4B:8.15 - 8.45/4C:10.45 - 11.15 (10/10/2010) AHAD | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Adab dan Akhlak Islamiah | بيدع |
Adab Berhujah | تاجوق |
Adab dan ciri-ciri berhujah dengan baik | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1:Menyatakan adab-adab ketika berhujah Aras 2:Membezakan amalan beradab dan tidak beradab ketika berhujah Aras 3:Menjelaskan ciri-ciri berhujah dengan baik | اوبجيكتيف |
1) Menonton video pertandingan bahas | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Bersoal jawab berkaitan dengan tayangan vedio tersebut | |
3) Meneliti penerangan adab-adab berhujah | |
4) Perbincangan tentang adab-adab berhujah | |
5) Sumbang saran ciri-ciri berhujah yang baik | |
Menghormati orang lain | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
4B - 70% daripada murid dapat menyatakan adab-adab berhujah 4C - 52% daripada murid dapat menyatakan adab-adab berhujah | ايمڤق |
1D:8.45 - 9.45 (10/10/2010) AHAD | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Asuhan Tilawah al-Quran | بيدع |
Kefahaman surah al-Fatihah | تاجوق |
Surah al-Fatihah ayat 1-3 | كماهيرن |
Murid dapat :- Aras 1: Memahami maksud ayat 1-3 Aras 2: Menyebut perkara-perkara penting yang terdapat dalam ayat 1-3 surah al-fatihah Aras 3: Menyatakan pengajaran yang terdapat dalam ayat 1-3 surah al-Fatihah | اوبجيكتيف |
1) Bercerita tentang kebesaran Allah | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Sumbang saran mengenai kekuasaan Allah | |
3) Bercerita mengenai isi-isi kandungan surah | |
4) Penerangan pengajaran yang dapat di ambil dari ayat 1-3 surah al-Fatihah | |
| |
| |
Membaca surah al-Fatihah dalam solat dengan betul | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
- 65% daripada murid dapat memahami ayat 1-3 dengan baik melalui rangsangan guru | ايمڤق |
4A:11.45 - 12.15 (10/10/2010) AHAD | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Ulum as-Syariah (AKIDAH) | بيدع |
dosa dan pahala | تاجوق |
Pengertian, syarat-syarat dan contoh-contoh amalan yang di terima | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1: -Menyatakan pengertian dosa dan pahala -Menyebut contoh-contoh amalan yang boleh diberi ganjaran pahala dan amalan yang dibalas dosa Aras 2: -Membezakan perlakuan mendapat dosa dan pahala Aras 3: -Mengklasifikasikan perbuatan-perbuatan yang boleh membawa kepada pahala dan dosa | اوبجيكتيف |
1) Meminta murid menyebut pengertian pahala dan dosa | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Latih tubi lisan menyebut pengertian pahala dan dosa | |
3) Mempamerkan gambar :- *Membersihkan bilik darjah *Bantu angkat barang *Mentertawakan kawan-kawan *Membuang sampah merata-rata | |
4) Bersoal jawab tentang faedah yang diperolehi dan ganjaran yang di terima berdasrkan gambar | |
5) Perbincangan dalam kumpulan | |
6) Membentangkan hasil perbincangan | |
Baik hati | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
82% daripada murid dapat membezakan antara dosa dan pahala | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment