4D:8.15 - 9.15 (1/04/2010) KHAMIS | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
KHATAM AL-QURAN | بيدع |
SURAH IBRAHIM, JUZUK 13 | تاجوق |
AYAT 19-33 (M/S:258-259) | كماهيرن |
Murid dapat membaca dengan betul dan lancar | اوبجيكتيف |
1) Guru memperdengarkan bacaan kepada murid | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Murid mengikut bacaan guru (Baca Ikut Guru) | |
3) Murid yang lemah membaca Iqra' | |
4) Guru memperbetulkan bacaan murid | |
5) Talaqi Musyafahat | |
6) Membuat kerja bertulis | |
Mendalami maksud yang terkandung dalam AL-Quran | نيلاي مورني |
Mashaf Al-Quran Othmani | بي.بي.عيم |
- 60% daripada murid dapat membaca dengan betul dan lancar dengan bimbingan guru | ايمڤق |
4C:9.45 - 10.15 (1/04/2010) KHAMIS | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
ADAB DAN AKHLAK ISLAMIAH | بيدع |
ADAB BERTANYA | تاجوق |
faedah dan akibat tidak menggamalkan adab bertanya | كماهيرن |
Murid dapat : 1) Menyebut adab-adab bertanya dalam kehidupan 2) Melafazkan terima kasih dan bersyukur 3) Membezakan faedah mengamalkan adab bertanya dan akibat tidak mengamalkan adab bertanya | اوبجيكتيف |
1) Sumbang saran tentang adab bertanya | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Meneliti penerangan adab bertanya | |
3) Bersoal jawab berkaitan adab bertanya | |
4) Menyenaraikan adab bertanya | |
5) Menulis adab bertanya dalam buku tulis | |
Berterima kasih kepada orang yang memberitahu | نيلاي مورني |
Buku teks dan lembaran kerja | بي.بي.عيم |
- 65% daripada murid memahami tajuk yang dipelajari pada hari ini | ايمڤق |
1D:11.15-11.45(1/04/2010) KHAMIS | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Tilawah Al-Quran | بيدع |
Membaca kalimah dan potongan ayat | تاجوق |
Iqra' 4 m/s: 27-28 | كماهيرن |
Murid dapat: 1) Mengenal dan membaca kalimah dan potongan ayat yang mengandungi tanda sukun dengan betul 2) Mengenal dan membaca kalimah dan potongan ayat yang mengandungi tanda sukun dengan betul dan fasih 3) Membezakan bunyi kalimah dan potongan ayat yang mengandungi tanda sukun | اوبجيكتيف |
1) Talaqi musyafahah kalimah tanda sukun secara kelas,kumpulan dan individu | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Latih tubi menyebut kalimah secara kelas, kumpulan dan individu | |
3) Murid mengikut bacaan rakan | |
4) Tasmik bacaan kepada guru | |
5) Membezakan bunyi kalimah dan potongan ayat yang mengandungi tanda sukun | |
6) Menulis kalimah yang dipelajari | |
Menghormati kawan yang sedang membaca ayat al-quran | نيلاي مورني |
Buku iqra' 4 , lembaran kerja | بي.بي.عيم |
- 55% daripada murid dapat mengenali tanda sukun dan membaca perkataan yang bertanda sukun dengan betul | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment