1D:7.45-8.15(1/03/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Tilawah Al-Quran | بيدع |
Membaca kalimah dan potongan ayat pelbagai baris dan tanda | تاجوق |
Iqra' 3 m/s: 25-27 | كماهيرن |
Murid dapat: 1) Membaca kalimah dan potongan ayat yang mengandungi pelbagai baris dan tanda dengan betul 2) Mendisiplinkan bacaan panjang/pendek dengan betul dan fasih 3) Membaca serta menulis kalimah tertentu dengan betul | اوبجيكتيف |
1) Talaqi musyafahah kalimah berbaris di atas dan di bawah | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Latih tubi menyebut kalimah yang berbagai baris secara kelas, kumpulan dan individu | |
3) Murid mengikut bacaan rakan | |
4) Tasmik bacaan kepada guru | |
5) Latihan menulis kalimah tertentu dengan betul | |
Menghormati kawan yang sedang membaca ayat al-quran | نيلاي مورني |
Buku iqra' 3 , lembaran kerja | بي.بي.عيم |
30% daripada murid dapat membaca kalimah pelbagai baris dengan baik melalui bimbingan guru | ايمڤق |
4D:9.15 - 10.15 /4C:10.45 - 11.45 (1/03/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
KHATAM AL-QURAN | بيدع |
SURAH YUSUF, JUZUK 12 | تاجوق |
AYAT 31-43 (M/S:239-240) | كماهيرن |
Murid dapat membaca dengan betul dan lancar | اوبجيكتيف |
1) Guru memperdengarkan bacaan kepada murid | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Murid mengikut bacaan guru (Baca Ikut Guru) | |
3) Murid yang lemah membaca Iqra' | |
4) Guru memperbetulkan bacaan murid | |
5) Talaqi Musyafahat | |
6) Membuat kerja bertulis | |
Mendalami maksud yang terkandung dalam AL-Quran | نيلاي مورني |
Mashaf Al-Quran Othmani | بي.بي.عيم |
- 60% daripada murid 4D dapat membaca kalimah demi kalimah dengan baik melalui bimbingan guru - 55% daripada murid 4C dapat membaca dengan baik bila mengikut bacaan guru | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment