4B: 7.45 - 8.15 / 4A: 11.45 - 12.15 (22/7/2010) RABU | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Ibadah | بيدع |
Rukun Solat | تاجوق |
Rukun Qalbi dan Qauli | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1:Menyebut pengertian rukun Qalbi dan Qauli Aras 2:Menyenaraikan rukun solat Qalbi dan Qauli Aras 3:Menerangkan pembahagian rukun dalam solat serta contoh rukun Qalbi dan Qauli | اوبجيكتيف |
1) Perbincangan rukun solat | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Sumbang saran rukun solat mengikut pembahagian berdasarkan carta bergambar | |
3) Perbincangan tentang perlakuan rukun Qalbi dan Qauli | |
4) Melakukan amali rukun Qalbi dan Qauli | |
5) Gerak kerja bertulis | |
Sentiasa berusaha mengekalkan solat | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
4B - Guru praktikum (ust. Ali) 4A - Guru praktikum (ust. Yusoff) | ايمڤق |
4B: 8.15 - 8.45 / 4A: 12.15 - 12.45 (22/7/2010) RABU | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Sirah | بيدع |
Dakwah rasulullah secara sulit | تاجوق |
Dakwah secara sulit | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1: - Menyebut bentuk dakwah Rasulullah -Menyebut akhlak Rasulullah semasa berdakwah Aras 2: - Menceritakan Rasulullah berdakwah secara sulit Aras 3: - Menyenaraikan orang yang mula-mula menerima dakwah Rasulullah secara sulit | اوبجيكتيف |
1) Berbincang mengenai: -Dakwah Rasulullah secara sulit -Sebab berdakwah secara sulit | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Menyediakan senarai orang yang mula-mula menerima dakwah Rasulullah secara sulit | |
Melakukan sesuatu perlu persiapan dan perancangan | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
4B - Guru praktikum (ust. Ali) 4A - Guru praktikum (ust.Yusoff) | ايمڤق |
4C:10.45 - 11.15 (22/7/2010) RABU | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
JAWI - Pemulihan jawi | بيدع |
Perkataan diftong (au) l | تاجوق |
Mengingat | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1:Mengenal perkataan-perkataan diftong (au) dengan betul Aras 2:Membaca perkataan-perkataan yang mengandungi diftong (au) dengan betul Aras 3:Menulis ayat yang mengandungi perkataan diftong (au) dengan betul | اوبجيكتيف |
1) Mempamerkan kad-kad perkataan yang mengandungi diftong (au) | aiاكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Penerangan guru mengenai perkataan diftong (au) yang dipamerkan | |
3) Latih tubi menyebut perkataan secara kelas,kumpulan dan individu | |
4) Sumbang saran perkataan diftong (au) | |
5) Menyebut perkataan diftong (au) yang dipelajari | |
6) Menulis semula perkataan diftong (au) yang dipelajari | |
Celik akal | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
80% daripada murid dapat membaca perkataan diftung (au) dengan betul | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment