Wednesday, March 31, 2010

MINGGU KE-13 AHAD - 4/4/10

4D:9.15 - 10.15 /4B:10.45 - 11.45 (4/04/2010) AHAD

هاري/تاريخ/ماس/كلس

KHATAM AL-QURAN

بيدع

SURAH AL-HIJR, JUZUK 14

تاجوق

AYAT 1-31 (M/S:262-263)

كماهيرن

Murid dapat membaca dengan betul dan lancar

اوبجيكتيف

1) Guru memperdengarkan bacaan kepada murid

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Murid mengikut bacaan guru (Baca Ikut Guru)

3) Murid yang lemah membaca Iqra'

4) Guru memperbetulkan bacaan murid

5) Talaqi Musyafahat

6) Membuat kerja bertulis

Mendalami maksud yang terkandung dalam AL-Quran

نيلاي مورني

Mashaf Al-Quran Othmani

بي.بي.عيم

-70% daripada murid 4D dapat membaca dengan betul dengan bacaan satu kalimah demi kalimah

-80% daripada murid 4B dapat membaca dengan betul dengan bacaan tiga kalimah demi kalimah

ايمڤق


4A:11.45-12.15 (4/04/2010) AHAD

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Pemulihan jawi

بيدغ

Mengenal dan menggunakan tanda baca dalam ayat-ayat pendek dan teks jawi mudah

تاجوق

Tanda noktah bertindih (:)

كماهيرن

Murid dapat:

1) Mengenal tanda noktah bertindih ( : ) dengan betul

2) Membaca ayat yang mengandungi tanda noktah bertindih dengan intonasi yang betul

3) Menulis ayat yang mengandungi tanda noktah bertindih dengan betul

اوبجيكتيف

1) Guru memperkenalkan tanda noktah bertindih dan fungsinya

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Guru mempamerkan contoh ayat yang mengandungi tanda noktah bertindih

3) Murid-murid membaca contoh ayat secara kelas, kumpulan dan individu

4) Murid membina ayat yang mengandungi tanda noktah bertindih dengan bimbingan guru

5) Mencari tanda noktah bertindih dalam ayat

6) Meletakkan tanda noktah bertindih dalam ayat

Berfikir sebelum bertindak

نيلاي مورني

kad ayat dan lembaran

بي.بي.عيم

- 85% daripada murid dapat membaca tulisan jawi dan 35% daripada murid gagal mengeja ejaan jawi dalam tulisan

ايمڤق

No comments:

Post a Comment