4C:7.45 - 8.45 (23/03/2010) SELASA | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
KHATAM AL-QURAN | بيدع |
SURAH AR-RA'DU, JUZUK 13 | تاجوق |
AYAT 1-18 (M/S:249-251) | كماهيرن |
Murid dapat membaca dengan betul dan lancar | اوبجيكتيف |
1) Guru memperdengarkan bacaan kepada murid | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Murid mengikut bacaan guru (Baca Ikut Guru) | |
3) Murid yang lemah membaca Iqra' | |
4) Guru memperbetulkan bacaan murid | |
5) Talaqi Musyafahat | |
6) Membuat kerja bertulis | |
Mendalami maksud yang terkandung dalam AL-Quran | نيلاي مورني |
Mashaf Al-Quran Othmani | بي.بي.عيم |
- 65% daripada murid dapat membaca dengan betul dan lancar | ايمڤق |
4B:9.15-9.45/4D:10.45-11.15 (23/03/2010) SELASA | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Pemulihan jawi | بيدغ |
Mengenal dan menggunakan tanda baca seru | تاجوق |
Tanda seru (!) | كماهيرن |
Murid dapat: 1) Mengenal tanda baca 2) Mengeja dan membaca ayat mengikut intonasi yang betul. 3) Melengkapkan tanda baca yang betul dalam ayat | اوبجيكتيف |
1) Guru mempamerkan kad ayat yang mengandungi tanda seru | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Murid-murid membaca ayat-ayat dengan intonasi yang betul melalui bimbingan guru | |
3) Murid-murid diminta meletakkan tanda baca yang betul pada ayat yand dipamerkan | |
4) Latih tubi membaca ayat mengikut intonasi yang betul | |
5) Murid-murid membaca ayat yang mengandungi tanda seru dengan intonasi yang betul | |
6) Murid menulis ayat yang mengandungi tanda seru dalam buku latihan | |
Tekun dan sabar menuntut ilmu | نيلاي مورني |
kad ayat dan lembaran | بي.بي.عيم |
- 75% daripada murid 4B dapat membaca ayat seru dengan betul - 58% daripada murid 4D dapat membaca ayat seru dengan bimbingan guru | ايمڤق |
1D:10.15-10.45(23/03/2010) SELASA | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Tilawah Al-Quran | بيدع |
Membaca kalimah dan potongan ayat | تاجوق |
Iqra' 4 m/s: 18-20 | كماهيرن |
Murid dapat: 1) Mengenal dan membaca kalimah dan potongan ayat yang mengandungi tanda sukun dengan betul 2) Mengenal dan membaca kalimah dan potongan ayat yang mengandungi tanda sukun dengan betul dan fasih 3) Membezakan bunyi kalimah dan potongan ayat yang mengandungi tanda sukun | اوبجيكتيف |
1) Talaqi musyafahah kalimah tanda sukun secara kelas,kumpulan dan individu | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Latih tubi menyebut kalimah secara kelas, kumpulan dan individu | |
3) Murid mengikut bacaan rakan | |
4) Tasmik bacaan kepada guru | |
5) Membezakan bunyi kalimah dan potongan ayat yang mengandungi tanda sukun | |
6) Menulis kalimah yang dipelajari | |
Menghormati kawan yang sedang membaca ayat al-quran | نيلاي مورني |
Buku iqra' 4 , lembaran kerja | بي.بي.عيم |
- 70% daripada murid dapat mebaca dengan betul melalui bimbingan guru | ايمڤق |
4A:11.45 - 12.45 (23/03/2010) SELASA | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
KHATAM AL-QURAN | بيدع |
SURAH AR-RA'DU, JUZUK 13 | تاجوق |
AYAT 35-43 (M/S:254) | كماهيرن |
Murid dapat membaca dengan betul dan lancar | اوبجيكتيف |
1) Guru memperdengarkan bacaan kepada murid | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Murid mengikut bacaan guru (Baca Ikut Guru) | |
3) Murid yang lemah membaca Iqra' | |
4) Guru memperbetulkan bacaan murid | |
5) Talaqi Musyafahat | |
6) Membuat kerja bertulis | |
Mendalami maksud yang terkandung dalam AL-Quran | نيلاي مورني |
Mashaf Al-Quran Othmani | بي.بي.عيم |
- 85% daripada murid dapat membaca ayat dengan betul | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment