1D : 7.45 - 8.45 (isnin) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Al-Quran (Iqra' 1 m/s: 20 - 24) | بيدع |
1.1) Bacaan 1.1.1 ) Menyebut dan membaca huruf hijaiyyah tunggal berbaris satu di atas | Standard Kandungan |
1.1.1.1 ) Menyebut dan membaca huruf hijaiyyah tunggal berbaris satu diatas (Qa hingga Na) 1.1.1.2 ) Membanding beza bunyi huruf hijaiyyah yang hampir sama bunyi | Standard Pembelajaran |
Murid dapat : 1) Menyebut dan membaca huruf hijaiyyah tunggal berbaris satu di atas (Qa hingga Na) dengan makhraj yang betul 2) Membezakan bunyi makhraj huruf tunggal 3) Membaca dengan betul dan fasih | اوبجيكتيف |
1. Talaqi dan musyafahah | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2. Latih tubi menyebut huruf demi huruf secara kelas, kumpulan dan individu | |
3. Murid-murid lemah dibimbing oleh rakan sebaya | |
4. Tasmik bacaan kepada guru | |
نيلاي مورني | |
بي.بي.عيم | |
60% daripada murid dapat menyebut dan membaca dengan betul | ايمڤق |
4C : 9.15-9.45 (isnin) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Adab dan Akhlak Islamiah | بيدع |
ADAB BERJALAN | تاجوق |
Adab berjalan, faedah dan akibat | كماهيرن |
Murid dapat: 1) -Menyatakan adab-adab ketika berjalan 2) -Membezakan cara berjalan yang beradab dengan tidak beradab 3) -Menyatakan faedah mengamalkan adab berjalan dan akibat tidak mengamalkannya | اوبجيكتيف |
1) Sumbang saran tentang adab-adab berjalan | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Guru memberi penerangan tentang adab-adab berjalan | |
3) Tunjuk cara berjalan yang beradab dengan yang tidak beradab | |
4) Menulis adab-adab berjalan | |
5) Latih tubi lafaz salam dan doa | |
6) Perbincangan tentang faedah mengamalkan adab-adab berjalan dan akibat tidak mengamalkannya | |
BERMARUAH : menghiasi diri dengan budi pekerti yang mulia melalui tingkahlaku, pakaian dan pergaulan | نيلاي مورني |
Buku teks dan lembaran kerja | بي.بي.عيم |
55% daripada murid dapat menyenaraikan adab-adab berjalan | ايمڤق |
1C : 7.45 - 8.45 (isnin) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Al-Quran (Iqra' 1 m/s: 20 - 24) | بيدع |
1.1) Bacaan 1.1.1 ) Menyebut dan membaca huruf hijaiyyah tunggal berbaris satu di atas | Standard Kandungan |
1.1.1.1 ) Menyebut dan membaca huruf hijaiyyah tunggal berbaris satu diatas (Qa hingga Na) 1.1.1.2 ) Membanding beza bunyi huruf hijaiyyah yang hampir sama bunyi | Standard Pembelajaran |
Murid dapat : 1) Menyebut dan membaca huruf hijaiyyah tunggal berbaris satu di atas (Qa hingga Na) dengan makhraj yang betul 2) Membezakan bunyi makhraj huruf tunggal 3) Membaca dengan betul dan fasih | اوبجيكتيف |
1. Talaqi dan musyafahah | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2. Latih tubi menyebut huruf demi huruf secara kelas, kumpulan dan individu | |
3. Murid-murid lemah dibimbing oleh rakan sebaya | |
4. Tasmik bacaan kepada guru | |
نيلاي مورني | |
بي.بي.عيم | |
80% daripada murid dapat menyebut dan membaca dengan betul | ايمڤق |
4E : 11.45 - 12.45 (isnin) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Khatam Al-Quran | بيدغ |
Membaca surah Yunus ayat ( 71-109 ) | تاجوق |
ayat 89-109/m.s : 219 -221 | كماهيرن |
Murid dapat: Membaca dengan betul dan lancar | اوبجيكتيف |
1. Guru memperdengarkan bacaan yang betul | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2. Murid baca ikut guru | |
3. Memberi penerangan hukum tajwid | |
4. Membuat latihan bertulis | |
BERDISIPLIN | نيلاي مورني |
Al-Quran dan lembaran kerja | بي.بي.عيم |
52% daripada murid dapat membaca dengan betul dan lancar | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment