4A:7.45-8.15/4C:9.45-10.15/4B:10.45-11.15 (19/01/2010) SELASA | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Pemulihan jawi | بيدغ |
Mengenal dan menggunakan tanda baca dalam ayat pendek | تاجوق |
Tanda Noktah (.) | كماهيرن |
Murid dapat: 1) Mengenal tanda baca noktah dalam ayat 2) Membaca ayat yang mengandungi tanda baca noktah dengan intonasi yang betul 3) Membina ayat yang mengandungi tanda baca noktah secara lisan | اوبجيكتيف |
1) Bersoal jawab mengenai tanda baca noktah dari kad imbasan yang ditunjukkan | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Latih tubi membaca ayat yang mengandungi tanda baca noktah | |
3) Murid membina ayat yang mengandungi tanda baca noktah secara lisan dengan bimbingan guru | |
4) Guru mempamerkan kad ayat yang telah dipelajari | |
5) Murid membaca ayat yang mengandungi tanda noktah dengan intonasi yang betul | |
6) Murid menulis ayat yang mengandungi tanda noktah dalam buku latihan | |
Menuntut ilmu ikhlas kerana Allah taala | نيلاي مورني |
kad ayat, kad perkataan dan lembaran | بي.بي.عيم |
- 85% daripada murid 4A dapat membaca dengan betul dan lancar - 65% daripada murid 4C dapat membaca dengan betul - 70% daripada murid 4B dapat membaca denagn betul | ايمڤق |
4D:8.45-9.45 (19/01/2010) SELASA | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
ختم القرءان | بيدع |
SURAH YUNUS, JUZUK 11 | تاجوق |
AYAT 26-42 (M/S:212-213) | كماهيرن |
موريد دافت ممباج دعن بتول دان لنجر | اوبجيكتيف |
كورو ممفردعركن باجاءن | اكتيۏيتي / ستراتكي |
موريد معيكوت باجاءن كورو (BIG) | |
موريد يع لمه ممباج إقراء | |
كورو ممفربتولكن باجاءن موريد | |
تلقي مشافهة | |
ممبوات كرجا برتوليس | |
منجينتاءي بهاس القرءان | نيلاي مورني |
مصحف القرءان عثماني | بي.بي.عيم |
- 60% murid dapat membaca dengan betul melalui bimbingan guru | ايمڤق |
1D:11.45-12.45(19/01/2010) SELASA | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Tilawah Al-Quran | بيدع |
Mengenal huruf hijaiyyah tunggal dari Alif hingga Ya | تاجوق |
Iqra' 1 m/s: 25-30 | كماهيرن |
Murid dapat: 1) Mengenal, membaca huruf tunggal berbaris satu di atas dengan makhraj yang betul 2) Membezakan bunyi makhraj huruf tunggal dengan betul 3) Membaca huruf tunggal berbaris satu dengan betul dan fasih | اوبجيكتيف |
1) Talaqi musyafahah | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Latih tubi menyebut huruf demi huruf secara kelas, kumpulan dan individu | |
3) Murid-murid lemah dibimbing oleh rakan sebaya | |
4) Tasmik bacaan kepada guru | |
5) Latihan menulis huruf-huruf tunggal | |
6) Menyerahkan kerja rumah | |
Menghormati kawan yang sedang membaca ayat al-quran | نيلاي مورني |
Buku iqra' 1 , lembaran kerja | بي.بي.عيم |
- 60% murid dapat menyebut bunyi huruf tunggal dengan betul | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment