Saturday, March 20, 2010

(jadual baru ke-4) MINGGU KE-11 ISNIN - 22/3/10

4A:7.45 - 8.45 /4B:10.45 - 11.45 (22/03/2010) ISNIN

هاري/تاريخ/ماس/كلس

KHATAM AL-QURAN

بيدع

SURAH AR-RA'DU, JUZUK 13

تاجوق

AYAT 19-34 (M/S:252-253)

كماهيرن

Murid dapat membaca dengan betul dan lancar

اوبجيكتيف

1) Guru memperdengarkan bacaan kepada murid

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Murid mengikut bacaan guru (Baca Ikut Guru)

3) Murid yang lemah membaca Iqra'

4) Guru memperbetulkan bacaan murid

5) Talaqi Musyafahat

6) Membuat kerja bertulis

Mendalami maksud yang terkandung dalam AL-Quran

نيلاي مورني

Mashaf Al-Quran Othmani

بي.بي.عيم

- 87% daripada murid 4A berjaya membaca dengan betul dan fasih

- 70% daripada murid 4B dapat membaca dengan betul melalui bimbingan guru

ايمڤق



1D:8.45-9.45(22/03/2010) ISNIN

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Tilawah Al-Quran

بيدع

Membaca kalimah dan potongan ayat

تاجوق

Iqra' 4 m/s: 16-17

كماهيرن

Murid dapat:

1) Mengenal dan mengecam huruf-huruf Qalqalah

2) Membaca kalimah-kalimah yang mengandungi huruf-huruf Qalqalah

3) Menyebut dan membaca kalimah-kalimah mengandungi huruf-huruf Qalqalah dengan jelas dan fasih

اوبجيكتيف

1) Talaqi musyafahah kalimah berbaris dua di atas secara kelas,kumpulan dan individu

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Latih tubi menyebut kalimah yang berbagai baris secara kelas, kumpulan dan individu

3) Murid mengikut bacaan rakan

4) Tasmik bacaan kepada guru

5) Membezakan bunyi kalimah dan potongan ayat yang mengandungi tanda sukun

6) Menulis kalimah yang dipelajari

Menghormati kawan yang sedang membaca ayat al-quran

نيلاي مورني

Buku iqra' 4 , lembaran kerja

بي.بي.عيم

- 70% daripada murid dapat membaca kalimah dengan betul dan lancar melalui bimbingan guru

ايمڤق


4C:11.45-12.15 (22/03/2010) ISNIN

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Pemulihan jawi

بيدغ

Mengenal dan menggunakan tanda baca seru

تاجوق

Tanda seru (!)

كماهيرن

Murid dapat:

1) Mengenal tanda baca

2) Mengeja dan membaca ayat mengikut intonasi yang betul.

3) Melengkapkan tanda baca yang betul dalam ayat

اوبجيكتيف

1) Guru mempamerkan kad ayat yang mengandungi tanda seru

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Murid-murid membaca ayat-ayat dengan intonasi yang betul melalui bimbingan guru

3) Murid-murid diminta meletakkan tanda baca yang betul pada ayat yand dipamerkan

4) Latih tubi membaca ayat mengikut intonasi yang betul

5) Murid-murid membaca ayat yang mengandungi tanda seru dengan intonasi yang betul

6) Murid menulis ayat yang mengandungi tanda seru dalam buku latihan

Tekun dan sabar menuntut ilmu

نيلاي مورني

kad ayat dan lembaran

بي.بي.عيم

- 60% daripada murid dapat membaca ejaan jawi dengan betul melalui bimbingan guru

ايمڤق

No comments:

Post a Comment