4B:7.45 - 8.15/ 4A:11.45 - 12.15 (29/7/2010) KHAMIS | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Akidah | بيدع |
as-Salam | تاجوق |
Pengertian dan ciri-ciri as-Salam | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1:Menyatakan pengertian as-Salam serta ciri-cirinya Aras 2:Menyenaraikan ciri-ciri as-Salam yang boleh dipupuk dalam diri Aras 3:Menghuraikan cara mendapat kesejahteraan daripada allah | اوبجيكتيف |
1) Bernasyid asma ulhusna | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Bersoal jawab mengenai nama-nama allah (as-Salam) | |
3) Mendengar penerangan mengenai pengertian (as-Salam) | |
4) Sumbang saran ciri-ciri as-Salam | |
5) Perbincangan bagaimana ciri-ciri as-Salam memberi manfaat pada manusia | |
6) Perbincangan cara-cara mendapat kesejahteraan dari Allah | |
Ketaatan kepada perintah Allah | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
4B -G.Praktikum (ust Ali) 4A -G.Praktikum (ust Yusoff) | ايمڤق |
4B:8.15 - 8.45/ 4A:12.15 - 12.45(29/7/2010) KHAMIS | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Sirah | بيدع |
Dakwah rasulullah secara terang | تاجوق |
Dakwah secara terang, sebab dan orang yang menentang | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1: Menyatakan bentuk dan cara dakwah Rasulullah secara terang Aras 2: Menyatakan sebab Rasulullah berdakwah secara terang Aras 3: Menyatakan kesan melakukan sesuatu dengan persiapan dan perancangan | اوبجيكتيف |
1) Berbincang mengenai dakwah Rasulullah secara terang | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Menyediakan senarai orang yang menentang seruan nabi | |
Melakukan sesuatu perlu persiapan dan perancangan | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
4B - G.Praktikum (ust Ali) 4A - G.Praktikum (ust Yusoff) | ايمڤق |
4C:10.45 - 11.15 (29/7/2010) KHAMIS | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
JAWI - Pemulihan jawi | بيدع |
Perkataan diftung (oi) l | تاجوق |
Mengingat | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1:Mengenal perkataan-perkataan diftung (0i) dengan betul Aras 2:Membaca perkataan-perkataan yang mengandungi diftung (0i) dengan betul Aras 3:Menulis ayat yang mengandungi perkataan diftung (oi) dengan betul | اوبجيكتيف |
1) Penerangan guru mengenai perkataan diftung (oi) yang di pamerkan | aiاكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Latih tubi menyebut perkataan secara kelas, kumpulan dan individu | |
3) Sumbang saran perkataan diftung (oi) | |
4) Menulis semula perkataan-perkataan diftung (oi) yang dipelajari | |
5) Guru mengedarkan lembaran kerja | |
نيلاي مورني | |
Buku teks | بي.بي.عيم |
80% daripada murid dapat membaca perkataan oi dengan betul | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment