4A:7.45-8.15/4C:9.45-10.15/4B:10.45-11.15 (2/02/2010) SELASA | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Pemulihan jawi | بيدغ |
Mengenal dan menggunakan tanda baca dalam ayat pendek | تاجوق |
Tanda koma (,) | كماهيرن |
Murid dapat: 1) Mengenal tanda baca koma dalam ayat 2) Mengeja dan membaca ayat yang mengandungi tanda baca koma dengan intonasi yang betul 3) Meletakkan tanda baca yang betul pada ayat | اوبجيكتيف |
1) Bersoal jawab mengenai tanda baca koma dari kad imbasan yang di tunjukkan | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Latih Tubi mengeja dan membaca ayat-ayat yang mengandungi tanda baca koma dan noktah | |
3) Meletakkan tanda baca yang betul pada ayat dengan bimbingan guru | |
4) Murid-murid membaca semula ayat secara kumpulan dan individu | |
5) Murid-murid membulatkan tanda koma dalam ayat | |
6) Murid-murid diberi lembaran kerja untuk disiapkan di rumah | |
Tekun dan sabar menuntut ilmu | نيلاي مورني |
kad ayat dan lembaran | بي.بي.عيم |
- Murid 4A berjaya membaca ayat dengan intonasi yang betul - Murid 4C tidak tahu membaca jawi (tidak kenal huruf tunggal jawi) - Murid 4B tidak dapat mengenali bunyi berpadanan huruf | ايمڤق |
4D:8.45-9.45(2/02/2010) SELASA | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
ختم القرءان | بيدع |
SURAH HUD, JUZUK 12 | تاجوق |
AYAT 1-19 (M/S:221-223) | كماهيرن |
موريد دافت ممباج دعن بتول دان لنجر | اوبجيكتيف |
كورو ممفردعركن باجاءن | اكتيۏيتي / ستراتكي |
موريد معيكوت باجاءن كورو (BIG) | |
موريد يع لمه ممباج إقراء | |
كورو ممفربتولكن باجاءن موريد | |
تلقي مشافهة | |
ممبوات كرجا برتوليس | |
منجينتاءي بهاس القرءان | نيلاي مورني |
مصحف القرءان عثماني | بي.بي.عيم |
- Murid 4D terlalu lemah dalam bacaan dan memerlukan bacaan iqra' 1 m/s 31 yang berterusan | ايمڤق |
1D:11.45-12.45(2/02/2010) SELASA | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Tilawah Al-Quran | بيدع |
Mengenal huruf hijaiyyah bersambung yang mengandungi baris di atas dan tanda mad | تاجوق |
Iqra' 2 m/s: 13-18 | كماهيرن |
Murid dapat: 1) Mengenal dan menyebut huruf berbaris di atas dan tanda mad 2) Membunyikan kalimah-kalimah berbaris di atas dan bertanda mad dengan betul 3) Membezakan huruf bersambung dengan tidak bersambung yang berbaris di atas - Menulis huruf bersambung dengan betul | اوبجيكتيف |
1) Talaqi musyafahah huruf berbaris di atas yang bersambung secara kelas, kumpulan dan individu | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Latih tubi menyebut bunyi huruf yang bersambung | |
3) Mewarnakan huruf yang bersambung dengan huruf tunggal | |
4) Memadankan huruf tunggal dengan huruf bersambung yang sama bentuk | |
5) Latihan menulis huruf-huruf bersambung dengan bimbingan guru | |
6) Menyerahkan kerja rumah | |
Menghormati kawan yang sedang membaca ayat al-quran | نيلاي مورني |
Buku iqra'2 , lembaran kerja | بي.بي.عيم |
- Murid 1D amat lemah untuk mengenali huruf bersambung. Memerlukan latihan bacaan huruf tunggal secara berterusan | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment