4B:7.45 - 8.15 (21/10/2010) KHAMIS | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Ulum as-Syariah (AKIDAH) | بيدع |
dosa dan pahala | تاجوق |
Faedah orang yang mengambil berat tentang pahala dan dosa | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1: Mengambil pernyataan yang boleh membantu murid menjadi seorang yang baik Aras 2: Membezakan perlakuan yang baik dan buruk Aras 3: Menyenaraikan faedah yang diperolehi apabila mengambil berat tentang pahala dan dosa | اوبجيكتيف |
1) Memapar dan membaca carta tentang pernyataan yang boleh membantu murid menjadi pelajar yang baik | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Sumbang saran sebab dan akibat perlakuan (dalam carta) mempengaruhi akhlak murid | |
3) Penerangan faedah orang yang mengambil berat tentang pahala dan dosa (berpandukan carta) | |
4) Menyenaraikan semula faedah secara lisan | |
Baik hati | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
70% daripada murid dapat menyatakan faedah orang yang mengambil berat tentang pahala dan dosa | ايمڤق |
4B :8.15 - 8.45 (21/10/2010) KHAMIS | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
IBADAH | بيدع |
SOLAT | تاجوق |
KESAN-KESAN SOLAT | كماهيرن |
Murid dapat :- Aras 1: -Mengetahui kesan-kesan solat -Menyatakan kesan-kesan solat secar lisan Aras 2: -Menyenaraikan kesan-kesan solat dengan baik kepada diri, masyarakat dan lain-lain -Menerangkan kesan-kesan solat dengan jelas dan terperinci Aras 3: Membaca dalil tentang kesan-kesan solat beserta maksudnya | اوبجيكتيف |
1) Pertandingan kuiz secara kumpulan berkaitan dengan kesan-kesan solat | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Sumbang saran | |
3) Mewujudkan gambar-gambar yang berkaitan dengan kesan-kesan solat *Gotong-royong *Menderma *Tolong-Menolong | |
4) Gerak kerja bertulis | |
Sentiasa melakukan solat tepat pada waktunya | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
- 65% daripada murid dapat memahami dan menyatakan kesan-kesan solat dengan baik | ايمڤق |
4C:10.45 - 11.15/ 4A:12.15 - 12.45 (21/10/2010) KHAMIS | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
JAWI -pemulihan jawi | بيدع |
Mengenal dan menggunkan tanda baca dalam ayat-ayat pendek dan teks jawi mudah | تاجوق |
Menukar teks rumi ke jawi | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1: Membaca teks yang disediakan Aras 2: Memahami teks dengan baik Aras 3: Menukar teks dengan betul | اوبجيكتيف |
1) Guru memperdengarkan lagu "Malaysia oh tanah airku" kemudian menyanyikannya | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Guru mempamerkan carta lagu tersebut | |
3) Murid membaca teks tersebut dan menukarkannya ke tulisan rumi | |
4) Murid membaca teks tersebut | |
Baik hati | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
60% daripada murid dapat menjawi | ايمڤق |
4A:11.45 - 12.15 (21/10/2010) KHAMIS | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Adab dan Akhlak Islamiah | بيدع |
Adab Berhujah | تاجوق |
Adab dan ciri-ciri berhujah dengan baik | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1: Menyatakan adab-adab ketika berhujah Aras 2: Membezakan amalan beradab dan tidak beradab ketika berhujah Aras 3: Menerangkan faedah beradab dan akibat tidak beradab ketika berhujah | اوبجيكتيف |
1) Mengenal pasti dan mencatat isi-isi penting ketika berhujah berpandukan teks pantun | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Menjelaskan adab-adab ketika berhujah | |
3) Mengenal pasti perkara-perkara yang beradab dan tidak beradab ketika berhujah | |
4) Perbincangan mengenai faedah beradab dan tidak beradab ketika berhujah | |
Menghormati orang lain | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
- 80% daripada murid dapat menyatakan faedah dan akibat adab-adab berhujah | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment