Saturday, February 27, 2010

MINGGU KE-9 ISNIN - 1/3/10

1D:7.45-8.15(1/03/2010) ISNIN

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Tilawah Al-Quran

بيدع

Membaca kalimah dan potongan ayat pelbagai baris dan tanda

تاجوق

Iqra' 3 m/s: 25-27

كماهيرن

Murid dapat:

1) Membaca kalimah dan potongan ayat yang mengandungi pelbagai baris dan tanda dengan betul

2) Mendisiplinkan bacaan panjang/pendek dengan betul dan fasih

3) Membaca serta menulis kalimah tertentu dengan betul

اوبجيكتيف

1) Talaqi musyafahah kalimah berbaris di atas dan di bawah

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Latih tubi menyebut kalimah yang berbagai baris secara kelas, kumpulan dan individu

3) Murid mengikut bacaan rakan

4) Tasmik bacaan kepada guru

5) Latihan menulis kalimah tertentu dengan betul

Menghormati kawan yang sedang membaca ayat al-quran

نيلاي مورني

Buku iqra' 3 , lembaran kerja

بي.بي.عيم

30% daripada murid dapat membaca kalimah pelbagai baris dengan baik melalui bimbingan guru

ايمڤق



4D:9.15 - 10.15 /4C:10.45 - 11.45 (1/03/2010) ISNIN

هاري/تاريخ/ماس/كلس

KHATAM AL-QURAN

بيدع

SURAH YUSUF, JUZUK 12

تاجوق

AYAT 31-43 (M/S:239-240)

كماهيرن

Murid dapat membaca dengan betul dan lancar

اوبجيكتيف

1) Guru memperdengarkan bacaan kepada murid

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Murid mengikut bacaan guru (Baca Ikut Guru)

3) Murid yang lemah membaca Iqra'

4) Guru memperbetulkan bacaan murid

5) Talaqi Musyafahat

6) Membuat kerja bertulis

Mendalami maksud yang terkandung dalam AL-Quran

نيلاي مورني

Mashaf Al-Quran Othmani

بي.بي.عيم

- 60% daripada murid 4D dapat membaca kalimah demi kalimah dengan baik melalui bimbingan guru

- 55% daripada murid 4C dapat membaca dengan baik bila mengikut bacaan guru

ايمڤق

No comments:

Post a Comment