4B:8.15 - 8.45/4C:10.45 - 11.15 (3/10/2010) AHAD | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Adab dan Akhlak Islamiah | بيدع |
Adab menuntut ilmu | تاجوق |
Adab semasa di sekolah | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1:Menerangkan harta benda sekolah yang patut dipelihara Aras 2:Menyatakan cara-cara memelihara harta benda sekolah Aras 3:Menerangkan faedah beradab dan tidak beradab semasa di sekolah | اوبجيكتيف |
1) KUIZ secara berkumpulan | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Sumbang saran mengenai harta benda yang terdapat di sekolah | |
3) Perbincangan cara memelihara harta benda sekolah | |
4) Membincangkan faedah beradab dan tidak beradab semasa di sekolah | |
menjaga harta benda sekolah | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
4B - 80% daripada murid dapat menyatakan adab-adab semasa di sekolah 4C - 60% daripada murid dapat menyatakan adab-adab semasa di sekolah | ايمڤق |
1D:8.45 - 9.45 (3/10/2010) AHAD | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Asuhan Tilawah al-Quran | بيدع |
Menghafaz surah al-Ikhlas | تاجوق |
Surah al-Ikhlas ayat 1-4 | كماهيرن |
Murid dapat menghafaz ayat 1-4 surah al-Ikhlas dengan: Aras 1: Makhraj yang betul Aras 2: Betul dan fasih Aras 3: fasih dan bertajwid | اوبجيكتيف |
1) Latih tubi membaca dan menghafaz potongan ayat | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Mendengar bacaan guru | |
3) Talaqqi dan musyafahah | |
4) Tasmik bacaan kepada guru | |
5) Menyusun kalimah menjadi ayat yang lengkap | |
6) Tasmik surah al-Ikhlas ayat 1-4 | |
Membaca surah al-Ikhlas dalam amalan harian | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
- 65% daripada murid dapat membaca ayat 1-4 dengan betul dan bertajwid | ايمڤق |
4A:11.45 - 12.15 (3/10/2010) AHAD | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Ulum as-Syariah (AKIDAH) | بيدع |
dosa dan pahala | تاجوق |
membezakan perkara-perkara yang dikatakan dosa dan pahala | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1: -Menyatakan pengertian dosa dan pahala -Menyebut contoh-contoh amalan yang boleh diberi ganjaran pahala dan amalan yang dibalas dosa Aras 2: -Menyenaraikan cara mendapat pahala dan mengelak dosa Aras 3: -Mengklasifikasikan perbuatan-perbuatan yang boleh membawa kepada pahala dan dosa | اوبجيكتيف |
1) Membaca teks secara kelas dan individu | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Penerangan pengertian pahala, amalan yang diberi ganjaran pahala dan cara mendapatkan pahala | |
3) Penerangan tentang: *Pengertian dosa *Perkara yang diberi balasan dosa *Cara mengelak dosa | |
4) Bersoal jawab berdasarkan penerangan guru | |
5) Perbincangan perbuatan-perbuatan yang boleh membawa dosa dan pahala | |
6) Latihan | |
sentiasa mengelak perbuatan yang mendapat balasan dosa | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
-80% daripada murid dapat membezakan antara dosa dan pahala | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment