Monday, January 24, 2011

RABU - 26 JAN 2011

1C : 7.45 - 8.45 (rabu)

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Al-Quran (Iqra' 1 m/s: 25 - 30)

بيدع

1.1) Bacaan

1.1.1 ) Menyebut dan membaca huruf hijaiyyah tunggal berbaris satu di atas

Standard Kandungan

1.1.1.1 ) Menyebut dan membaca huruf hijaiyyah tunggal berbaris satu diatas (Wa, Ha dan Ya)

1.1.1.2 ) Membanding beza bunyi huruf hijaiyyah yang hampir sama bunyi

Standard Pembelajaran

Murid dapat :

1) Menyebut dan membaca huruf hijaiyyah tunggal berbaris satu di atas (Wa, Ha dan Ya) dengan makhraj yang betul

2) Membezakan bunyi makhraj huruf tunggal

3) Membaca dengan betul dan fasih

اوبجيكتيف

1. Talaqi dan musyafahah

اكتيۏيتي / ستراتكي

2. Latih tubi menyebut huruf demi huruf secara kelas, kumpulan dan individu

3. Murid-murid lemah dibimbing oleh rakan sebaya

4. Tasmik bacaan kepada guru

نيلاي مورني

بي.بي.عيم

% daripada murid dapat menyebut dan membaca dengan betul

ايمڤق


4C : 9.45 - 10.15 (rabu)

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Pemulihan Jawi

بيدع

tanda koma

تاجوق

mengenal dan menggunakan tanda baca dalam ayat pendek

كماهيرن

Murid dapat :

1) Mengenal tanda baca koma dalam ayat

2) Mengeja dan membaca ayat yang mengandungi tanda baca koma dengan intonasi yang betul

3) Menyusun perkataan menjadi ayat

اوبجيكتيف

1. Bandingbeza tanda baca rumi dan jawi

اكتيۏيتي / ستراتكي

2. Penerangan guru mengenai cara penggunaan tanda baca koma

3. Latih tubi mengeja dan membaca ayat-ayat yang mengandungi tanda baca koma

4. Menyusun kad-kad perkataan menjadi ayat menggunakan tanda baca yang betul

5. Murid membaca semula ayat-ayat yang telah disusun
6. Murid menulis ayat yang mengandungi tanda koma dalam buku latihan

Kerjasama

نيلاي مورني

buku teks, kad perkataan dan lembaran kerja

بي.بي.عيم

% daripada murid dapat mengenali dan menggunakan tanda koma dengan betul

ايمڤق


4A : 11.15 - 12.15 (rabu)

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Khatam Al-Quran

بيدغ

Membaca surah Yunus ayat ( 71-109 )

تاجوق

ayat 89-109/m.s : 219 -221

كماهيرن

Murid dapat: Membaca dengan betul dan lancar

اوبجيكتيف

1. Guru memperdengarkan bacaan yang betul

اكتيۏيتي / ستراتكي

2. Murid baca ikut guru

3. Memberi penerangan hukum tajwid

4. Membuat latihan bertulis

BERDISIPLIN

نيلاي مورني

Al-Quran dan lembaran kerja

بي.بي.عيم

% daripada murid dapat membaca dengan betul dan lancar

ايمڤق

No comments:

Post a Comment