4B:8.15 - 8.45/4C:10.45 - 11.15 (17/10/2010) AHAD | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Adab dan Akhlak Islamiah | بيدع |
Adab Berhujah | تاجوق |
Adab dan ciri-ciri berhujah dengan baik | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1: Menyatakan adab-adab ketika berhujah Aras 2: Membezakan amalan beradab dan tidak beradab ketika berhujah Aras 3: Menerangkan faedah beradab dan akibat tidak beradab ketika berhujah | اوبجيكتيف |
1) Mengenal pasti dan mencatat isi-isi penting ketika berhujah berpandukan teks pantun | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Menjelaskan adab-adab ketika berhujah | |
3) Mengenal pasti perkara-perkara yang beradab dan tidak beradab ketika berhujah | |
4) Perbincangan mengenai faedah beradab dan tidak beradab ketika berhujah | |
| |
Menghormati orang lain | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
4B - 70% daripada murid dapat menyatakan faedah dan akibat adab-adab berhujah 4C - 52% daripada murid dapat menyatakan faedah dan akibat adab-adab berhujah | ايمڤق |
1D:8.45 - 9.45 (17/10/2010) AHAD | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Asuhan Tilawah al-Quran | بيدع |
Kefahaman surah al-Fatihah | تاجوق |
Surah al-Fatihah ayat 4-7 | كماهيرن |
Murid dapat :- Aras 1: Memahami maksud ayat 4-7 Aras 2: Menyebut perkara-perkara penting yang terdapat dalam ayat 4-7 surah al-fatihah Aras 3: Menyatakan pengajaran yang terdapat dalam ayat 4-7 surah al-Fatihah | اوبجيكتيف |
1) Bercerita tentang kebesaran Allah | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Sumbang saran mengenai kekuasaan Allah | |
3) Bercerita mengenai isi-isi kandungan surah | |
4) Penerangan pengajaran yang dapat di ambil dari ayat 4-7 surah al-Fatihah | |
Membaca surah al-Fatihah dalam solat dengan betul | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
- 65% daripada murid dapat memahami ayat 4-7 dengan baik melalui rangsangan guru | ايمڤق |
4A:11.45 - 12.15 (17/10/2010) AHAD | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Ulum as-Syariah (AKIDAH) | بيدع |
dosa dan pahala | تاجوق |
Faedah orang yang mengambil berat tentang pahala dan dosa | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1: Mengambil pernyataan yang boleh membantu murid menjadi seorang yang baik Aras 2: Membezakan perlakuan yang baik dan buruk Aras 3: Menyenaraikan faedah yang diperolehi apabila mengambil berat tentang pahala dan dosa | اوبجيكتيف |
1) Memapar dan membaca carta tentang pernyataan yang boleh membantu murid menjadi pelajar yang baik | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Sumbang saran sebab dan akibat perlakuan (dalam carta) mempengaruhi akhlak murid | |
3) Penerangan faedah orang yang mengambil berat tentang pahala dan dosa (berpandukan carta) | |
4) Menyenaraikan semula faedah secara lisan | |
| |
| |
Baik hati | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
82% daripada murid dapat menyatakan faedah orang yang mengambil berat tentang pahala dan dosa | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment