Monday, March 8, 2010

MINGGU KE-10 SELASA - 9/3/10

4D:7.45 - 8.45 (9/03/2010) SELASA

هاري/تاريخ/ماس/كلس

KHATAM AL-QURAN

بيدع

SURAH YUSUF, JUZUK 13

تاجوق

AYAT 87-103 (M/S:246-247)

كماهيرن

Murid dapat membaca dengan betul dan lancar

اوبجيكتيف

1) Guru memperdengarkan bacaan kepada murid

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Murid mengikut bacaan guru (Baca Ikut Guru)

3) Murid yang lemah membaca Iqra'

4) Guru memperbetulkan bacaan murid

5) Talaqi Musyafahat

6) Membuat kerja bertulis

Mendalami maksud yang terkandung dalam AL-Quran

نيلاي مورني

Mashaf Al-Quran Othmani

بي.بي.عيم

- 80% daripada murid dapat membaca dengan betul apabila dibaca satu perkataan demi satu perkataan melalui bimbingan guru

ايمڤق


4C:8.45-9.15/4B:9.45-10.15/4A:10.45-11.15 (9/03/2010) SELASA

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Pemulihan jawi

بيدغ

Mengenal dan menggunakan tanda baca dalam ayat-ayat pendek dan teks jawi mudah

تاجوق

Tanda seru (!)

كماهيرن

Murid dapat:

1) Mengenal tanda baca dan cara penggunaannya

2) Mengeja dan membaca ayat mengikut intonasi yang betul

3) Membina dan menyusun ayat menggunakan tanda seru

اوبجيكتيف

1) Bersoal jawab mengenai tanda seru yang di tayangkan oleh guru

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Murid-murid membaca ayat-ayat mengikut intonasi yang betul dengan bimbingan guru

3) Latih tubi membaca ayat secara kelas, kumpulan dan individu

4) Murid-murid menyusun perkataan yang diberi dan meletakkan tanda baca yang sesuai

5) Murid-murid membaca ayat yang disediakan dengan intonasi yang betul
6) Murid menulis ayat yang mengandungi tanda seru dalam buku latihan

Tekun dan sabar menuntut ilmu

نيلاي مورني

kad ayat, kad perkataan dan lembaran

بي.بي.عيم

- 80% daripada murid 4C dapat membaca ayat yang mengandungi tanda soal

- 78% daripada murid 4B dapat membaca ayat yang mengandungi tanda soal

- 85% daripada murid 4A dapat membaca ayat yang mengandungi tanda soal

ايمڤق


1D:7.45-8.15(9/03/2010) SELASA

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Tilawah Al-Quran

بيدع

Membaca kalimah dan potongan ayat pelbagai baris dan tanda

تاجوق

Iqra' 4 m/s: 7-10

كماهيرن

Murid dapat:

1) Membaca kalimah pendek yang berbaris di atas dan di bawah dengan makhraj yang betul dan lancar

2) Mendisiplinkan bacaan panjang/pendek dengan betul dan fasih

3) Membaca serta menulis kalimah tertentu dengan betul

اوبجيكتيف

1) Talaqi musyafahah kalimah berbaris dua di atas secara kelas,kumpulan dan individu

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Latih tubi menyebut kalimah yang berbagai baris secara kelas, kumpulan dan individu

3) Murid mengikut bacaan rakan

4) Tasmik bacaan kepada guru

5) Latihan menulis kalimah tertentu dengan betul

6) Latih tubi membaca kalimah yang mengandungi mim sakinah dan nun sakinah

Menghormati kawan yang sedang membaca ayat al-quran

نيلاي مورني

Buku iqra' 4 , lembaran kerja

بي.بي.عيم

- 65% daripada murid dapat membaca kalimah dengan betul melalui bimbingan guru

ايمڤق

No comments:

Post a Comment