4D:7.45 - 8.15 (5/7/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Adab dan Akhlak Islamiah | بيدع |
Adab menziarahi jenazah dan kubur | تاجوق |
- Melafazkan ucapan "inna lillahi.....raajiuun" - Faedah menziarahi jenazah dan kubur | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1:Mengamalkan adab menziarahi jenazah dan kubur Aras 2:Melafazkan ucapan "inna lillahi.....raajiuun" Aras 3:Menjelaskan faedah beradab semasa mengiringi jenazah ke tanah perkuburan | اوبجيكتيف |
1) Menyenaraikan semula adab-adab ketika menziarahi jenazah dan kubur | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Latih tubi menyebut lafaz "Inna lillahi wainna ilaihi raajiuun" ketika ditimpa musibah atau mendengar berita kematian | |
3) Perbincangan tentang faedah beradab semasa mengiringi jenazah ke tanah perkuburan | |
4) Merumus hasil perbincangan | |
5) Guru memberi tugasan untuk disiapkan di rumah | |
نيلاي مورني | |
Buku teks | بي.بي.عيم |
-4D :70% dapat melafazkan "inna lillahi wainna ilaihi raajiuun" dan 60% dapat menyebut faedah menziarahi jenazah dan kubur dengan bantuan guru | ايمڤق |
4A:9.15 - 10.15/4B:11.45 - 12.45 (5/7/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Asuhan tilawah Al-Quran | بيدع |
Membaca dan menghafaz surah dengan betul dan fasih | تاجوق |
Surah al-Qariah ayat 8-11 | كماهيرن |
Murid dapat membaca dan menghafaz ayat 8-11 dengan: Aras 1:Bacaan yang betul Aras 2:Bacaan yang fasih Aras 3:Bacaan yang bertajwid | اوبجيكتيف |
1) Membaca dan menghafaz potongan kalimah dengan sebutan yang betul | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Membaca dan menghafaz ayat 8-11 dengan bacaan yang betul dan bertajwid | |
3) Latih tubi membaca surah al-Qariah ayat 8-11 melalui bimbingan guru | |
4) Membaca surah al-Qariah ayat 8-11 secara kelas, kumpulan dan individu | |
5) Guru memberi tugasan untuk disiapkan di rumah | |
نيلاي مورني | |
Buku teks | بي.بي.عيم |
4A - Guru praktikum (Ustaz Yusoff) 4B - Guru praktikum (Ustaz 'Ali) | ايمڤق |
1D:10.15 - 10.45 (5/7/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Sirah | بيدع |
Tanda-tanda kenabian nabi Muhammad (s.a.w) satu waktu | تاجوق |
sebelum dan semasa kelahiran | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1:Menyebut beberapa tanda-tanda kenabian nabi Muhammad Aras 2:Menyatakan kejadian luar biasa sebelum dan semasa kelahiran baginda Aras 3:Menyatakan kejadian luar biasa selepas kelahiran baginda | اوبجيكتيف |
1) Sumbang saran mengenai tanda-tanda kenabian nabi muhammad | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Bercerita mengenai tanda-tanda kenabian nabi muhammad | |
3) Murid-murid meneliti cerita guru | |
4) Perbincangan mengenai tanda-tanda kenabian | |
5) Soal jawab secara lisan | |
نيلاي مورني | |
Buku teks | بي.بي.عيم |
-55% daripada murid dapat menyatakan tanda-tanda sebelum dan semasa dengan bantuan guru | ايمڤق |
1D:10.45 - 11.15 (5/7/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Adab dan akhlak islamiah | بيدع |
Adab Qadha' hajat | تاجوق |
Pengertian, adab dan doa masuk tandas | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1:Menyatakan cara adab Qada' hajat yang betul Aras 2:Menghafaz doa masuk tandas Aras 3:Menyatakan kepentingan beramal dengan adab-adab Qada' hajat | اوبجيكتيف |
1) Sumbang saran mengenai adab Qada' hajat | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Tunjuk cara adab Qada' hajat | |
3) Latih tubi membaca doa masuk atau keluar tandas | |
4) Perbincangan kelebihan mengamalkan adab Qada' hajat | |
5) Gerak kerja bertulis | |
Mengamalkan doa masuk tandas | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
-60% dapat menyatakan adab Qada' hajat dengan bimbingan guru dan 85% dapat membaca doa masuk tandas dengan betul | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment