4A:7.45 - 8.45 /4B:10.45 - 11.45 (22/03/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
KHATAM AL-QURAN | بيدع |
SURAH AR-RA'DU, JUZUK 13 | تاجوق |
AYAT 19-34 (M/S:252-253) | كماهيرن |
Murid dapat membaca dengan betul dan lancar | اوبجيكتيف |
1) Guru memperdengarkan bacaan kepada murid | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Murid mengikut bacaan guru (Baca Ikut Guru) | |
3) Murid yang lemah membaca Iqra' | |
4) Guru memperbetulkan bacaan murid | |
5) Talaqi Musyafahat | |
6) Membuat kerja bertulis | |
Mendalami maksud yang terkandung dalam AL-Quran | نيلاي مورني |
Mashaf Al-Quran Othmani | بي.بي.عيم |
- 87% daripada murid 4A berjaya membaca dengan betul dan fasih - 70% daripada murid 4B dapat membaca dengan betul melalui bimbingan guru | ايمڤق |
1D:8.45-9.45(22/03/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Tilawah Al-Quran | بيدع |
Membaca kalimah dan potongan ayat | تاجوق |
Iqra' 4 m/s: 16-17 | كماهيرن |
Murid dapat: 1) Mengenal dan mengecam huruf-huruf Qalqalah 2) Membaca kalimah-kalimah yang mengandungi huruf-huruf Qalqalah 3) Menyebut dan membaca kalimah-kalimah mengandungi huruf-huruf Qalqalah dengan jelas dan fasih | اوبجيكتيف |
1) Talaqi musyafahah kalimah berbaris dua di atas secara kelas,kumpulan dan individu | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Latih tubi menyebut kalimah yang berbagai baris secara kelas, kumpulan dan individu | |
3) Murid mengikut bacaan rakan | |
4) Tasmik bacaan kepada guru | |
5) Membezakan bunyi kalimah dan potongan ayat yang mengandungi tanda sukun | |
6) Menulis kalimah yang dipelajari | |
Menghormati kawan yang sedang membaca ayat al-quran | نيلاي مورني |
Buku iqra' 4 , lembaran kerja | بي.بي.عيم |
- 70% daripada murid dapat membaca kalimah dengan betul dan lancar melalui bimbingan guru | ايمڤق |
4C:11.45-12.15 (22/03/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Pemulihan jawi | بيدغ |
Mengenal dan menggunakan tanda baca seru | تاجوق |
Tanda seru (!) | كماهيرن |
Murid dapat: 1) Mengenal tanda baca 2) Mengeja dan membaca ayat mengikut intonasi yang betul. 3) Melengkapkan tanda baca yang betul dalam ayat | اوبجيكتيف |
1) Guru mempamerkan kad ayat yang mengandungi tanda seru | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Murid-murid membaca ayat-ayat dengan intonasi yang betul melalui bimbingan guru | |
3) Murid-murid diminta meletakkan tanda baca yang betul pada ayat yand dipamerkan | |
4) Latih tubi membaca ayat mengikut intonasi yang betul | |
5) Murid-murid membaca ayat yang mengandungi tanda seru dengan intonasi yang betul | |
6) Murid menulis ayat yang mengandungi tanda seru dalam buku latihan | |
Tekun dan sabar menuntut ilmu | نيلاي مورني |
kad ayat dan lembaran | بي.بي.عيم |
- 60% daripada murid dapat membaca ejaan jawi dengan betul melalui bimbingan guru | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment