Sunday, February 28, 2010

MINGGU KE-9 SELASA - 2/3/10

4D:7.45 - 8.45 (2/03/2010) SELASA

هاري/تاريخ/ماس/كلس

KHATAM AL-QURAN

بيدع

SURAH YUSUF, JUZUK 12

تاجوق

AYAT 44-63 (M/S:241-242)

كماهيرن

Murid dapat membaca dengan betul dan lancar

اوبجيكتيف

1) Guru memperdengarkan bacaan kepada murid

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Murid mengikut bacaan guru (Baca Ikut Guru)

3) Murid yang lemah membaca Iqra'

4) Guru memperbetulkan bacaan murid

5) Talaqi Musyafahat

6) Membuat kerja bertulis

Mendalami maksud yang terkandung dalam AL-Quran

نيلاي مورني

Mashaf Al-Quran Othmani

بي.بي.عيم

- 80% daripada murid dapat membaca dengan betul apabila dibaca satu perkataan demi satu perkataan melalui bimbingan guru

ايمڤق



4C:8.45-9.15/4B:9.45-10.15/4A:10.45-11.15 (2/03/2010) SELASA

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Pemulihan jawi

بيدغ

Mengenal dan menggunakan tanda baca dalam ayat pendek dan teks jawi mudah

تاجوق

Tanda soal (,)

كماهيرن

Murid dapat:

1) Mengenal tanda soal

2) Mengeja dan membaca ayat-ayat yang mengandungi tanda soal mengikut intonasi yang betul

3) Membina dan menulis ayat menggunakan tanda soal yang betul

اوبجيكتيف

1) Murid dapat membaca ayat-ayat yang dipamerkan oleh guru

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Murid diminta membezakan penggunaan tanda soal yang betul melalui carta yang dipamerkan

3) Guru mempamerkan kad ayat yang telah dipelajari

4) Murid membaca ayat yang mengandungi tanda soal dengan intonasi yang betul

5) Murid menulis ayat yang mengandungi tanda soal dalam buku latihan
6) Guru membekalkan kerja rumah lembaran bertulis

Tekun dan sabar menuntut ilmu

نيلاي مورني

kad ayat, kad perkataan dan lembaran

بي.بي.عيم

- 60% daripada murid 4C dapat membaca ayat yang mengandungi tanda soal

- 70% daripada murid 4B dapat membaca ayat yang mengandungi tanda soal

- 90% daripada murid 4A dapat membaca ayat yang mengandungi tanda soal

ايمڤق



1D:10.15-10.45(2/03/2010) SELASA

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Tilawah Al-Quran

بيدع

Membaca kalimah dan potongan ayat pelbagai baris dan tanda

تاجوق

Iqra' 3 m/s: 28-30

كماهيرن

Murid dapat:

1) Membaca kalimah dan potongan ayat yang mengandungi pelbagai baris dan tanda dengan betul

2) Mendisiplinkan bacaan panjang/pendek dengan betul dan fasih

3) Membaca serta menulis kalimah tertentu dengan betul

اوبجيكتيف

1) Talaqi musyafahah kalimah berbaris di atas dan di bawah

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Latih tubi menyebut kalimah yang berbagai baris secara kelas, kumpulan dan individu

3) Murid mengikut bacaan rakan

4) Tasmik bacaan kepada guru

5) Latihan menulis kalimah tertentu dengan betul

Menghormati kawan yang sedang membaca ayat al-quran

نيلاي مورني

Buku iqra' 3 , lembaran kerja

بي.بي.عيم

-85% daripada murid dapat membaca kalimah dengan betul

ايمڤق

No comments:

Post a Comment