4C:7.45 - 8.45 (24/03/2010) RABU | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
KHATAM AL-QURAN | بيدع |
SURAH AR-RA'DU, JUZUK 13 | تاجوق |
AYAT 19-34 (M/S:252-253) | كماهيرن |
Murid dapat membaca dengan betul dan lancar | اوبجيكتيف |
1) Guru memperdengarkan bacaan kepada murid | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Murid mengikut bacaan guru (Baca Ikut Guru) | |
3) Murid yang lemah membaca Iqra' | |
4) Guru memperbetulkan bacaan murid | |
5) Talaqi Musyafahat | |
6) Membuat kerja bertulis | |
Mendalami maksud yang terkandung dalam AL-Quran | نيلاي مورني |
Mashaf Al-Quran Othmani | بي.بي.عيم |
- 65% daripada murid dapat membaca dengan betul dan lancar | ايمڤق |
1D:8.45-9.45 (24/03/2010) RABU | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Pemulihan jawi | بيدغ |
Mengenal dan menulis huruf tunggal Ha dan Mim | تاجوق |
Banding beza huruf Ha dan Mim | كماهيرن |
Murid dapat: Mengenal dan menulis huruf tunggal (Ha dan Mim) yang diamlakkan | اوبجيكتيف |
1) Memperkenalkan huruf dan bentuk-bentuk huruf | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Menyebut huruf secara latih tubi | |
3) Membezakan huruf Ha dan Ma | |
4) Menulis huruf dalam buku tulis | |
5) Kerja rumah diedarkan | |
Berdisiplin | نيلاي مورني |
kad huruf dan lembaran kerja | بي.بي.عيم |
- 62% daripada murid dapat menyebut dan menulis huruf yang di pelajari dengan betul | ايمڤق |
4D:11.45 - 12.15 (24/03/2010) RABU | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
ADAB DAN AKHLAK ISLAMIAH | بيدع |
ADAB BERTANYA | تاجوق |
Mengenal pasti adab-adab bertanya | كماهيرن |
Murid dapat : 1) Menyatakan adab bertanya 2) Membezakan amalan bertanya secara beradab dan tidak beradab 3) Menyatakan faedah mengamalkan adab bertanya dan akibat tidak mengamalkan adab bertanya | اوبجيكتيف |
1) Sumbang saran tentang adab bertanya | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Meneliti penerangan adab bertanya | |
3) Bersoal jawab berkaitan adab bertanya | |
4) Menyenaraikan adab bertanya | |
5) Menulis adab bertanya dalam buku tulis | |
| |
Mendalami maksud yang terkandung dalam AL-Quran | نيلاي مورني |
Mashaf Al-Quran Othmani | بي.بي.عيم |
- | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment