4B:8.45 - 9.45 (10/03/2010) RABU | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
KHATAM AL-QURAN | بيدع |
SURAH YUSUF, JUZUK 13 | تاجوق |
AYAT 87-103 (M/S:246-247) | كماهيرن |
Murid dapat membaca dengan betul dan lancar | اوبجيكتيف |
1) Guru memperdengarkan bacaan kepada murid | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Murid mengikut bacaan guru (Baca Ikut Guru) | |
3) Murid yang lemah membaca Iqra' | |
4) Guru memperbetulkan bacaan murid | |
5) Talaqi Musyafahat | |
6) Membuat kerja bertulis | |
Mendalami maksud yang terkandung dalam AL-Quran | نيلاي مورني |
Mashaf Al-Quran Othmani | بي.بي.عيم |
- 65% daripada murid dapat membaca dengan betul dan lancar | ايمڤق |
4D:9.45-10.15/4C:10.45-11.15 (10/03/2010) RABU | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
AKIDAH | بيدغ |
Allah Bersifat:Wahdaniah | تاجوق |
Mengumpul perkara yang berkaitan dengan wahdaniah | كماهيرن |
Murid dapat: 1) - Menyatakan pengertian sifat wahdaniah - Menyebut dalil naqli 2) Menyatakan dalil naqli berkenaan Allah bersifat wahdaniah dan maksudnya 3) - Menjelaskan perbezaan keesaan Allah dengan kejadian makhluk | اوبجيكتيف |
1) Nasyid asma ul-husna | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Membaca teks secara kelas dan individu | |
3) Penerangan erti wahdaniah | |
4) Latih tubi membaca dalil naqli serta ertinya | |
5) Perbincangan tentang 1-Keesaan Allah 2-Kejadian makhluk 3-Firman Allah dan maksud | |
Menyayangi Allah sebagai pencipta agung | نيلاي مورني |
Buku teks dan lembaran kerja rumah | بي.بي.عيم |
-56% daripada murid 4D dapat memahami sifat wahdaniah allah -75% daripada murid 4C dapat memehami tajuk dengan baik | ايمڤق |
1D:11.45-12.45(10/03/2010) RABU | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Tilawah Al-Quran | بيدع |
Membaca kalimah dan potongan ayat pelbagai baris dan tanda | تاجوق |
Iqra' 4 m/s: 11-15 | كماهيرن |
Murid dapat: 1) Membaca kalimah pendek yang berbaris di atas dan di bawah dengan makhraj yang betul dan lancar 2) Mendisiplinkan bacaan panjang/pendek dengan betul dan fasih 3) Membaca serta menulis kalimah tertentu dengan betul | اوبجيكتيف |
1) Talaqi musyafahah kalimah berbaris dua di atas secara kelas,kumpulan dan individu | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Latih tubi menyebut kalimah yang berbagai baris secara kelas, kumpulan dan individu | |
3) Murid mengikut bacaan rakan | |
4) Tasmik bacaan kepada guru | |
5) Latihan menulis kalimah tertentu dengan betul | |
6) Latih tubi membaca kalimah yang mengandungi mim sakinah dan nun sakinah | |
Menghormati kawan yang sedang membaca ayat al-quran | نيلاي مورني |
Buku iqra' 4 , lembaran kerja | بي.بي.عيم |
- 80% daripada murid dapat membaca kalimah dengan betul dan lancar melalui bimbingan guru | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment