4A:7.45-8.15/4C:9.45-10.15/ 4B:10.45-11.15 (12/01/2010) SELASA | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Pemulihan jawi | بيدغ |
Mengenal dan menggunakan tanda baca dalam ayat pendek | تاجوق |
Tanda Noktah (.) | كماهيرن |
Murid dapat: 1) Mengenal tanda baca noktah 2) Mengeja dan membaca ayat yang mengandungi tanda baca noktah 3) Menyusun ayat mengikut tanda baca yang betul | اوبجيكتيف |
1) Bersoal jawab tentang tanda baca noktah dari kad imbasan yang ditunjukkan | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Latih tubi membaca ayat yang mengandungi tanda baca noktah | |
3) Murid menyusun perkataan yang diberi dan meletakkan tanda baca noktah | |
4) Guru menayangkan kad ayat yang telah dipelajari | |
5) Murid membaca ayat yang mengandungi tanda noktah dengan intonasi yang betul | |
6) Murid menulis ayat yang mengandungi tanda noktah dalam buku latihan | |
Rajin menuntut ilmu | نيلاي مورني |
kad ayat, kad perkataan dan lembaran | بي.بي.عيم |
- 80% daripada murid 4A dapat membaca ayat dengan betul - 60% daripada murid 4C dapat membaca ayat dengan betul - 70% daripada murid 4B dapat membaca ayat dengan betul | ايمڤق |
4D:8.45-9.45 (12/01/2010) SELASA | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
ختم القرءان | بيدع |
SURAH YUNUS, JUZUK 11 | تاجوق |
AYAT 1-14 (M/S:208-209) | كماهيرن |
موريد دافت ممباج دعن بتول دان لنجر | اوبجيكتيف |
كورو ممفردعركن باجاءن | اكتيۏيتي / ستراتكي |
موريد معيكوت باجاءن كورو (BIG) | |
موريد يع لمه ممباج إقراء | |
كورو ممفربتولكن باجاءن موريد | |
تلقي مشافهة | |
ممبوات كرجا برتوليس | |
منجينتاءي بهاس القرءان | نيلاي مورني |
مصحف القرءان عثماني | بي.بي.عيم |
- 40% murid dapat membaca dengan betul | ايمڤق |
1D:11.45-12.45(12/01/2010) SELASA | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Tilawah Al-Quran | بيدع |
Mengenal huruf hijaiyyah tunggal dari Alif hingga Ya | تاجوق |
Iqra' 1 m/s: 13-18 | كماهيرن |
Murid dapat: 1) Mengenal, membaca huruf tunggal berbaris satu di atas dengan makhraj yang betul 2) Membezakan bunyi makhraj huruf tunggal dengan betul 3) Membaca huruf tunggal berbaris satu dengan betul dan fasih | اوبجيكتيف |
1) Talaqi musyafahah | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Latih tubi menyebut huruf demi huruf secara kelas, kumpulan dan individu | |
3) Mewarnakan huruf | |
4) Memadankan huruf tunggal yang sama bentuk | |
5) Latihan menulis huruf-huruf tunggal | |
6) Menyerahkan kerja rumah | |
Menghormati kawan yang sedang membaca ayat al-quran | نيلاي مورني |
Buku iqra' 1 , lembaran kerja | بي.بي.عيم |
- 55% murid dapat menyebut bunyi huruf tunggal dengan betul | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment