sumbang saran berkaitan dengan pengertian bersuci | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Bersoal jawab lisan berkaitan dengan pengertian najis | |
3) Mengklasifikasikan jenis-jenis najis berpandukan gambar | |
4) Membezakan antara najis hukmi denagn najis aini | |
Menjaga kebersihan diri, pakaian dan persekitaran | نيلاي مورني |
Buku teks dan lembaran kerja | بي.بي.عيم |
48% murid dapat membezakan dan menyebut jenis-jenis najis | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment