Wednesday, November 10, 2010

ISNIN - 11 Oktober 2010


4D: 7.45 - 8.15 (11/10/2010) ISNIN

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Adab dan Akhlak Islamiah

بيدع

Adab Berhujah

تاجوق

Adab dan ciri-ciri berhujah dengan baik

كماهيرن

Murid dapat:

Aras 1:Menyatakan adab-adab ketika berhujah

Aras 2:Membezakan amalan beradab dan tidak beradab ketika berhujah

Aras 3:Menjelaskan ciri-ciri berhujah dengan baik

اوبجيكتيف

1) Menonton video pertandingan bahas

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Bersoal jawab berkaitan dengan tayangan vedio tersebut

3) Meneliti penerangan adab-adab berhujah

4) Perbincangan tentang adab-adab berhujah

5) Sumbang saran ciri-ciri berhujah yang baik

Menghormati orang lain

نيلاي مورني

Buku teks

بي.بي.عيم

- 55% daripada murid dapat menyatakan adab-adab berhujah

ايمڤق



4A:9.15 - 10.15/4B:11.45 - 12.45 (11/10/2010) ISNIN

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Asuhan tilawah Al-Quran

بيدع

Kefahaman surah al-Maauun

تاجوق

Pengertian ayat 1-7

كماهيرن

Murid dapat:

Aras 1: Membaca dan menyatakan makna potongan kalimah dari ayat 1-7

Aras 2: Membaca dan menyatakan makna ayat 1-7

Aras 3: Menyatakan golongan yang mendapat kecelakaan besar

اوبجيكتيف

1) Sumbang saran dan soal jawab pengetahuan sedia ada

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Membaca ayat 1-7 secara kumpulan

3) Menyebut makna ayat satu persatu

4) perbincangan tentang orang yang mendapat kecelakaan besar beserta maksud ayat

5) Latihan penulisan

Mengamalkan bacaan surah dengan fasih dan bertajwid dalam solat

نيلاي مورني

Buku teks

بي.بي.عيم

4A - 75% daripada murid dapat memahami maksud ayat 1-7 dengan baik

4B - 68% daripada murid dapat memahami maksud ayat 1-7

ايمڤق


1D:10.15 - 10.45 (11/10/2010) ISNIN

هاري/تاريخ/ماس/كلس

AKIDAH

بيدع

Al-Asma Ul-Husna (Ar-Rahim)

تاجوق

Sifat Ar-Rahim

كماهيرن

Murid dapat:

Aras 1: -Menyebut pengertian Ar-Rahim dan tanda-tanda Allah bersifat

Ar-Rahim kepadanya -Kasih sayang sesama makhluk

Aras 2:Menyebut contoh perbuatan yang disukai dan dibenci oleh Allah

Aras 3:Menyatakan kesan-kesan jika Allah tidak bersifat Ar-Rahim

اوبجيكتيف

1) Mendengar kisah ibu bapa yang kasih kepada anaknya

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Sumbang saran mengenai :- * Perbuatan yang disukai dan dibenci oleh Allah

3) Menjelaskan tentang pentingnya membaca "Bismillahirrahmaanirrahim" dalam setiap perbuatan yang baik

4) Gerak kerja bertulis

5) Bersoal jawab mengenai kesan-kesan jika Allah tidak bersifat Ar-Rahim

Menyayangi Ibu bapa

نيلاي مورني

Buku teks

بي.بي.عيم

-58% daripada murid dapat memahami sifat Ar-Rahim

ايمڤق


1D:10.45 - 11.15 (11/10/2010) ISNIN

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Adab dan akhlak islamiah

بيدع

Adab Menuntut Ilmu

تاجوق

Adab bercakap dengan guru

كماهيرن

Murid dapat:

Aras 1:Menyebut dan mengamalkan adab-adab bercakap dengan guru

Aras 2:Menyenaraikan kelebihan adab-adab bercakap dengan guru

Aras 3:Menyenaraikan adab-adab yang tidak wajar dilakukan terhadap guru

اوبجيكتيف

1) Sumbang saran tentang adab-adab bercakap dengan guru

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Bersoal jawab berkaitan dengan tajuk

3) Lakonan cara bercakap dengan guru

4) Simulasi adab-adab yang tidak wajar dilakukan terhadap guru

5) Latihan bertulis

Sayang kepada guru

نيلاي مورني

Buku teks

بي.بي.عيم

-65% daripada murid dapat menyatakan adab-adab bergaul dengan guru

ايمڤق

No comments:

Post a Comment