4C:7.45 - 8.45 (19/10/2010) SELASA | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Asuhan tilawah Al-Quran | بيدع |
Kefahaman surah al-Maauun | تاجوق |
Pengertian ayat 1-7 | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1: Membaca dan menyatakan makna potongan kalimah dari ayat 1-7 Aras 2: Membaca dan menyatakan makna ayat 1-7 dengan betul Aras 3: Menyatakan kesan melakukan perkara-perkara yang boleh mendapat kecelakaan besar | اوبجيكتيف |
1) Sumbang saran makna kalimah | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Membaca ayat 1-7 dan pengertiannya secara kumpulan | |
3) Mempamerkan carta bergambar *Lalai dalam solat *Enggan memberi bentuan *Berlaku kasar terhadap anak yatim *Memberi pertolongan kepada orang yang memerlukan | |
Mengamalkan bacaan surah dengan fasih dan bertajwid dalam solat | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
- 60% daripada murid dapat memahami maksud ayat 1-7 | ايمڤق |
4D : 9.45 - 10.15 (19/10/2010) SELASA | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
JAWI - Pemulihan jawi | بيدع |
Mengenal dan menggunakan tanda baca dalam ayat-ayat pendek dan teks jawi mudah | تاجوق |
Menukar teks rumi ke jawi | كماهيرن |
Murid dapat: 1) Membaca teks rumi ke jawi 2) Menukar teks rumi ke jawi latihan dalam buku 3) Menulis perkataan yang diimlakkan oleh guru | اوبجيكتيف |
1) Membaca teks yang diberikan | aiاكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Menukarkan teks berikut dengan tulisan jawi serta melengkapkan tanda baca yang sesuai | |
| |
Berdisiplin | نيلاي مورني |
Buku teks dan kad perkataan | بي.بي.عيم |
- 40% daripada murid dapat menukar tulisan rumi ke jawi | ايمڤق |
4A :10.45 - 11.15 (19/10/2010) SELASA | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
IBADAH | بيدع |
SOLAT | تاجوق |
KESAN-KESAN SOLAT | كماهيرن |
Murid dapat :- Aras 1: -Mengetahui kesan-kesan solat -Menyatakan kesan-kesan solat secar lisan Aras 2: -Menyenaraikan kesan-kesan solat dengan baik kepada diri, masyarakat dan lain-lain -Menerangkan kesan-kesan solat dengan jelas dan terperinci Aras 3: Membaca dalil tentang kesan-kesan solat beserta maksudnya | اوبجيكتيف |
1) Pertandingan kuiz secara kumpulan berkaitan dengan kesan-kesan solat | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Sumbang saran | |
3) Mewujudkan gambar-gambar yang berkaitan dengan kesan-kesan solat *Gotong-royong *Menderma *Tolong-Menolong | |
4) Gerak kerja bertulis | |
Sentiasa melakukan solat tepat pada waktunya | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
- 70% daripada murid dapat memahami dan menyatakan kesan-kesan solat dengan baik | ايمڤق |
1D:12.15 - 12.45 (19/10/2010) SELASA | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Asuhan Tilawah al-Quran | بيدع |
Kefahaman surah al-Fatihah | تاجوق |
Surah al-Fatihah ayat 1-3 | كماهيرن |
Murid dapat :- Aras 1: Memahami maksud ayat 1-3 Aras 2: Menyebut perkara-perkara penting yang terdapat dalam ayat 1-3 surah al-fatihah Aras 3: Menyatakan pengajaran yang terdapat dalam ayat 1-3 surah al-Fatihah | اوبجيكتيف |
1) Bercerita tentang kebesaran Allah | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Sumbang saran mengenai kekuasaan Allah | |
3) Bercerita mengenai isi-isi kandungan surah | |
4) Penerangan pengajaran yang dapat di ambil dari ayat 1-3 surah al-Fatihah | |
Membaca surah al-Fatihah dalam solat dengan betul | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
- 68% daripada murid dapat memahami ayat 1-3 dengan baik melalui rangsangan guru | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment