4D:9.15 - 10.15 /4B:10.45 - 11.45 (28/03/2010) AHAD | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
KHATAM AL-QURAN | بيدع |
SURAH IBRAHIM, JUZUK 13 | تاجوق |
AYAT 1-18 (M/S:255-257) | كماهيرن |
Murid dapat membaca dengan betul dan lancar | اوبجيكتيف |
1) Guru memperdengarkan bacaan kepada murid | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Murid mengikut bacaan guru (Baca Ikut Guru) | |
3) Murid yang lemah membaca Iqra' | |
4) Guru memperbetulkan bacaan murid | |
5) Talaqi Musyafahat | |
6) Membuat kerja bertulis | |
Mendalami maksud yang terkandung dalam AL-Quran | نيلاي مورني |
Mashaf Al-Quran Othmani | بي.بي.عيم |
- 55% daripada murid 4D dapat membaca dengan betul dan lancar dengan bimbingan guru - 75% daripada murid 4B dapat membaca dengan betul dan fasih | ايمڤق |
4A:11.45-12.15 (28/03/2010) AHAD | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Pemulihan jawi | بيدغ |
Mengenal dan menggunakan tanda baca dalam ayat-ayat pendek dan teks jawi mudah | تاجوق |
Tanda seru (!) | كماهيرن |
Murid dapat: 1) Membaca ayat-ayat yang mengandungi kata seru dengan intonasi yang betul 2) Membina ayat menggunakan kata seru yang betul mengikut situasi tertentu 3) Membezakan penggunaan kata seru yang betul | اوبجيكتيف |
1) Guru mempamerkan kad ayat yang mengandungi tanda seru | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Murid-murid membaca ayat-ayat yang dipamerkan oleh guru dengan intonasi yang betul | |
3) Murid-murid diminta membezakan penggunaan kata seru yang betul melalui carta yang dipamerkan | |
4) Guru mempamerkan kad ayat yang telah dipelajari | |
5) Murid-murid membaca ayat yang mengandungi tanda seru dengan intonasi yang betul | |
6) Murid menulis ayat yang mengandungi tanda seru dalam buku latihan | |
Tekun dan sabar menuntut ilmu | نيلاي مورني |
kad ayat dan lembaran | بي.بي.عيم |
- 80% daripada murid dapat membaca ayat seru dengan betul | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment