4A:8.15 - 9.15 /4B:10.45 - 11.45 (28/02/2010) AHAD | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
KHATAM AL-QURAN | بيدع |
SURAH YUSUF, JUZUK 12 | تاجوق |
AYAT 31-43 (M/S:239-240) | كماهيرن |
Murid dapat membaca dengan betul dan lancar | اوبجيكتيف |
1) Guru memperdengarkan bacaan kepada murid | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Murid mengikut bacaan guru (Baca Ikut Guru) | |
3) Murid yang lemah membaca Iqra' | |
4) Guru memperbetulkan bacaan murid | |
5) Talaqi Musyafahat | |
6) Membuat kerja bertulis | |
Mendalami maksud yang terkandung dalam AL-Quran | نيلاي مورني |
Mashaf Al-Quran Othmani | بي.بي.عيم |
- 85% murid 4A dapat memperbetulkan bacaan dengan baik - 65% murid 4B dapat membaca dengan betul melalui bimbingan guru | ايمڤق |
4D:11.45-12.15 (28/02/2010) AHAD | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Pemulihan jawi | بيدغ |
Mengenal dan menggunakan tanda baca dalam ayat pendek dan teks jawi mudah | تاجوق |
Tanda soal (?) | كماهيرن |
Murid dapat: 1) Mengenal tanda soal 2) Mengeja dan membaca ayat-ayat yang mengandungi tanda soal mengikut intonasi yang betul. 3) Membina dan menulis ayat menggunakan tanda soal yang betul | اوبجيكتيف |
1) Murid dapat membaca ayat-ayat yang dipamerkan oleh guru | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Murid diminta membezakan penggunaan tanda soal yang betul melalui carta yang dipamerkan | |
3) Guru mempamerkan kad ayat yang telah dipelajari | |
4) Murid membaca ayat yang mengandungi tanda soal dengan intonasi yang betul | |
5) Murid menulis ayat yang mengandungi tanda soal dalam buku latihan | |
6) Guru membekalkan kerja rumah lembaran bertulis | |
Menghormati guru | نيلاي مورني |
kad ayat dan lembaran | بي.بي.عيم |
- 50% daripada murid dapat membaca ayat-ayat tanda soal yang dipelajari dengan bimbingan guru | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment