1B : 7.45 - 8.15 (Selasa) 30m
|
هاري/تاريخ/ماس/كلس
|
PEMULIHAN JAWI
|
بيدع
|
Standard Kandungan
| |
Suku kata terbuka daripada huruf KAF dan GA |
Standard Pembelajaran
|
Murid dapat :
1) Mengenal dan mengecam kalimah mengandungi huruf sakinah
2) Menyebut dan membaca kalimah mengandungi huruf sakinah
3) Membezakan bunyi kalimah mengandungi huruf sakinah dan tidak |
اوبجيكتيف
|
1. Talaqi dan musyafahah secara kumpulan
|
KAEDAH
|
2. Latih tubi membaca kalimah secara kelas
| |
3. Tasmik bacaan secara individu
| |
1) Menulis kalimah dengan betul
2) Tasmik bacaan
|
PENTAKSIRAN
|
بي.بي.عيم
| |
- % daripada murid dapat menyebut dan membaca dengan betul
|
ايمڤق
|
1B : 8.15 - 8.45 (Selasa) 30m
|
هاري/تاريخ/ماس/كلس
|
AKHLAK ISLAMIAH
|
بيدع
|
Standard Kandungan
| |
Suku kata terbuka daripada huruf KAF dan GA |
Standard Pembelajaran
|
Murid dapat :
1) Mengenal dan mengecam kalimah mengandungi huruf sakinah
2) Menyebut dan membaca kalimah mengandungi huruf sakinah
3) Membezakan bunyi kalimah mengandungi huruf sakinah dan tidak |
اوبجيكتيف
|
1. Talaqi dan musyafahah secara kumpulan
|
KAEDAH
|
2. Latih tubi membaca kalimah secara kelas
| |
3. Tasmik bacaan secara individu
| |
1) Menulis kalimah dengan betul
2) Tasmik bacaan
|
PENTAKSIRAN
|
بي.بي.عيم
| |
- % daripada murid dapat menyebut dan membaca dengan betul
|
ايمڤق
|
3A : 10.45 - 11.45 (Selasa) 1j
|
هاري/تاريخ/ماس/كلس
|
ASUHAN TILAWAH AL-QURAN
|
بيدع
|
SURAH AL-HUMAZAH
|
تاجوق
|
AYAT 1-4
|
كماهيرن
|
Murid dapat:- ARAS 1 :- -Menyebut dengan betul potongan ayat daripada surah Al-Humazah -Membaca dan menghafaz potongan ayat 1-4 dengan bacaan yang betul ARAS 2 :- -Membaca dan menghafaz ayat 1-11 dengan bacaan yang betul dan bertajwid -Ikhlas mempelajari al-Quran -Membaca ayat dengan bacaan yang fasih ARAS 3 :- -Membaca dan menghafaz ayat 1-11 dengan fasih dan bertajwid -Mengamalkan bacaan surah dalam solat |
اوبجيكتيف
|
1) Membaca dan menghafaz dengan betul dan fasih surah al-Qariah ayat 1-11
|
اكتيۏيتي / ستراتكي
|
2) Talaqi musyafahat ayat-ayat dari surah al-Qariah secara kelas, kumpulan dan individu
| |
3) Menyambung bacaan seorang demi seorang
| |
4) Latihan bertulis ( melengkapkan ayat dan menyusun ayat)
| |
Mengamalkan bacaan surah dalam solat
|
نيلاي مورني
|
Buku teks jilid 1 dan lembaran kerja |
بي.بي.عيم
|
- 70% daripada murid berjaya membaca dengan betul dan fasih |
ايمڤق
|
1C : 11.45 - 12.45 (Selasa) 1j
|
هاري/تاريخ/ماس/كلس
|
1) Al-Quran (Iqra' 5 m/s:24-25)
1.1 Bacaan |
بيدع
|
1.1.4 ) Membaca kalimah/potongan ayat dan ayat pendek yang mempunyai pelbagai baris dan tanda
|
Standard Kandungan
|
1.1.4.4 ) Membaca ayat yang mengandungi nun sakinah dan tanwin bertemu huruf RA dan LAM |
Standard Pembelajaran
|
Murid dapat :
1) Mengenal kalimah yang mengandungi nun sakinah dan tanwin bertemu dengan huruf RA dan LAM
2) Membaca kalimah serta potongan ayat yang mengandungi nun sakinah dan tanwin bertemu dengan huruf RA dan LAM dengan bacaan yang betul
3) Membaca potongan ayat dan ayat pendek yang mengandungi nun sakinah dan tanwin bertemu dengan huruf RA dan LAM dengan bacaan yang betul dan fasih |
اوبجيكتيف
|
1. Guru mempamerkan imbasan berkaitan tanda baca. Bersoal jawab dengan murid berkaitan dengan baris dan tanda. Guru mengaitkan baris dan tanda baca dengan tajuk pelajaran
|
KAEDAH
|
2. Guru memperkenalkan kalimah yang memunyai huruf RA dan LAM
| |
3. Membaca kalimah secara talaqqi dan musyafahat
| |
4. Murid melihat dan membaca kalimah secara kelas, kumpulan dan individu | |
1) Menulis kalimah dengan betul
2) Tasmik bacaan
|
PENTAKSIRAN
|
kad imbasan, buku iqra' dan lembaran
|
بي.بي.عيم
|
- 30 % daripada murid dapat menyebut dan membaca dengan betul
|
ايمڤق
|
No comments:
Post a Comment