4D: 7.45 - 8.15 (11/10/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Adab dan Akhlak Islamiah | بيدع |
Adab Berhujah | تاجوق |
Adab dan ciri-ciri berhujah dengan baik | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1:Menyatakan adab-adab ketika berhujah Aras 2:Membezakan amalan beradab dan tidak beradab ketika berhujah Aras 3:Menjelaskan ciri-ciri berhujah dengan baik | اوبجيكتيف |
1) Menonton video pertandingan bahas | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Bersoal jawab berkaitan dengan tayangan vedio tersebut | |
3) Meneliti penerangan adab-adab berhujah | |
4) Perbincangan tentang adab-adab berhujah | |
5) Sumbang saran ciri-ciri berhujah yang baik | |
Menghormati orang lain | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
- 55% daripada murid dapat menyatakan adab-adab berhujah | ايمڤق |
4A:9.15 - 10.15/4B:11.45 - 12.45 (11/10/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Asuhan tilawah Al-Quran | بيدع |
Kefahaman surah al-Maauun | تاجوق |
Pengertian ayat 1-7 | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1: Membaca dan menyatakan makna potongan kalimah dari ayat 1-7 Aras 2: Membaca dan menyatakan makna ayat 1-7 Aras 3: Menyatakan golongan yang mendapat kecelakaan besar | اوبجيكتيف |
1) Sumbang saran dan soal jawab pengetahuan sedia ada | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Membaca ayat 1-7 secara kumpulan | |
3) Menyebut makna ayat satu persatu | |
4) perbincangan tentang orang yang mendapat kecelakaan besar beserta maksud ayat | |
5) Latihan penulisan | |
Mengamalkan bacaan surah dengan fasih dan bertajwid dalam solat | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
4A - 75% daripada murid dapat memahami maksud ayat 1-7 dengan baik 4B - 68% daripada murid dapat memahami maksud ayat 1-7 | ايمڤق |
1D:10.15 - 10.45 (11/10/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
AKIDAH | بيدع |
Al-Asma Ul-Husna (Ar-Rahim) | تاجوق |
Sifat Ar-Rahim | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1: -Menyebut pengertian Ar-Rahim dan tanda-tanda Allah bersifat Ar-Rahim kepadanya -Kasih sayang sesama makhluk Aras 2:Menyebut contoh perbuatan yang disukai dan dibenci oleh Allah Aras 3:Menyatakan kesan-kesan jika Allah tidak bersifat Ar-Rahim | اوبجيكتيف |
1) Mendengar kisah ibu bapa yang kasih kepada anaknya | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Sumbang saran mengenai :- * Perbuatan yang disukai dan dibenci oleh Allah | |
3) Menjelaskan tentang pentingnya membaca "Bismillahirrahmaanirrahim" dalam setiap perbuatan yang baik | |
4) Gerak kerja bertulis | |
5) Bersoal jawab mengenai kesan-kesan jika Allah tidak bersifat Ar-Rahim | |
Menyayangi Ibu bapa | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
-58% daripada murid dapat memahami sifat Ar-Rahim | ايمڤق |
1D:10.45 - 11.15 (11/10/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Adab dan akhlak islamiah | بيدع |
Adab Menuntut Ilmu | تاجوق |
Adab bercakap dengan guru | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1:Menyebut dan mengamalkan adab-adab bercakap dengan guru Aras 2:Menyenaraikan kelebihan adab-adab bercakap dengan guru Aras 3:Menyenaraikan adab-adab yang tidak wajar dilakukan terhadap guru | اوبجيكتيف |
1) Sumbang saran tentang adab-adab bercakap dengan guru | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Bersoal jawab berkaitan dengan tajuk | |
3) Lakonan cara bercakap dengan guru | |
4) Simulasi adab-adab yang tidak wajar dilakukan terhadap guru | |
5) Latihan bertulis | |
Sayang kepada guru | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
-65% daripada murid dapat menyatakan adab-adab bergaul dengan guru | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment