Saturday, March 6, 2010

MINGGU KE-10 ISNIN - 8/3/10

1D:7.45-8.15(8/03/2010) ISNIN

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Tilawah Al-Quran

بيدع

Membaca kalimah dan potongan ayat pelbagai baris dan tanda

تاجوق

Iqra' 4 m/s: 4-6

كماهيرن

Murid dapat:

1) Membaca kalimah pendek yang berbaris di atas dan di bawah dengan makhraj yang betul dan lancar

2) Mendisiplinkan bacaan panjang/pendek dengan betul dan fasih

3) Membaca serta menulis kalimah tertentu dengan betul

اوبجيكتيف

1) Talaqi musyafahah kalimah berbaris dua di atas secara kelas,kumpulan dan individu

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Latih tubi menyebut kalimah yang berbagai baris secara kelas, kumpulan dan individu

3) Murid mengikut bacaan rakan

4) Tasmik bacaan kepada guru

5) Latihan menulis kalimah tertentu dengan betul

6) Latih tubi membaca kalimah yang mengandungi mim sakinah dan nun sakinah

Menghormati kawan yang sedang membaca ayat al-quran

نيلاي مورني

Buku iqra' 4 , lembaran kerja

بي.بي.عيم

P&P diteruskan oleh GPI seorang sebab saya tidak dapat hadir ke sekolah kerana ada masyaqah

ايمڤق


4D:9.15 - 10.15 /4C:10.45 - 11.45 (8/03/2010) ISNIN

هاري/تاريخ/ماس/كلس

KHATAM AL-QURAN

بيدع

SURAH YUSUF, JUZUK 13

تاجوق

AYAT 70-86 (M/S:244-245)

كماهيرن

Murid dapat membaca dengan betul dan lancar

اوبجيكتيف

1) Guru memperdengarkan bacaan kepada murid

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Murid mengikut bacaan guru (Baca Ikut Guru)

3) Murid yang lemah membaca Iqra'

4) Guru memperbetulkan bacaan murid

5) Talaqi Musyafahat

6) Membuat kerja bertulis

Mendalami maksud yang terkandung dalam AL-Quran

نيلاي مورني

Mashaf Al-Quran Othmani

بي.بي.عيم

P&P diteruskan oleh GPI seorang sebab saya tidak dapat hadir ke sekolah kerana ada masyaqah

ايمڤق

No comments:

Post a Comment