4B:8.15 - 8.45/4C:10.45 - 11.15 (24/10/2010) AHAD | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Adab dan Akhlak Islamiah | بيدع |
Adab Berhujah | تاجوق |
Akibat tidak beradab | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1: Mengamalkan adab-adab ketika berhujah Aras 2: Membezakan amalan beradab dan tidak beradab ketika berhujah Aras 3: Menerangkan faedah beradab dan akibat tidak beradab ketika berhujah | اوبجيكتيف |
1) Mengenal pasti dan mencatat isi-isi penting ketika berhujah berpandukan teks pantun | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Menjelaskan adab-adab ketika berhujah | |
3) Mengenal pasti perkara-perkara yang beradab dan tidak beradab ketika berhujah | |
4) Perbincangan mengenai faedah beradab dan tidak beradab ketika berhujah | |
Menghormati orang lain | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
4B - 75% daripada murid dapat menyatakan faedah dan akibat adab-adab berhujah 4C - 60% daripada murid dapat menyatakan faedah dan akibat adab-adab berhujah | ايمڤق |
1D:8.45 - 9.45 (24/10/2010) AHAD | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Asuhan Tilawah al-Quran | بيدع |
Kefahaman surah al-Fatihah | تاجوق |
Surah al-Fatihah ayat 1-7 | كماهيرن |
Murid dapat :- Aras 1: Memahami maksud ayat 1-7 Aras 2: Menyebut perkara-perkara penting yang terdapat dalam ayat 1-7 surah al-fatihah Aras 3: Menyenaraikan pengajaran yang boleh diambil daripada surah al-Fatihah | اوبجيكتيف |
1) Bercerita tentang kebesaran Allah | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Sumbang saran mengenai kekuasaan Allah | |
3) Bercerita mengenai isi-isi kandungan surah | |
4) Pengajaran dan kelebihan surah al-Fatihah | |
5) Gerak kerja bertulis | |
Membaca surah al-Fatihah dalam solat dengan betul | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
- 65% daripada murid dapat memahami ayat 1-7 dengan baik melalui rangsangan guru | ايمڤق |
4A:11.45 - 12.15 (24/10/2010) AHAD | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Ulum as-Syariah (ibadah) | بيدع |
RUKUN SOLAT -bersuci daripada najis -solat | تاجوق |
-faedah -teori dan amali solat fardu | كماهيرن |
Murid dapat: -Menjawab soalan-soalan guru mengikut aras | اوبجيكتيف |
1) Penilaian teori dan amali secara kelas, kumpulan dan individu | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Pertandingan dalam kumpulan berkaitan dengan bersuci dan rukun-rukun solat | |
3) Pemulihan berterusan mengikut aras | |
| |
solat pada awal waktu | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
82% daripada murid dapat menunjukkan amali solat dengan baik | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment