4B:7.45 - 8.15 (14/10/2010) KHAMIS | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Ulum as-Syariah (AKIDAH) | بيدع |
dosa dan pahala | تاجوق |
Pengertian, syarat-syarat dan contoh-contoh amalan yang di terima | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1: -Menyatakan pengertian dosa dan pahala -Menyebut contoh-contoh amalan yang boleh diberi ganjaran pahala dan amalan yang dibalas dosa Aras 2: -Membezakan perlakuan mendapat dosa dan pahala Aras 3: -Mengklasifikasikan perbuatan-perbuatan yang boleh membawa kepada pahala dan dosa | اوبجيكتيف |
1) Meminta murid menyebut pengertian pahala dan dosa | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Latih tubi lisan menyebut pengertian pahala dan dosa | |
3) Mempamerkan gambar :- *Membersihkan bilik darjah *Bantu angkat barang *Mentertawakan kawan-kawan *Membuang sampah merata-rata | |
4) Bersoal jawab tentang faedah yang diperolehi dan ganjaran yang di terima berdasrkan gambar | |
5) Perbincangan dalam kumpulan | |
6) Membentangkan hasil perbincangan | |
Baik hati | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
70% daripada murid dapat membezakan antara dosa dan pahala | ايمڤق |
4B :8.15 - 8.45 (14/10/2010) KHAMIS | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
IBADAH | بيدع |
SOLAT | تاجوق |
HIKMAH SOLAT | كماهيرن |
Murid dapat :- Aras 1: -Memahami tentang hikmah-hikmah solat dan menyebut hikmah-hikmah solat Aras 2: -Menyenaraikan hikmah-hikmah solat dengan betul dan Menghuraikan hikmah-hikmah solat dengan baik Aras 3: Memberi contoh-contoh hikmah solat dalam kehidupan seharian | اوبجيكتيف |
1) Bercerita tentang kebesaran Allah | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Sumbang saran mengenai kekuasaan Allah | |
3) Bercerita mengenai isi-isi kandungan surah | |
4) Penerangan pengajaran yang dapat di ambil dari ayat 1-3 surah al-Fatihah | |
Membentuk jati diri dan akhlak yang cemerlang | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
- 60% daripada murid dapat memahami dan menyatakan hikmah-hikmah solat dengan baik | ايمڤق |
4C : 10.45 - 11.15/4A : 12.15 - 12.45 (14/10/2010) KHAMIS | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
JAWI - Pemulihan jawi | بيدع |
Mengenal dan menggunakan tanda baca dalam ayat-ayat pendek dan teks jawi mudah | تاجوق |
Menukar teks rumi ke jawi | كماهيرن |
Murid dapat: 1) Membaca teks yang disediakan 2) Menjawab teka teki yang diberi 3) Menulis jawapan dan menukar teks dengan betul | اوبجيكتيف |
1) Murid diminta membaca teks teka teki | aiاكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Murid diminta menjawab teka teki tersebut | |
3) Murid menulis jawapan tersebut di dalam buku latihan | |
4) Guru memeriksa hasil kerja murid | |
Berdisiplin | نيلاي مورني |
Buku teks dan kad perkataan | بي.بي.عيم |
4C - 58% daripada murid dapat menukar tulisan rumi ke jawi 4A - 76% daripada murid dapat menukar tulisan rumi ke jawi dengan baik | ايمڤق |
4A:11.45 - 12.15 (14/10/2010) KHAMIS | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Adab dan Akhlak Islamiah | بيدع |
Adab Berhujah | تاجوق |
Adab dan ciri-ciri berhujah dengan baik | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1:Menyatakan adab-adab ketika berhujah Aras 2:Membezakan amalan beradab dan tidak beradab ketika berhujah Aras 3:Menjelaskan ciri-ciri berhujah dengan baik | اوبجيكتيف |
1) Menonton video pertandingan bahas | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Bersoal jawab berkaitan dengan tayangan vedio tersebut | |
3) Meneliti penerangan adab-adab berhujah | |
4) Perbincangan tentang adab-adab berhujah | |
5) Sumbang saran ciri-ciri berhujah yang baik | |
Menghormati orang lain | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
- 70% daripada murid dapat menyatakan adab-adab berhujah | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment