8.00 - 9.00 MATEMATIK (kertas 1)
1D:10.15-10.45 (23/02/2010) SELASA | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Tilawah Al-Quran | بيدع |
Membaca kalimah dan potongan ayat pelbagai baris dan tanda hijaiyyah | تاجوق |
Iqra' 3 m/s: 19-24 | كماهيرن |
Murid dapat: 1) Membaca kalimah pelbagai baris denagn makhraj yang betul dan lancar 2) Mendisiplinkan bacaan panjang/pendek denagn betul dan fasih 3) - Membaca serta menulis kalimah tertentu dengan betul - Mengenal, membaca dan menulis kalimah yang mengandungi bacaan mad | اوبجيكتيف |
1) Talaqi musyafahah kalimah pelbagai baris secara kelas, kumpulan dan individu | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Latih tubi menyebut kalimah yang berbagai baris secara kelas, kumpulan dan individu. | |
3) Murid mengikut bacaan rakan | |
4) Tasmik bacaan kepada guru | |
5) Latihan menulis kalimah tertentu dengan betul | |
6) Menulis kalimah yang ada bacaan mad | |
Menghormati bacaan Al-quran | نيلاي مورني |
Buku iqra'3 , lembaran kerja | بي.بي.عيم |
- 40% daripada murid menumpukan perhatian kepada bacaan panjang dan pendek sebahagian yang lain masih belum memahami konsep bacaan panjang dan pendek | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment