4D:7.45 - 8.15 (18/10/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Adab dan Akhlak Islamiah | بيدع |
Adab Berhujah | تاجوق |
Adab dan ciri-ciri berhujah dengan baik | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1: Menyatakan adab-adab ketika berhujah Aras 2: Membezakan amalan beradab dan tidak beradab ketika berhujah Aras 3: Menerangkan faedah beradab dan akibat tidak beradab ketika berhujah | اوبجيكتيف |
1) Mengenal pasti dan mencatat isi-isi penting ketika berhujah berpandukan teks pantun | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Menjelaskan adab-adab ketika berhujah | |
3) Mengenal pasti perkara-perkara yang beradab dan tidak beradab ketika berhujah | |
4) Perbincangan mengenai faedah beradab dan tidak beradab ketika berhujah | |
Menghormati orang lain | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
- 50% daripada murid dapat menyatakan faedah dan akibat adab-adab berhujah | ايمڤق |
4A:9.15 - 10.15/4B:11.45 - 12.45 (18/10/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Asuhan tilawah Al-Quran | بيدع |
Kefahaman surah al-Maauun | تاجوق |
Pengertian ayat 1-7 | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1: Membaca dan menyatakan makna potongan kalimah dari ayat 1-7 Aras 2: Membaca dan menyatakan makna ayat 1-7 dengan betul Aras 3: Menyatakan kesan melakukan perkara-perkara yang boleh mendapat kecelakaan besar | اوبجيكتيف |
1) Sumbang saran makna kalimah | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Membaca ayat 1-7 dan pengertiannya secara kumpulan | |
3) Mempamerkan carta bergambar *Lalai dalam solat *Enggan memberi bentuan *Berlaku kasar terhadap anak yatim *Memberi pertolongan kepada orang yang memerlukan | |
| |
Mengamalkan bacaan surah dengan fasih dan bertajwid dalam solat | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
4A - 75% daripada murid dapat memahami maksud ayat 1-7 dengan baik 4B - 68% daripada murid dapat memahami maksud ayat 1-7 | ايمڤق |
1D:10.15 - 10.45 (18/10/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
IBADAH | بيدع |
Perlakuan solat | تاجوق |
Rukun Fi'li | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1:Menyata dan melakukan rukun Fi'li dalam solat Aras 2:Menyusun rukun Fi'li dengan betul mengikut urutan Aras 3:Menyebut kesan disebalik perlakuan solat | اوبجيكتيف |
1) Bersoal jawab berkaitan gambar perlakuan solat | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Perbincangan mengenai rukun Fi'li solat | |
3) Tunjuk cara perlakuan solat yang betul | |
4) Latihan amali rukun Fi'li solat dengan betul mengikut urutan | |
5) Gerak kerja bertulis | |
Suka membuat pahala | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
-58% daripada murid dapat menyatakan rukun solat Fi'li dengan bantuan guru | ايمڤق |
1D:10.45 - 11.15 (18/10/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Adab dan akhlak islamiah | بيدع |
Adab Menuntut Ilmu | تاجوق |
Adab bercakap dengan guru | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1:Menyebut dan mengamalkan adab-adab bercakap dengan guru Aras 2:Menyenaraikan kelebihan adab-adab bercakap dengan guru Aras 3:Menyenaraikan adab-adab yang tidak wajar dilakukan terhadap guru | اوبجيكتيف |
1) Sumbang saran tentang adab-adab bercakap dengan guru | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Bersoal jawab berkaitan dengan tajuk | |
3) Lakonan cara bercakap dengan guru | |
4) Simulasi adab-adab yang tidak wajar dilakukan terhadap guru | |
5) Latihan bertulis | |
Sayang kepada guru | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
-70% daripada murid dapat menyatakan adab-adab bergaul dengan guru | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment