4B:8.45-9.45 (10/02/2010) RABU | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
ختم القرءان | بيدع |
SURAH HUD, JUZUK 12 | تاجوق |
AYAT 38-71 (M/S:226-229) | كماهيرن |
موريد دافت ممباج دعن بتول دان لنجر | اوبجيكتيف |
كورو ممفردعركن باجاءن | اكتيۏيتي / ستراتكي |
موريد معيكوت باجاءن كورو (BIG) | |
موريد يع لمه ممباج إقراء | |
كورو ممفربتولكن باجاءن موريد | |
تلقي مشافهة | |
ممبوات كرجا برتوليس | |
منجينتاءي بهاس القرءان | نيلاي مورني |
مصحف القرءان عثماني | بي.بي.عيم |
- 60% daripada murid boleh membaca ayat dengan betul dan 40% lagi masih tidak lancar terutamanya panjang pendek ayat. | ايمڤق |
4D:9.45-10.15/4C:10.45-11.15 (10/02/2010) RABU | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Akidah | بيدغ |
Beriman Kepada Qadak dan Qadar | تاجوق |
membezakan antara Qadak dan Qadar | كماهيرن |
Murid dapat: 1) - Menyatakan pengertian Qadak dan Qadar, - Menyatakan contohQadak dan Qadar 2) Menjelaskan faedah beriman dengan Qadak dan Qadar 3) - Menghuraikan akibat tidak beriman dengan Qadak dan Qadar - Menyatakan ganjaran balasan yang akan di perolehi oleh orang yang beriman dan tidak beriman dengan Qadak dan Qadar | اوبجيكتيف |
1) Bersoal jawab pengertian Qadak dan Qadar beserta contoh | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Sumbang saran ganjaran atau balasan bagi orang islam yang tidak beriman denagn Qadak dan Qadar | |
3) Menulis pengertian Qadak dan qadar | |
4) Membanding beza contoh-contoh Qadak dan Qadar | |
Bersyukur dengan nikmat yang diberi ALLAH | نيلاي مورني |
Buku teks dan lembaran kerja rumah | بي.بي.عيم |
-40% daripada murid 4D dapat membezakan antara Qadak dan Qadar -60% daripada murid 4C dapat membezakan antara Qadak dan Qadar serta menyebut contoh-contonya | ايمڤق |
1D:11.45-12.45(10/02/2010) RABU | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Tilawah Al-Quran | بيدع |
Mengenal huruf hijaiyyah bersambung yang mengandungi baris di atas dan tanda mad | تاجوق |
Iqra' 2 m/s: 25-28 | كماهيرن |
Murid dapat: 1) Mengenal dan menyebut huruf bersambung dan berbaris di atas 2) Membunyikan kalimah-kalimah berbaris di atas yang bersambung dengan betul 3) - Dapat membezakan huruf bersambung dengan tidak bersambung yang berbaris di atas - Dapat menulis huruf bersambung dengan betul | اوبجيكتيف |
1) Talaqi musyafahah huruf berbaris di atas yang bersambung secara kelas, kumpulan dan individu | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Latih tubi menyebut huruf yang bersambung | |
3) Mewarnakan huruf yang bersambung denagn huruf tunggal | |
4) Memadankan huruf tunggal dengan huruf bersambung yang sama bentuk | |
5) Latihan menulis huruf-huruf bersambung | |
6) Menyerahkan kerja rumah | |
Menghormati kawan yang sedang membaca ayat al-quran | نيلاي مورني |
Buku iqra' 2 , lembaran kerja | بي.بي.عيم |
- Murid 1D amat lemah untuk mengenali huruf bersambung. Memerlukan latihan bacaan huruf tunggal secara berterusan | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment