Saturday, November 13, 2010

MINGGU KE-38 AHAD - 17 Oktober 2010

4B:8.15 - 8.45/4C:10.45 - 11.15 (17/10/2010) AHAD

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Adab dan Akhlak Islamiah

بيدع

Adab Berhujah

تاجوق

Adab dan ciri-ciri berhujah dengan baik

كماهيرن

Murid dapat:

Aras 1: Menyatakan adab-adab ketika berhujah

Aras 2: Membezakan amalan beradab dan tidak beradab ketika berhujah

Aras 3: Menerangkan faedah beradab dan akibat tidak beradab ketika berhujah

اوبجيكتيف

1) Mengenal pasti dan mencatat isi-isi penting ketika berhujah berpandukan teks pantun

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Menjelaskan adab-adab ketika berhujah

3) Mengenal pasti perkara-perkara yang beradab dan tidak beradab ketika berhujah

4) Perbincangan mengenai faedah beradab dan tidak beradab ketika berhujah

Menghormati orang lain

نيلاي مورني

Buku teks

بي.بي.عيم

4B - 70% daripada murid dapat menyatakan faedah dan akibat adab-adab berhujah

4C - 52% daripada murid dapat menyatakan faedah dan akibat adab-adab berhujah

ايمڤق

1D:8.45 - 9.45 (17/10/2010) AHAD

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Asuhan Tilawah al-Quran

بيدع

Kefahaman surah al-Fatihah

تاجوق

Surah al-Fatihah ayat 4-7

كماهيرن

Murid dapat :-

Aras 1: Memahami maksud ayat 4-7

Aras 2: Menyebut perkara-perkara penting yang terdapat dalam ayat 4-7 surah al-fatihah

Aras 3: Menyatakan pengajaran yang terdapat dalam ayat 4-7 surah al-Fatihah

اوبجيكتيف

1) Bercerita tentang kebesaran Allah

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Sumbang saran mengenai kekuasaan Allah

3) Bercerita mengenai isi-isi kandungan surah

4) Penerangan pengajaran yang dapat di ambil dari ayat 4-7 surah al-Fatihah

Membaca surah al-Fatihah dalam solat dengan betul

نيلاي مورني

Buku teks

بي.بي.عيم

- 65% daripada murid dapat memahami ayat 4-7 dengan baik melalui rangsangan guru

ايمڤق



4A:11.45 - 12.15 (17/10/2010) AHAD

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Ulum as-Syariah (AKIDAH)

بيدع

dosa dan pahala

تاجوق

Faedah orang yang mengambil berat tentang pahala dan dosa

كماهيرن

Murid dapat:

Aras 1: Mengambil pernyataan yang boleh membantu murid menjadi seorang yang baik

Aras 2: Membezakan perlakuan yang baik dan buruk

Aras 3: Menyenaraikan faedah yang diperolehi apabila mengambil berat tentang pahala dan dosa

اوبجيكتيف

1) Memapar dan membaca carta tentang pernyataan yang boleh membantu murid menjadi pelajar yang baik

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Sumbang saran sebab dan akibat perlakuan (dalam carta) mempengaruhi akhlak murid

3) Penerangan faedah orang yang mengambil berat tentang pahala dan dosa (berpandukan carta)

4) Menyenaraikan semula faedah secara lisan

Baik hati

نيلاي مورني

Buku teks

بي.بي.عيم

82% daripada murid dapat menyatakan faedah orang yang mengambil berat tentang pahala dan dosa

ايمڤق



No comments:

Post a Comment