Sunday, March 21, 2010

MINGGU KE-11 SELASA - 23/3/10

4C:7.45 - 8.45 (23/03/2010) SELASA

هاري/تاريخ/ماس/كلس

KHATAM AL-QURAN

بيدع

SURAH AR-RA'DU, JUZUK 13

تاجوق

AYAT 1-18 (M/S:249-251)

كماهيرن

Murid dapat membaca dengan betul dan lancar

اوبجيكتيف

1) Guru memperdengarkan bacaan kepada murid

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Murid mengikut bacaan guru (Baca Ikut Guru)

3) Murid yang lemah membaca Iqra'

4) Guru memperbetulkan bacaan murid

5) Talaqi Musyafahat

6) Membuat kerja bertulis

Mendalami maksud yang terkandung dalam AL-Quran

نيلاي مورني

Mashaf Al-Quran Othmani

بي.بي.عيم

- 65% daripada murid dapat membaca dengan betul dan lancar

ايمڤق



4B:9.15-9.45/4D:10.45-11.15 (23/03/2010) SELASA

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Pemulihan jawi

بيدغ

Mengenal dan menggunakan tanda baca seru

تاجوق

Tanda seru (!)

كماهيرن

Murid dapat:

1) Mengenal tanda baca

2) Mengeja dan membaca ayat mengikut intonasi yang betul.

3) Melengkapkan tanda baca yang betul dalam ayat

اوبجيكتيف

1) Guru mempamerkan kad ayat yang mengandungi tanda seru

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Murid-murid membaca ayat-ayat dengan intonasi yang betul melalui bimbingan guru

3) Murid-murid diminta meletakkan tanda baca yang betul pada ayat yand dipamerkan

4) Latih tubi membaca ayat mengikut intonasi yang betul

5) Murid-murid membaca ayat yang mengandungi tanda seru dengan intonasi yang betul

6) Murid menulis ayat yang mengandungi tanda seru dalam buku latihan

Tekun dan sabar menuntut ilmu

نيلاي مورني

kad ayat dan lembaran

بي.بي.عيم

- 75% daripada murid 4B dapat membaca ayat seru dengan betul

- 58% daripada murid 4D dapat membaca ayat seru dengan bimbingan guru

ايمڤق



1D:10.15-10.45(23/03/2010) SELASA

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Tilawah Al-Quran

بيدع

Membaca kalimah dan potongan ayat

تاجوق

Iqra' 4 m/s: 18-20

كماهيرن

Murid dapat:

1) Mengenal dan membaca kalimah dan potongan ayat yang mengandungi tanda sukun dengan betul

2) Mengenal dan membaca kalimah dan potongan ayat yang mengandungi tanda sukun dengan betul dan fasih

3) Membezakan bunyi kalimah dan potongan ayat yang mengandungi tanda sukun

اوبجيكتيف

1) Talaqi musyafahah kalimah tanda sukun secara kelas,kumpulan dan individu

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Latih tubi menyebut kalimah secara kelas, kumpulan dan individu

3) Murid mengikut bacaan rakan

4) Tasmik bacaan kepada guru

5) Membezakan bunyi kalimah dan potongan ayat yang mengandungi tanda sukun

6) Menulis kalimah yang dipelajari

Menghormati kawan yang sedang membaca ayat al-quran

نيلاي مورني

Buku iqra' 4 , lembaran kerja

بي.بي.عيم

- 70% daripada murid dapat mebaca dengan betul melalui bimbingan guru

ايمڤق



4A:11.45 - 12.45 (23/03/2010) SELASA

هاري/تاريخ/ماس/كلس

KHATAM AL-QURAN

بيدع

SURAH AR-RA'DU, JUZUK 13

تاجوق

AYAT 35-43 (M/S:254)

كماهيرن

Murid dapat membaca dengan betul dan lancar

اوبجيكتيف

1) Guru memperdengarkan bacaan kepada murid

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Murid mengikut bacaan guru (Baca Ikut Guru)

3) Murid yang lemah membaca Iqra'

4) Guru memperbetulkan bacaan murid

5) Talaqi Musyafahat

6) Membuat kerja bertulis

Mendalami maksud yang terkandung dalam AL-Quran

نيلاي مورني

Mashaf Al-Quran Othmani

بي.بي.عيم

- 85% daripada murid dapat membaca ayat dengan betul

ايمڤق


No comments:

Post a Comment