4D:7.45 - 8.15 (26/7/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Adab dan Akhlak Islamiah | بيدع |
Adab makan dan minum di majlis keramaian | تاجوق |
Doa kepada tuan punya majlis | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1:Mematuhi peraturan, bersopan santun serta beradab semasa makan dan minum di majlis keramaian Aras 2:Membaca doa semasa menghadiri majlis keramaian Aras 3:Menjelaskan cara-cara menghormati hak orang lain | اوبجيكتيف |
1) Perbincangan mengenai cara makan dan minum yang bersopan dan tidak bersopan semasa di majlis keramaian | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Latih tubi membaca doa semasa menghadiri majlis keramaian | |
3) Menulis doa kepada tuan punya majlis dan maksudnya dalam buku tulis | |
نيلاي مورني | |
Buku teks | بي.بي.عيم |
- 50% daripada murid dapat membaca doa kepada tuan punya majlis dengan betul | ايمڤق |
4A:9.15 - 10.15/4B:11.45 - 12.45 (26/7/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Asuhan tilawah Al-Quran | بيدع |
Membaca dan menghafaz surah dengan betul dan fasih | تاجوق |
Surah al-A'diyat ayat 6-8 | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1:Menyebut dengan betul kalimah dan Menghafaz keratan ayat Aras 2:Membaca dengan bertajwid dan menghafaz dengan betul Aras 3:Membaca dan menghafaz ayat dengan fasih dan bertajwid | اوبجيكتيف |
1) Membaca ayat hafazan surah al-'Adiyat ayat 1-5 secara kelas dan individu | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Menghafaz surah al-'Adiyat ayat 6-8 dengan betul dan fasih | |
3) Latih tubi menghafaz surah al-'Adiyat secara kelas, kumpulan dan individu | |
4) Tasmik surah al-'Adiyat kepada guru atau naqib secara tadwir | |
5) Mendengar dan menyemak semula bacaan yang telah di hafaz oleh murid | |
6) Gerak kerja bertulis | |
Sentiasa berusaha menghafaz ayat al-Quran | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
4A - Guru praktikum (Ustaz Yusoff) 4B - Guru praktikum (Ustaz 'Ali) | ايمڤق |
1D:10.15 - 10.45 (26/7/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
SIRAH | بيدع |
Tanda-tanda kenabian nabi Muhammad | تاجوق |
Selepas kelahiran | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1:Menerangkan kejadian luar biasa selepas kelahiran nabi Muhammad Aras 2:Menyatakan kesan peristiwa terhadap keluarga nabi Muhammad Aras 3:Menyatakan kesan peristiwa terhadap masyarakat arab | اوبجيكتيف |
1) Penerangan guru mengenai bersuci dan beristinjak | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Sumbang saran mengenai alat-alat bersuci dan istinjak | |
3) Penerangan cara-cara beristinjak | |
4) Bersoal jawab mengenai keperluan bersuci dan beristinjak | |
5) Perbincangan berpandukan gambar tentang anggota-anggota badan yang perlu dibersihkan | |
Meneladani peribadi Rasulullah | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
-60% daripada murid dapat menceritakan peristiwa selepas kelahiran muhammad dengan bimbingan guru | ايمڤق |
1D:10.45 - 11.15 (26/7/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Adab dan akhlak islamiah | بيدع |
Adab bersugi | تاجوق |
Adab, alat dan kebaikan bersugi | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1:Menyebut adab-adab bersugi Aras 2:Menyenarai alat bersugi Aras 3:Menyatakan kebaikan mengamalkan adab bersugi dan keburukan meninggalkan adab bersugi | اوبجيكتيف |
1) Bersoal jawab berkaitan pengalaman murid mengenai bersugi | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Berbincang adab-adab bersugi dan alatannya | |
3) Tunjuk cara bersugi yang betul | |
4) Gerak kerja bertulis | |
5) Sumbang saran kebaikan adab bersugi dan keburukan meninggalkan adab bersugi | |
Menjaga kebersihan gigi | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
-50% daripada murid dapat menyebut adab-adab dan alat-alat untuk bersugi | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment