Saturday, November 13, 2010

ISNIN - 18 Oktober 2010


4D:7.45 - 8.15 (18/10/2010) ISNIN

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Adab dan Akhlak Islamiah

بيدع

Adab Berhujah

تاجوق

Adab dan ciri-ciri berhujah dengan baik

كماهيرن

Murid dapat:

Aras 1: Menyatakan adab-adab ketika berhujah

Aras 2: Membezakan amalan beradab dan tidak beradab ketika berhujah

Aras 3: Menerangkan faedah beradab dan akibat tidak beradab ketika berhujah

اوبجيكتيف

1) Mengenal pasti dan mencatat isi-isi penting ketika berhujah berpandukan teks pantun

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Menjelaskan adab-adab ketika berhujah

3) Mengenal pasti perkara-perkara yang beradab dan tidak beradab ketika berhujah

4) Perbincangan mengenai faedah beradab dan tidak beradab ketika berhujah

Menghormati orang lain

نيلاي مورني

Buku teks

بي.بي.عيم

- 50% daripada murid dapat menyatakan faedah dan akibat adab-adab berhujah

ايمڤق



4A:9.15 - 10.15/4B:11.45 - 12.45 (18/10/2010) ISNIN

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Asuhan tilawah Al-Quran

بيدع

Kefahaman surah al-Maauun

تاجوق

Pengertian ayat 1-7

كماهيرن

Murid dapat:

Aras 1: Membaca dan menyatakan makna potongan kalimah dari ayat 1-7

Aras 2: Membaca dan menyatakan makna ayat 1-7 dengan betul

Aras 3: Menyatakan kesan melakukan perkara-perkara yang boleh mendapat kecelakaan besar

اوبجيكتيف

1) Sumbang saran makna kalimah

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Membaca ayat 1-7 dan pengertiannya secara kumpulan

3) Mempamerkan carta bergambar *Lalai dalam solat *Enggan memberi bentuan *Berlaku kasar terhadap anak yatim *Memberi pertolongan kepada orang yang memerlukan

Mengamalkan bacaan surah dengan fasih dan bertajwid dalam solat

نيلاي مورني

Buku teks

بي.بي.عيم

4A - 75% daripada murid dapat memahami maksud ayat 1-7 dengan baik

4B - 68% daripada murid dapat memahami maksud ayat 1-7

ايمڤق


1D:10.15 - 10.45 (18/10/2010) ISNIN

هاري/تاريخ/ماس/كلس

IBADAH

بيدع

Perlakuan solat

تاجوق

Rukun Fi'li

كماهيرن

Murid dapat:

Aras 1:Menyata dan melakukan rukun Fi'li dalam solat

Aras 2:Menyusun rukun Fi'li dengan betul mengikut urutan

Aras 3:Menyebut kesan disebalik perlakuan solat

اوبجيكتيف

1) Bersoal jawab berkaitan gambar perlakuan solat

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Perbincangan mengenai rukun Fi'li solat

3) Tunjuk cara perlakuan solat yang betul

4) Latihan amali rukun Fi'li solat dengan betul mengikut urutan

5) Gerak kerja bertulis

Suka membuat pahala

نيلاي مورني

Buku teks

بي.بي.عيم

-58% daripada murid dapat menyatakan rukun solat Fi'li dengan bantuan guru

ايمڤق


1D:10.45 - 11.15 (18/10/2010) ISNIN

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Adab dan akhlak islamiah

بيدع

Adab Menuntut Ilmu

تاجوق

Adab bercakap dengan guru

كماهيرن

Murid dapat:

Aras 1:Menyebut dan mengamalkan adab-adab bercakap dengan guru

Aras 2:Menyenaraikan kelebihan adab-adab bercakap dengan guru

Aras 3:Menyenaraikan adab-adab yang tidak wajar dilakukan terhadap guru

اوبجيكتيف

1) Sumbang saran tentang adab-adab bercakap dengan guru

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Bersoal jawab berkaitan dengan tajuk

3) Lakonan cara bercakap dengan guru

4) Simulasi adab-adab yang tidak wajar dilakukan terhadap guru

5) Latihan bertulis

Sayang kepada guru

نيلاي مورني

Buku teks

بي.بي.عيم

-70% daripada murid dapat menyatakan adab-adab bergaul dengan guru

ايمڤق

No comments:

Post a Comment