4D : 7.45 - 8.15 (rabu) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Pemulihan Jawi | بيدع |
tanda noktah | تاجوق |
mengenal dan menggunakan tanda baca dalam ayat pendek | كماهيرن |
Murid dapat : 1) Mengenal tanda baca noktah 2) Mengeja dan membaca ayat yang mengandungi tanda baca noktah 3) Melengkapkan tanda baca yang betul dalam ayat | اوبجيكتيف |
1. Bersoal jawab tanda baca noktah | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2. Membaca tanda baca noktah dari kad imbasan | |
3. Latih tubi membaca ayat yang mengandungi tanda baca noktah | |
4. Murid diminta meletakkan tanda baca yang betul pada ayat yang dipamerkan | |
5. Guru menayangkan kad ayat yang telah dipelajari | |
6. Murid membaca ayat yang mengandungi tanda noktah dengan intonasi yang betul | |
نيلاي مورني | |
بي.بي.عيم | |
P&P tidak dapat dijalankan kerana ada majlis Program Kembali Ke Sekolah | ايمڤق |
4A : 8.15 - 8.45 (rabu) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Pemulihan Jawi | بيدع |
tanda noktah | تاجوق |
mengenal dan menggunakan tanda baca dalam ayat pendek | كماهيرن |
Murid dapat : 1) Mengenal tanda baca noktah 2) Mengeja dan membaca ayat yang mengandungi tanda baca noktah 3) Melengkapkan tanda baca yang betul dalam ayat | اوبجيكتيف |
1. Bersoal jawab tanda baca noktah | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2. Membaca tanda baca noktah dari kad imbasan | |
3. Latih tubi membaca ayat yang mengandungi tanda baca noktah | |
4. Murid diminta meletakkan tanda baca yang betul pada ayat yang dipamerkan | |
5. Guru menayangkan kad ayat yang telah dipelajari | |
6. Murid membaca ayat yang mengandungi tanda noktah dengan intonasi yang betul | |
نيلاي مورني | |
بي.بي.عيم | |
75% daripada murid dapat mengenali dan menggunakan tanda noktah dengan betul | ايمڤق |
4A : 8.45 - 9.15 (rabu) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Ulum Syariah | بيدغ |
Beriman kepada Qada' dan Qadar | تاجوق |
Pengertian Qada' dan Qadar, Faedah beriman dan Akibat tidak beriman | كماهيرن |
Murid dapat: 1) Menyatakan pengertian Qada' dan Qadar 2) Menjelaskan faedah beriman dengan Qada' dan Qadar 3) Menghuraikan akibat tidak beriman dengan Qada' dan Qadar | اوبجيكتيف |
1. Sumbang saran tentang perkara-perkara yang berkaitan Qada' dan Qadar | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2. Penerangan pengertian Qada' dan Qadar | |
3. Perbincangan tentang contoh Qada' dan Qadar | |
4. Mendengar penerangan tentang hikmah-hikmah beriman dengan Qada' dan Qadar serta akibat tidak beriman dengannya | |
5. Menyenaraikan semula selepas mendengar penerangan guru | |
نيلاي مورني | |
بي.بي.عيم | |
60% daripada murid dapat menyatakan pengertian Qada' dan Qadar dengan betul melalui bimbingan guru | ايمڤق |
1C : 11.45 - 12.45 (rabu) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Al-Quran | بيدع |
Iqra' 1 (m/s: 4-6) | تاجوق |
Menyebut dan membaca | كماهيرن |
Murid dapat : 1) Menyebut dan membaca huruf hijaiyyah tunggal berbaris satu di atas ( ja - ha - kha ) dengan makhraj yang betul 2) Membezakan bunyi makhraj huruf tunggal 3) Membaca dengan betul dan fasih | اوبجيكتيف |
1. Talaqi dan musyafahah | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2. Latih tubi menyebut huruf demi huruf secara kelas, kumpulan dan individu | |
3. Murid-murid lemah dibimbing oleh rakan sebaya | |
4. Tasmik bacaan kepada guru | |
نيلاي مورني | |
بي.بي.عيم | |
-60% daripada murid dapat menyebut dan membaca dengan betul | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment