4A : 8.15-8.45 (ahad) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Adab dan Akhlak Islamiah | بيدع |
ADAB BERJALAN | تاجوق |
Adab berjalan, faedah dan akibat | كماهيرن |
Murid dapat: 1) -Menyatakan adab-adab ketika berjalan 2) -Membezakan cara berjalan yang beradab dengan tidak beradab 3) -Menyatakan faedah mengamalkan adab berjalan dan akibat tidak mengamalkannya | اوبجيكتيف |
1) Sumbang saran tentang adab-adab berjalan | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Guru memberi penerangan tentang adab-adab berjalan | |
3) Tunjuk cara berjalan yang beradab dengan yang tidak beradab | |
4) Menulis adab-adab berjalan | |
5) Latih tubi lafaz salam dan doa | |
6) Perbincangan tentang faedah mengamalkan adab-adab berjalan dan akibat tidak mengamalkannya | |
BERMARUAH : menghiasi diri dengan budi pekerti yang mulia melalui tingkahlaku, pakaian dan pergaulan | نيلاي مورني |
Buku teks dan lembaran kerja | بي.بي.عيم |
80% daripada murid dapat menyenaraikan adab-adab berjalan | ايمڤق |
4E : 9.15 - 10.15 (ahad) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Khatam Al-Quran | بيدغ |
Membaca surah Yunus ayat ( 71-109 ) | تاجوق |
ayat 71-88/m.s : 217 -218 | كماهيرن |
Murid dapat: Membaca dengan betul dan lancar | اوبجيكتيف |
1. Guru memperdengarkan bacaan yang betul | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2. Murid baca ikut guru | |
3. Memberi penerangan hukum tajwid | |
4. Membuat latihan bertulis | |
BERDISIPLIN | نيلاي مورني |
Al-Quran dan lembaran kerja | بي.بي.عيم |
50% daripada murid dapat membaca dengan betul dan lancar | ايمڤق |
4A : 10.45 - 11.45 (ahad) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Khatam Al-Quran | بيدغ |
Membaca surah Yunus ayat ( 71-109 ) | تاجوق |
ayat 71-88/m.s : 217 -218 | كماهيرن |
Murid dapat: Membaca dengan betul dan lancar | اوبجيكتيف |
1. Guru memperdengarkan bacaan yang betul | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2. Murid baca ikut guru | |
3. Memberi penerangan hukum tajwid | |
4. Membuat latihan bertulis | |
BERDISIPLIN | نيلاي مورني |
Al-Quran dan lembaran kerja | بي.بي.عيم |
90% daripada murid dapat membaca dengan betul dan lancar | ايمڤق |
4B : 11.45-12.15 (ahad) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Adab dan Akhlak Islamiah | بيدع |
ADAB BERJALAN | تاجوق |
Adab berjalan, faedah dan akibat | كماهيرن |
Murid dapat: 1) -Menyatakan adab-adab ketika berjalan 2) -Membezakan cara berjalan yang beradab dengan tidak beradab 3) -Menyatakan faedah mengamalkan adab berjalan dan akibat tidak mengamalkannya | اوبجيكتيف |
1) Sumbang saran tentang adab-adab berjalan | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Guru memberi penerangan tentang adab-adab berjalan | |
3) Tunjuk cara berjalan yang beradab dengan yang tidak beradab | |
4) Menulis adab-adab berjalan | |
5) Latih tubi lafaz salam dan doa | |
6) Perbincangan tentang faedah mengamalkan adab-adab berjalan dan akibat tidak mengamalkannya | |
BERMARUAH : menghiasi diri dengan budi pekerti yang mulia melalui tingkahlaku, pakaian dan pergaulan | نيلاي مورني |
Buku teks dan lembaran kerja | بي.بي.عيم |
68% daripada murid dapat menyenaraikan adab-adab berjalan | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment