4D:7.45 - 8.15 (19/7/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Adab dan Akhlak Islamiah | بيدع |
Adab makan dan minum di majlis keramaian | تاجوق |
-Adab makan dan minum di majlis keramaian -3 Faedah beradab -2 Akibat tidak beradab | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1:Menyatakan adab-adab makan dan minum di majlis keramaian Aras 2:Menerangkan cara-cara makan dan minum yang sopan dan cara yang tidak bersopan Aras 3:Menjelaskan 3 faedah beradab dan 2 akibat orang yang tidak beradab semasa makan dan minum di majlis keramaian | اوبجيكتيف |
1) Menulis adab-adab ketika makan dan minum di majlis keramaian | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Membezakan perbuatan yang beradab dan tidak beradab ketika makan dan minum di majlis keramain | |
3) Membina peta minda tentang faedah dan akibat orang yang tidak beradab semasa makan dan minum di majlis keramaian | |
| |
| |
نيلاي مورني | |
Buku teks | بي.بي.عيم |
- 60% daripada murid dapat menyatakan adab-adab makan, faedah beradab dan akibat tidak beradab di majlis keramaian dengan bantuan guru | ايمڤق |
4A:9.15 - 10.15/4B:11.45 - 12.45 (19/7/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Asuhan tilawah Al-Quran | بيدع |
Membaca dan menghafaz surah dengan betul dan fasih | تاجوق |
Surah al-A'diyat ayat 1-5 | كماهيرن |
Murid dapat membaca dan menghafaz ayat 1-5 dengan: Aras 1:Menyebut dengan betul kalimah dan Menghafaz keratan ayat Aras 2:Membaca dengan bertajwid dan menghafaz dengan betul Aras 3:Membaca dan menghafaz ayat 1-5 dengan fasih dan bertajwid | اوبجيكتيف |
1) Menghafaz surah al-A'diyat ayat 1-5 dengan betul dan fasih | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Latih tubi menghafaz secara kelas, kumpulan dan individu | |
3) Tasmik hafazan kepada guru atau naqib secara tadwir | |
4) Mendengar dan menyemak semula bacaan yang telah dihafaz oleh murid | |
| |
Sentiasa berusaha menghafaz ayat al-Quran | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
4A - Guru praktikum (Ustaz Yusoff) 4B - Guru praktikum (Ustaz 'Ali) | ايمڤق |
1D:10.15 - 10.45 (19/7/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Ibadat | بيدع |
Bersuci | تاجوق |
Konsep dan pengertian | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1: -Menyatakan pengertian bersuci dan istinjak -Menyatakan alat-alat bersuci dan istinjak -Melakukan istinjak dengan betul Aras 2:Menyatakan keperluan bersuci dan beristinjak serta kepentingannya Aras 3:-Menjelaskan anggota-anggota badan yang perlu dibersihkan -Menjelaskan akibat tidak beristinjak dengan betul | اوبجيكتيف |
1) Penerangan guru mengenai bersuci dan beristinjak | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Sumbang saran mengenai alat-alat bersuci dan istinjak | |
3) Penerangan cara-cara beristinjak | |
4) Bersoal jawab mengenai keperluan bersuci dan beristinjak | |
5) Perbincangan berpandukan gambar tentang anggota-anggota badan yang perlu dibersihkan | |
نيلاي مورني | |
Buku teks | بي.بي.عيم |
-60% daripada murid dapat menyatakan pengertian dan alat-alat untuk bersuci dan beristinjak dengan bimbingan guru | ايمڤق |
1D:10.45 - 11.15 (19/7/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Adab dan akhlak islamiah | بيدع |
Adab tidur dan bangun tidur | تاجوق |
Adab sebelum tidur dan faedah | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1:Menyebut adab sebelum tidur dan bangun tidur Aras 2:Membaca doa sebelum tidur dan bangun tidur Aras 3:Menyatakan kelebihan menjaga adab sebelum dan bangun tidur | اوبجيكتيف |
1) Sumbang saran mengenai adab sebelum dan bangun tidur | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Tunjuk cara adab sebelum dan bangun tidur | |
3) Latih tubi membaca doa sebelum dan bangun tidur | |
4) Perbincangan kelebihan mengamalkan adab sebelum tidur | |
5) Gerak kerja bertulis | |
6) Tasmik bacaan doa sebelum dan bangun tidur | |
Mengamalkan adab sebelum dan selepas bangun tidur | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
-60% dapat membaca doa sebelum tidur dan bangun tidur dengan bimbingan guru | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment