4D:7.45 - 8.15 (12/7/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Adab dan Akhlak Islamiah | بيدع |
Adab makan dan minum di majlis keramaian | تاجوق |
-Adab makan dan minum di majlis keramaian -3 Faedah beradab -2 Akibat tidak beradab | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1:Menyatakan adab-adab makan dan minum di majlis keramain Aras 2:Menerangkan cara-cara makan dan minum yang sopan dan cara yang tidak bersopan Aras 3:Menjelaskan 3 faedah beradab dan 2 akibat orang yang tidak beradab semasa makan dan minum di majlis keramain | اوبجيكتيف |
1) Bercerita pengalaman mereka ketika berada dalam majlis | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Meneliti penerangan tentang adab-adab makan dan minum di majlis keramain | |
3) Tunjuk cara adab-adab makan dan minum di majlis keramain | |
4) Perbincangan mengenai faedah beradab dan aki | |
5) Guru memberi tugasan untuk disiapkan di rumah | |
نيلاي مورني | |
Buku teks | بي.بي.عيم |
- 60% daripada murid dapat menyatakan 6 adab-adab makan, 3 faedah beradab dan 2 akibat tidak beradab di majlis keramaian dengan bantuan guru | ايمڤق |
4A:9.15 - 10.15/4B:11.45 - 12.45 (12/7/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Asuhan tilawah Al-Quran | بيدع |
Membaca dan menghafaz surah dengan betul dan fasih | تاجوق |
Surah al-Qariah ayat 1-11 | كماهيرن |
Murid dapat membaca dan menghafaz ayat 1-11 dengan: Aras 1:Bacaan yang betul Aras 2:Bacaan yang fasih Aras 3:Bacaan yang bertajwid | اوبجيكتيف |
1) Membaca dan menghafaz dengan betul | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Membaca dan menghafaz ayat 1-11 dengan bacaan yang betul dan bertajwid | |
3) Latih tubi membaca surah al-Qariah ayat 1-11 melalui bimbingan guru | |
4) Membaca surah al-Qariah ayat 1-11 secara kelas, kumpulan dan individu | |
5) Guru memberi tugasan untuk disiapkan di rumah | |
Sentiasa berusaha menghafaz ayat al-Quran | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
4A - Guru praktikum (Ustaz Yusoff) 4B - Guru praktikum (Ustaz 'Ali) | ايمڤق |
1D:10.15 - 10.45 (12/7/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Akidah | بيدع |
Beriman kepada Allah | تاجوق |
Pengertian, Dalil, tanda dan bukti kekuasaan Allah | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1:-Menyatakan pengertian beriman kepada Allah -Membaca dalil naqli dengan betul Aras 2:Menyebut tanda-tanda kekuasaan Allah Aras 3:Menyebut bukti-bukti kekuasaan Allah di udara, di darat dan di air | اوبجيكتيف |
1) Sumbang saran kekuasaan Allah tentang tanda-tanda kekuasaan yang boleh di lihat, di rasa, di hidu serta di dengar | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Bersoal jawab tentang bukti-bukti kekuasaan Allah | |
3) Gerak kerja bertulis | |
4) Mengucapkan lafaz - SUBHANALLAH/ ALHAMDULILLAH/ ALLAHUAKBAR | |
نيلاي مورني | |
Buku teks | بي.بي.عيم |
-65% daripada murid dapat menyatakan bukti kekuasaan Allah di udara, di darat dan di air | ايمڤق |
1D:10.45 - 11.15 (12/7/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Adab dan akhlak islamiah | بيدع |
Adab Qadha' hajat | تاجوق |
doa keluar tandas dan faedah beramal qadak hajat | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1:Membaca doa masuk dan keluar tandas dengan betul Aras 2:Menghafaz doa masuk dan keluar tandas Aras 3:Menyenaraikan faedah Qada' hajat | اوبجيكتيف |
1) Sumbang saran mengenai faedah Qada' hajat | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Tunjuk cara adab Qada' hajat | |
3) Latih tubi membaca doa masuk dan keluar tandas | |
4) Perbincangan kelebihan mengamalkan adab Qada' hajat | |
5) Gerak kerja bertulis | |
Mengamalkan doa masuk tandas | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
-75% dapat membaca doa masuk dan keluar tandas dengan betul | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment