4D:7.45 - 8.45 (9/03/2010) SELASA | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
KHATAM AL-QURAN | بيدع |
SURAH YUSUF, JUZUK 13 | تاجوق |
AYAT 87-103 (M/S:246-247) | كماهيرن |
Murid dapat membaca dengan betul dan lancar | اوبجيكتيف |
1) Guru memperdengarkan bacaan kepada murid | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Murid mengikut bacaan guru (Baca Ikut Guru) | |
3) Murid yang lemah membaca Iqra' | |
4) Guru memperbetulkan bacaan murid | |
5) Talaqi Musyafahat | |
6) Membuat kerja bertulis | |
Mendalami maksud yang terkandung dalam AL-Quran | نيلاي مورني |
Mashaf Al-Quran Othmani | بي.بي.عيم |
- 80% daripada murid dapat membaca dengan betul apabila dibaca satu perkataan demi satu perkataan melalui bimbingan guru | ايمڤق |
4C:8.45-9.15/4B:9.45-10.15/4A:10.45-11.15 (9/03/2010) SELASA | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Pemulihan jawi | بيدغ |
Mengenal dan menggunakan tanda baca dalam ayat-ayat pendek dan teks jawi mudah | تاجوق |
Tanda seru (!) | كماهيرن |
Murid dapat: 1) Mengenal tanda baca dan cara penggunaannya 2) Mengeja dan membaca ayat mengikut intonasi yang betul 3) Membina dan menyusun ayat menggunakan tanda seru | اوبجيكتيف |
1) Bersoal jawab mengenai tanda seru yang di tayangkan oleh guru | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Murid-murid membaca ayat-ayat mengikut intonasi yang betul dengan bimbingan guru | |
3) Latih tubi membaca ayat secara kelas, kumpulan dan individu | |
4) Murid-murid menyusun perkataan yang diberi dan meletakkan tanda baca yang sesuai | |
5) Murid-murid membaca ayat yang disediakan dengan intonasi yang betul | |
6) Murid menulis ayat yang mengandungi tanda seru dalam buku latihan | |
Tekun dan sabar menuntut ilmu | نيلاي مورني |
kad ayat, kad perkataan dan lembaran | بي.بي.عيم |
- 80% daripada murid 4C dapat membaca ayat yang mengandungi tanda soal - 78% daripada murid 4B dapat membaca ayat yang mengandungi tanda soal - 85% daripada murid 4A dapat membaca ayat yang mengandungi tanda soal | ايمڤق |
1D:7.45-8.15(9/03/2010) SELASA | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Tilawah Al-Quran | بيدع |
Membaca kalimah dan potongan ayat pelbagai baris dan tanda | تاجوق |
Iqra' 4 m/s: 7-10 | كماهيرن |
Murid dapat: 1) Membaca kalimah pendek yang berbaris di atas dan di bawah dengan makhraj yang betul dan lancar 2) Mendisiplinkan bacaan panjang/pendek dengan betul dan fasih 3) Membaca serta menulis kalimah tertentu dengan betul | اوبجيكتيف |
1) Talaqi musyafahah kalimah berbaris dua di atas secara kelas,kumpulan dan individu | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Latih tubi menyebut kalimah yang berbagai baris secara kelas, kumpulan dan individu | |
3) Murid mengikut bacaan rakan | |
4) Tasmik bacaan kepada guru | |
5) Latihan menulis kalimah tertentu dengan betul | |
6) Latih tubi membaca kalimah yang mengandungi mim sakinah dan nun sakinah | |
Menghormati kawan yang sedang membaca ayat al-quran | نيلاي مورني |
Buku iqra' 4 , lembaran kerja | بي.بي.عيم |
- 65% daripada murid dapat membaca kalimah dengan betul melalui bimbingan guru | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment