4C:8.15-9.15 (7/02/2010) AHAD | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
ختم القرءان | بيدع |
SURAH HUD, JUZUK 12 | تاجوق |
AYAT 38-53 (M/S:226-227) | كماهيرن |
موريد دافت ممباج دعن بتول دان لنجر | اوبجيكتيف |
كورو ممفردعركن باجاءن | اكتيۏيتي / ستراتكي |
موريد معيكوت باجاءن كورو (BIG) | |
موريد يع لمه ممباج إقراء | |
كورو ممفربتولكن باجاءن موريد | |
تلقي مشافهة | |
ممبوات كرجا برتوليس | |
منجينتاءي بهاس القرءان | نيلاي مورني |
مصحف القرءان عثماني | بي.بي.عيم |
- 60% daripada murid 4C boleh membaca dengan betul | ايمڤق |
4D:9.45-10.15 (7/02/2010) AHAD | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Pemulihan jawi | بيدغ |
Mengenal dan menggunakan tanda baca dalam ayat pendek | تاجوق |
Tanda koma (,) | كماهيرن |
Murid dapat: 1) Membina ayat secara lisan 2) Membaca ayat yang telah dibina 3) menyusun perkataan menjadi ayat dengan menggunakan tanda koma yang betul | اوبجيكتيف |
1) Membina ayat dengan bimbingan guru | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Latih tubi membaca ayat-ayat yang telah dibina | |
3) Murid-murid diminta membaca ayat yang dibina secara kumpulan dan individu | |
4) Murid-murid menulis ayat yang mengandungi tanda koma dalam buku latihan | |
Tekun dan sabar menuntut ilmu | نيلاي مورني |
kad ayat, kad perkataan dan lembaran | بي.بي.عيم |
- 40% daripada murid dapat mengenali tanda koma dan membaca ayat dengan bimbingan guru | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment