4A : 8.45 - 9.45 (selasa) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Khatam Al-Quran | بيدغ |
Membaca surah at-taubah | تاجوق |
at-taubah (ayat 94-106/ m.s : 202 -203) | كماهيرن |
Murid dapat: Membaca dengan betul dan lancar | اوبجيكتيف |
1. Guru memperdengarkan bacaan yang betul | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2. Murid baca ikut guru | |
3. Memberi penerangan hukum tajwid | |
4. Membuat latihan bertulis | |
نيلاي مورني | |
بي.بي.عيم | |
% daripada murid dapat membaca dengan betul dan lancar | ايمڤق |
4B:9.45-10.15 /4C:11.45-12.15 (selasa) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Ulum Syariah (Ibadat) | بيدع |
Bersuci daripada najis | تاجوق |
Membezakan sesuatu itu najis atau tidak | كماهيرن |
Murid dapat: 1) - Menyebut maksud najis dan hadas - Menyatakan maksud bersuci daripada najis dan hadas 2) - Menyatakan perkara yang dilarang bagi orang yang berhadas kecil - Menerangkan jenis-jenis najis 3) - Menjelaskan maksud najis hukmi dan najis aini - Tunjuk cara bersuci daripada najis hukmi dan najis aini | اوبجيكتيف |
1) Sumbang saran berkaitan dengan pengertian bersuci | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Bersoal jawab lisan berkaitan dengan pengertian najis | |
3) Mengklasifikasikan jenis-jenis najis berpandukan gambar | |
4) Membezakan antara najis hukmi denagn najis aini | |
Menjaga kebersihan diri, pakaian dan persekitaran | نيلاي مورني |
Buku teks dan lembaran kerja | بي.بي.عيم |
% murid dapat membezakan dan menyebut jenis-jenis najis | ايمڤق |
4B : 10.45 - 11.15 (selasa) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Pemulihan Jawi | بيدع |
tanda noktah | تاجوق |
mengenal dan menggunakan tanda baca dalam ayat pendek | كماهيرن |
Murid dapat : 1) Mengenal tanda baca noktah 2) Mengeja dan membaca ayat yang mengandungi tanda baca noktah 3) Melengkapkan tanda baca yang betul dalam ayat | اوبجيكتيف |
1. Bersoal jawab tanda baca noktah | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2. Membaca tanda baca noktah dari kad imbasan | |
3. Latih tubi membaca ayat yang mengandungi tanda baca noktah | |
4. Murid diminta meletakkan tanda baca yang betul pada ayat yang dipamerkan | |
5. Guru menayangkan kad ayat yang telah dipelajari | |
6. Murid membaca ayat yang mengandungi tanda noktah dengan intonasi yang betul | |
نيلاي مورني | |
بي.بي.عيم | |
% daripada murid dapat mengenali dan menggunakan tanda noktah dengan betul | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment