Thursday, February 11, 2010

MINGGU KE-5 SELASA - 2/2/2010

4A:7.45-8.15/4C:9.45-10.15/4B:10.45-11.15 (2/02/2010) SELASA

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Pemulihan jawi

بيدغ

Mengenal dan menggunakan tanda baca dalam ayat pendek

تاجوق

Tanda koma (,)

كماهيرن

Murid dapat:

1) Mengenal tanda baca koma dalam ayat

2) Mengeja dan membaca ayat yang mengandungi tanda baca koma dengan intonasi yang betul

3) Meletakkan tanda baca yang betul pada ayat

اوبجيكتيف

1) Bersoal jawab mengenai tanda baca koma dari kad imbasan yang di tunjukkan

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Latih Tubi mengeja dan membaca ayat-ayat yang mengandungi tanda baca koma dan noktah

3) Meletakkan tanda baca yang betul pada ayat dengan bimbingan guru

4) Murid-murid membaca semula ayat secara kumpulan dan individu

5) Murid-murid membulatkan tanda koma dalam ayat

6) Murid-murid diberi lembaran kerja untuk disiapkan di rumah

Tekun dan sabar menuntut ilmu

نيلاي مورني

kad ayat dan lembaran

بي.بي.عيم

- Murid 4A berjaya membaca ayat dengan intonasi yang betul

- Murid 4C tidak tahu membaca jawi (tidak kenal huruf tunggal jawi)

- Murid 4B tidak dapat mengenali bunyi berpadanan huruf

ايمڤق


4D:8.45-9.45(2/02/2010) SELASA

هاري/تاريخ/ماس/كلس

ختم القرءان

بيدع

SURAH HUD, JUZUK 12

تاجوق

AYAT 1-19 (M/S:221-223)

كماهيرن

موريد دافت ممباج دعن بتول دان لنجر

اوبجيكتيف

كورو ممفردعركن باجاءن

اكتيۏيتي / ستراتكي

موريد معيكوت باجاءن كورو (BIG)

موريد يع لمه ممباج إقراء

كورو ممفربتولكن باجاءن موريد

تلقي مشافهة

ممبوات كرجا برتوليس

منجينتاءي بهاس القرءان

نيلاي مورني

مصحف القرءان عثماني

بي.بي.عيم

- Murid 4D terlalu lemah dalam bacaan dan memerlukan bacaan iqra' 1 m/s 31 yang berterusan

ايمڤق


1D:11.45-12.45(2/02/2010) SELASA

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Tilawah Al-Quran

بيدع

Mengenal huruf hijaiyyah bersambung yang mengandungi baris di atas dan tanda mad

تاجوق

Iqra' 2 m/s: 13-18

كماهيرن

Murid dapat:

1) Mengenal dan menyebut huruf berbaris di atas dan tanda mad

2) Membunyikan kalimah-kalimah berbaris di atas dan bertanda mad dengan betul

3) Membezakan huruf bersambung dengan tidak bersambung yang berbaris di atas

- Menulis huruf bersambung dengan betul

اوبجيكتيف

1) Talaqi musyafahah huruf berbaris di atas yang bersambung secara kelas, kumpulan dan individu

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Latih tubi menyebut bunyi huruf yang bersambung

3) Mewarnakan huruf yang bersambung dengan huruf tunggal

4) Memadankan huruf tunggal dengan huruf bersambung yang sama bentuk

5) Latihan menulis huruf-huruf bersambung dengan bimbingan guru

6) Menyerahkan kerja rumah

Menghormati kawan yang sedang membaca ayat al-quran

نيلاي مورني

Buku iqra'2 , lembaran kerja

بي.بي.عيم

- Murid 1D amat lemah untuk mengenali huruf bersambung. Memerlukan latihan bacaan huruf tunggal secara berterusan

ايمڤق

No comments:

Post a Comment