Monday, January 24, 2011

RABU - 19 JAN 2011

4D : 7.45 - 8.15/ 4A : 8.15 - 8.45 (rabu)

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Pemulihan Jawi

بيدع

tanda noktah

تاجوق

mengenal dan menggunakan tanda baca dalam ayat pendek

كماهيرن

Murid dapat :

1) Mengenal tanda baca noktah

2) Mengeja dan membaca ayat yang mengandungi tanda baca noktah

3) Melengkapkan tanda baca yang betul dalam ayat

اوبجيكتيف

1. Bersoal jawab tanda baca noktah

اكتيۏيتي / ستراتكي

2. Membaca tanda baca noktah dari kad imbasan

3. Latih tubi membaca ayat yang mengandungi tanda baca noktah

4. Murid diminta meletakkan tanda baca yang betul pada ayat yang dipamerkan

5. Guru menayangkan kad ayat yang telah dipelajari
6. Murid membaca ayat yang mengandungi tanda noktah dengan intonasi yang betul

نيلاي مورني

بي.بي.عيم

% daripada murid dapat mengenali dan menggunakan tanda noktah dengan betul

ايمڤق


4A : 8.45-9.15 (rabu)

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Ulum Syariah (Ibadat)

بيدع

Bersuci daripada najis

تاجوق

Membezakan sesuatu itu najis atau tidak

كماهيرن

Murid dapat:

1) - Menyebut maksud najis dan hadas

- Menyatakan maksud bersuci daripada najis dan hadas

2) - Menyatakan perkara yang dilarang bagi orang yang berhadas kecil

- Menerangkan jenis-jenis najis

3) - Menjelaskan maksud najis hukmi dan najis aini

- Tunjuk cara bersuci daripada najis hukmi dan najis aini

اوبجيكتيف

1) Sumbang saran berkaitan dengan pengertian bersuci

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Bersoal jawab lisan berkaitan dengan pengertian najis

3) Mengklasifikasikan jenis-jenis najis berpandukan gambar

4) Membezakan antara najis hukmi denagn najis aini

Menjaga kebersihan diri, pakaian dan persekitaran

نيلاي مورني

Buku teks dan lembaran kerja

بي.بي.عيم

% murid dapat membezakan dan menyebut jenis-jenis najis

ايمڤق


1C : 11.45 - 12.45 (rabu)

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Al-Quran

بيدع

Iqra' 1 (m/s: 7-9)

تاجوق

Menyebut dan membaca

كماهيرن

Murid dapat :

1) Menyebut dan membaca huruf hijaiyyah tunggal berbaris satu di atas ( ja-ha-kha) dengan makhraj yang betul

2) Membezakan bunyi makhraj huruf tunggal

3) Membaca dengan betul dan fasih

اوبجيكتيف

1. Talaqi dan musyafahah

اكتيۏيتي / ستراتكي

2. Latih tubi menyebut huruf demi huruf secara kelas, kumpulan dan individu

3. Murid-murid lemah dibimbing oleh rakan sebaya

4. Tasmik bacaan kepada guru

نيلاي مورني

بي.بي.عيم

- 60% daripada murid dapat menyebut dan membaca dengan betul

ايمڤق

No comments:

Post a Comment