4D:7.45 - 8.15 (4/10/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Adab dan Akhlak Islamiah | بيدع |
Adab menuntut ilmu | تاجوق |
Adab semasa di sekolah | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1:Menerangkan harta benda sekolah yang patut dipelihara Aras 2:Menyatakan cara-cara memelihara harta benda sekolah Aras 3:Menerangkan faedah beradab dan tidak beradab semasa di sekolah | اوبجيكتيف |
1) KUIZ secara berkumpulan | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Sumbang saran mengenai harta benda yang terdapat di sekolah | |
3) Perbincangan cara memelihara harta benda sekolah | |
4) Membincangkan faedah beradab dan tidak beradab semasa di sekolah | |
menjaga harta benda sekolah | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
4D - 54% daripada murid dapat menyatakan adab-adab semasa di sekolah | ايمڤق |
4A:9.15 - 10.15/4B:11.45 - 12.45 (4/10/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Asuhan tilawah Al-Quran | بيدع |
Kefahaman surah al-Maauun | تاجوق |
Pengertian ayat 4-7 | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1: Membaca dan menyatakan makna potongan kalimah dari ayat 4-7 Aras 2: Membaca dan menyatakan makna ayat 4-7 Aras 3: Menyatakan golongan yang mendapat kecelakaan besar | اوبجيكتيف |
1) Menyebut kalimah beserta makna | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Membaca ayat 4-7 beserta pengertiannya | |
3) Mendengar penerangan huraian ayat | |
4) Sumbang saran pengajaran daripada ayat | |
5) Menyenaraikan ciri-ciri orang yang mendapat kecelakaan besar | |
Mengamalkan bacaan surah dengan fasih dan bertajwid dalam solat | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
4A - 70% daripada murid dapat memahami maksud ayat 4-7 dengan baik 4B - 65% daripada murid dapat memahami maksud ayat 4-7 | ايمڤق |
1D:10.15 - 10.45 (4/10/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
SIRAH | بيدع |
Penyusuan nabi muhammad | تاجوق |
Nama-nama ibu susuan, sebab-sebab dan kesan-kesan penyusuan | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1:Menyebut nama-nama ibu susuan nabi Aras 2:Menyatakan sebab-sebab nabi muhammad (S.A.W) disusukan oleh orang lain Aras 3:Menyatakan kesan penyusuan nabi muhammad (S.A.W) | اوبجيكتيف |
1) Berbincang kisah penyusuan nabi Muhammad (S.A.W) | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Sumbang saran sebab-sebab nabi Muhammad (S.A.W) disusukan oleh orang lain | |
3) Bersoal jawab mengenai kesan penyusuan nabi Muhammad *Ibu susuan *Diri baginda *Persekitaran kampung | |
4) Bersyair | |
Menghormati Ibu bapa | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
-60% daripada murid dapat memahami kisah penyusuan nabi Muhammad | ايمڤق |
1D:10.45 - 11.15 (4/10/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Adab dan akhlak islamiah | بيدع |
Adab Menuntut Ilmu | تاجوق |
Adab bercakap dengan guru | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1:Menyebut dan mengamalkan adab-adab bercakap dengan guru Aras 2:Menerangkan kelebihan adab-adab bercakap dengan guru Aras 3:Menyenaraikan adab-adab yang tidak wajar dilakukan terhadap guru | اوبجيكتيف |
1) Sumbang saran tentang adab-adab bercakap dengan guru | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Bersoal jawab kelebihan bercakap dengan guru | |
3) Perbincangan adab-adab yang tidak wajar dilakukan terhadap guru | |
4) Latihan bertulis | |
Kasih dan hormat kepada guru | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
-6o% daripada murid dapat menyatakan adab-adab bergaul dengan guru | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment