1D:7.45-8.15 dan 9.15-9.45 (11/01/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Pendidikan Islam | بيدغ |
Jawi | تاجوق |
Mengkeordinasikan pergerakan tangan dan mata 1) ATAS KE BAWAH 2) KANAN KE KIRI 3) KIRI KE KANAN 4) SEPARA BULAT DAN BULAT | كماهيرن |
Murid dapat: 1) Melakar bentuk-bentuk yang mirip kepada huruf dengan cara yang betul 2) Menulis lakaran huruf mengikut arah yang betul 3) Menulis semula contoh lakaran yang disediakan dengan betul | اوبجيكتيف |
1) Berlatih melakar dengan jari secara bebas | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Membuat latihan melakar dengan bentuk-bentuk yang ditentukan oleh guru | |
3) Menulis lakaran dengan pensel warna untuk membezakan bentuk-bentuk yang tertentu | |
Berdisiplin | نيلاي مورني |
kad huruf | بي.بي.عيم |
75% murid dapat mengkeordinasikan bentuk dengan betul | ايمڤق |
4D:8.45-9.15/4C:10.45-11.15(11/01/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Ulum Syariah (Ibadat) | بيدع |
Bersuci daripada najis | تاجوق |
Membezakan sesuatu itu najis atau tidak | كماهيرن |
Murid dapat: 1) - Menyebut maksud najis dan hadas - Menyatakan maksud bersuci daripada najis dan hadas 2) - Menyatakan perkara yang dilarang bagi orang yang berhadas kecil - Menerangkan jenis-jenis najis 3) - Menjelaskan maksud najis hukmi dan najis aini - Tunjuk cara bersuci daripada najis hukmi dan najis aini | اوبجيكتيف |
1) Sumbang saran berkaitan dengan pengertian bersuci | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Bersoal jawab lisan berkaitan dengan pengertian najis | |
3) Mengklasifikasikan jenis-jenis najis berpandukan gambar | |
4) Membezakan antara najis hukmi denagn najis aini | |
Menjaga kebersihan diri, pakaian dan persekitaran | نيلاي مورني |
Buku teks dan lembaran kerja | بي.بي.عيم |
- 50% murid 4D dapat membezakan dan menyebut jenis-jenis najis dengan baik melalui bantuan guru - 65% murid 4C dapat membezakan dan menyebut jenis-jenis najis | ايمڤق |
4B:11.45-12.45 (11/01/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
ختم القرءان | بيدع |
SURAH YUNUS, JUZUK 11 | تاجوق |
AYAT 1-14 (M/S:208-209) | كماهيرن |
موريد دافت ممباج دعن بتول دان لنجر | اوبجيكتيف |
كورو ممفردعركن باجاءن | اكتيۏيتي / ستراتكي |
موريد معيكوت باجاءن كورو (BIG) | |
موريد يع لمه ممباج إقراء | |
كورو ممفربتولكن باجاءن موريد | |
تلقي مشافهة | |
ممبوات كرجا برتوليس | |
منجينتاءي بهاس القرءان | نيلاي مورني |
مصحف القرءان عثماني | بي.بي.عيم |
- 80% murid dapat membaca dengan betul | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment