Wednesday, November 10, 2010

ISNIN - 4 Oktober 2010

4D:7.45 - 8.15 (4/10/2010) ISNIN

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Adab dan Akhlak Islamiah

بيدع

Adab menuntut ilmu

تاجوق

Adab semasa di sekolah

كماهيرن

Murid dapat:

Aras 1:Menerangkan harta benda sekolah yang patut dipelihara

Aras 2:Menyatakan cara-cara memelihara harta benda sekolah

Aras 3:Menerangkan faedah beradab dan tidak beradab semasa di sekolah

اوبجيكتيف

1) KUIZ secara berkumpulan

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Sumbang saran mengenai harta benda yang terdapat di sekolah

3) Perbincangan cara memelihara harta benda sekolah

4) Membincangkan faedah beradab dan tidak beradab semasa di sekolah

menjaga harta benda sekolah

نيلاي مورني

Buku teks

بي.بي.عيم

4D - 54% daripada murid dapat menyatakan adab-adab semasa di sekolah

ايمڤق

4A:9.15 - 10.15/4B:11.45 - 12.45 (4/10/2010) ISNIN

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Asuhan tilawah Al-Quran

بيدع

Kefahaman surah al-Maauun

تاجوق

Pengertian ayat 4-7

كماهيرن

Murid dapat:

Aras 1: Membaca dan menyatakan makna potongan kalimah dari ayat 4-7

Aras 2: Membaca dan menyatakan makna ayat 4-7

Aras 3: Menyatakan golongan yang mendapat kecelakaan besar

اوبجيكتيف

1) Menyebut kalimah beserta makna

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Membaca ayat 4-7 beserta pengertiannya

3) Mendengar penerangan huraian ayat

4) Sumbang saran pengajaran daripada ayat

5) Menyenaraikan ciri-ciri orang yang mendapat kecelakaan besar

Mengamalkan bacaan surah dengan fasih dan bertajwid dalam solat

نيلاي مورني

Buku teks

بي.بي.عيم

4A - 70% daripada murid dapat memahami maksud ayat 4-7 dengan baik

4B - 65% daripada murid dapat memahami maksud ayat 4-7

ايمڤق


1D:10.15 - 10.45 (4/10/2010) ISNIN

هاري/تاريخ/ماس/كلس

SIRAH

بيدع

Penyusuan nabi muhammad

تاجوق

Nama-nama ibu susuan, sebab-sebab dan kesan-kesan penyusuan

كماهيرن

Murid dapat:

Aras 1:Menyebut nama-nama ibu susuan nabi

Aras 2:Menyatakan sebab-sebab nabi muhammad (S.A.W) disusukan oleh orang lain

Aras 3:Menyatakan kesan penyusuan nabi muhammad (S.A.W)

اوبجيكتيف

1) Berbincang kisah penyusuan nabi Muhammad (S.A.W)

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Sumbang saran sebab-sebab nabi Muhammad (S.A.W) disusukan oleh orang lain

3) Bersoal jawab mengenai kesan penyusuan nabi Muhammad *Ibu susuan *Diri baginda *Persekitaran kampung

4) Bersyair

Menghormati Ibu bapa

نيلاي مورني

Buku teks

بي.بي.عيم

-60% daripada murid dapat memahami kisah penyusuan nabi Muhammad

ايمڤق


1D:10.45 - 11.15 (4/10/2010) ISNIN

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Adab dan akhlak islamiah

بيدع

Adab Menuntut Ilmu

تاجوق

Adab bercakap dengan guru

كماهيرن

Murid dapat:

Aras 1:Menyebut dan mengamalkan adab-adab bercakap dengan guru

Aras 2:Menerangkan kelebihan adab-adab bercakap dengan guru

Aras 3:Menyenaraikan adab-adab yang tidak wajar dilakukan terhadap guru

اوبجيكتيف

1) Sumbang saran tentang adab-adab bercakap dengan guru

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Bersoal jawab kelebihan bercakap dengan guru

3) Perbincangan adab-adab yang tidak wajar dilakukan terhadap guru

4) Latihan bertulis

Kasih dan hormat kepada guru

نيلاي مورني

Buku teks

بي.بي.عيم

-6o% daripada murid dapat menyatakan adab-adab bergaul dengan guru

ايمڤق

No comments:

Post a Comment