Wednesday, January 20, 2010

MINGGU KE-3 SELASA - 19/1/10

4A:7.45-8.15/4C:9.45-10.15/4B:10.45-11.15 (19/01/2010) SELASA

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Pemulihan jawi

بيدغ

Mengenal dan menggunakan tanda baca dalam ayat pendek

تاجوق

Tanda Noktah (.)

كماهيرن

Murid dapat:

1) Mengenal tanda baca noktah dalam ayat

2) Membaca ayat yang mengandungi tanda baca noktah dengan intonasi yang betul

3) Membina ayat yang mengandungi tanda baca noktah secara lisan

اوبجيكتيف

1) Bersoal jawab mengenai tanda baca noktah dari kad imbasan yang ditunjukkan

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Latih tubi membaca ayat yang mengandungi tanda baca noktah

3) Murid membina ayat yang mengandungi tanda baca noktah secara lisan dengan bimbingan guru

4) Guru mempamerkan kad ayat yang telah dipelajari

5) Murid membaca ayat yang mengandungi tanda noktah dengan intonasi yang betul

6) Murid menulis ayat yang mengandungi tanda noktah dalam buku latihan

Menuntut ilmu ikhlas kerana Allah taala

نيلاي مورني

kad ayat, kad perkataan dan lembaran

بي.بي.عيم

- 85% daripada murid 4A dapat membaca dengan betul dan lancar

- 65% daripada murid 4C dapat membaca dengan betul

- 70% daripada murid 4B dapat membaca denagn betul

ايمڤق



4D:8.45-9.45 (19/01/2010) SELASA

هاري/تاريخ/ماس/كلس

ختم القرءان

بيدع

SURAH YUNUS, JUZUK 11

تاجوق

AYAT 26-42 (M/S:212-213)

كماهيرن

موريد دافت ممباج دعن بتول دان لنجر

اوبجيكتيف

كورو ممفردعركن باجاءن

اكتيۏيتي / ستراتكي

موريد معيكوت باجاءن كورو (BIG)

موريد يع لمه ممباج إقراء

كورو ممفربتولكن باجاءن موريد

تلقي مشافهة

ممبوات كرجا برتوليس

منجينتاءي بهاس القرءان

نيلاي مورني

مصحف القرءان عثماني

بي.بي.عيم

- 60% murid dapat membaca dengan betul melalui bimbingan guru

ايمڤق



1D:11.45-12.45(19/01/2010) SELASA

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Tilawah Al-Quran

بيدع

Mengenal huruf hijaiyyah tunggal dari Alif hingga Ya

تاجوق

Iqra' 1 m/s: 25-30

كماهيرن

Murid dapat:

1) Mengenal, membaca huruf tunggal berbaris satu di atas dengan makhraj yang betul

2) Membezakan bunyi makhraj huruf tunggal dengan betul

3) Membaca huruf tunggal berbaris satu dengan betul dan fasih

اوبجيكتيف

1) Talaqi musyafahah

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Latih tubi menyebut huruf demi huruf secara kelas, kumpulan dan individu

3) Murid-murid lemah dibimbing oleh rakan sebaya

4) Tasmik bacaan kepada guru

5) Latihan menulis huruf-huruf tunggal

6) Menyerahkan kerja rumah

Menghormati kawan yang sedang membaca ayat al-quran

نيلاي مورني

Buku iqra' 1 , lembaran kerja

بي.بي.عيم

- 60% murid dapat menyebut bunyi huruf tunggal dengan betul

ايمڤق

No comments:

Post a Comment