1C : 7.45 - 8.45 (rabu) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Al-Quran (Iqra' 1 m/s: 25 - 30) | بيدع |
1.1) Bacaan 1.1.1 ) Menyebut dan membaca huruf hijaiyyah tunggal berbaris satu di atas | Standard Kandungan |
1.1.1.1 ) Menyebut dan membaca huruf hijaiyyah tunggal berbaris satu diatas (Wa, Ha dan Ya) 1.1.1.2 ) Membanding beza bunyi huruf hijaiyyah yang hampir sama bunyi | Standard Pembelajaran |
Murid dapat : 1) Menyebut dan membaca huruf hijaiyyah tunggal berbaris satu di atas (Wa, Ha dan Ya) dengan makhraj yang betul 2) Membezakan bunyi makhraj huruf tunggal 3) Membaca dengan betul dan fasih | اوبجيكتيف |
1. Talaqi dan musyafahah | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2. Latih tubi menyebut huruf demi huruf secara kelas, kumpulan dan individu | |
3. Murid-murid lemah dibimbing oleh rakan sebaya | |
4. Tasmik bacaan kepada guru | |
نيلاي مورني | |
بي.بي.عيم | |
% daripada murid dapat menyebut dan membaca dengan betul | ايمڤق |
4C : 9.45 - 10.15 (rabu) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Pemulihan Jawi | بيدع |
tanda koma | تاجوق |
mengenal dan menggunakan tanda baca dalam ayat pendek | كماهيرن |
Murid dapat : 1) Mengenal tanda baca koma dalam ayat 2) Mengeja dan membaca ayat yang mengandungi tanda baca koma dengan intonasi yang betul 3) Menyusun perkataan menjadi ayat | اوبجيكتيف |
1. Bandingbeza tanda baca rumi dan jawi | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2. Penerangan guru mengenai cara penggunaan tanda baca koma | |
3. Latih tubi mengeja dan membaca ayat-ayat yang mengandungi tanda baca koma | |
4. Menyusun kad-kad perkataan menjadi ayat menggunakan tanda baca yang betul | |
5. Murid membaca semula ayat-ayat yang telah disusun | |
6. Murid menulis ayat yang mengandungi tanda koma dalam buku latihan | |
Kerjasama | نيلاي مورني |
buku teks, kad perkataan dan lembaran kerja | بي.بي.عيم |
% daripada murid dapat mengenali dan menggunakan tanda koma dengan betul | ايمڤق |
4A : 11.15 - 12.15 (rabu) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Khatam Al-Quran | بيدغ |
Membaca surah Yunus ayat ( 71-109 ) | تاجوق |
ayat 89-109/m.s : 219 -221 | كماهيرن |
Murid dapat: Membaca dengan betul dan lancar | اوبجيكتيف |
1. Guru memperdengarkan bacaan yang betul | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2. Murid baca ikut guru | |
3. Memberi penerangan hukum tajwid | |
4. Membuat latihan bertulis | |
BERDISIPLIN | نيلاي مورني |
Al-Quran dan lembaran kerja | بي.بي.عيم |
% daripada murid dapat membaca dengan betul dan lancar | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment