Wednesday, January 20, 2010

MINGGU KE-3 AHAD - 17/1/10

4A:8.15-9.15 (17/01/2010) AHAD

هاري/تاريخ/ماس/كلس

ختم القرءان

بيدع

SURAH YUNUS, JUZUK 11

تاجوق

AYAT 26-42 (M/S:212-213)

كماهيرن

موريد دافت ممباج دعن بتول دان لنجر

اوبجيكتيف

كورو ممفردعركن باجاءن

اكتيۏيتي / ستراتكي

موريد معيكوت باجاءن كورو (BIG)

موريد يع لمه ممباج إقراء

كورو ممفربتولكن باجاءن موريد

تلقي مشافهة

ممبوات كرجا برتوليس

منجينتاءي بهاس القرءان

نيلاي مورني

مصحف القرءان عثماني

بي.بي.عيم

- 90% murid dapat membaca dengan betul

ايمڤق



4D:9.45-10.15 (17/01/2010) AHAD

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Pemulihan jawi

بيدغ

Mengenal dan menggunakan tanda baca dalam ayat pendek

تاجوق

Tanda Noktah (.)

كماهيرن

Murid dapat:

1) Mengenal tanda baca noktah

2) Membaca ayat yang mengandungi tanda baca noktah denagn intonasi yang betul

3) Membina ayat yang mengandungi tandabaca noktah secara lisan

اوبجيكتيف

1) Bersoal jawab mengenai tanda baca noktah dari kad imbasan yang ditunjukkan

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Latih tubi membaca ayat yang mengandungi tanda baca noktah

3) Murid membina ayat yang mengandungi tanda baca noktah secara lisan dengan bimbingan guru

4) Guru mempamerkan kad ayat yang telah dipelajari

5) Murid membaca ayat yang mengandungi tanda noktah dengan intonasi yang betul

6) Murid menulis ayat yang mengandungi tanda noktah dalam buku latihan

Rajin menuntut ilmu

نيلاي مورني

kad ayat, kad perkataan dan lembaran

بي.بي.عيم

- 50% daripada murid dapat membaca ayat dengan betul melalui bimbingan guru

ايمڤق

No comments:

Post a Comment