4A : 7.45 - 8.15 (selasa) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Akidah | بيدغ |
Beriman Kepada Qada' dan Qadar | تاجوق |
membezakan antara Qada' dan Qadar | كماهيرن |
Murid dapat: 1) - Menyatakan pengertian Qadak dan Qadar, - Menyatakan contohQadak dan Qadar 2) Menjelaskan faedah beriman dengan Qadak dan Qadar 3) - Menghuraikan akibat tidak beriman dengan Qadak dan Qadar - Menyatakan ganjaran balasan yang akan di perolehi oleh orang yang beriman dan tidak beriman dengan Qadak dan Qadar | اوبجيكتيف |
1) Bersoal jawab pengertian Qadak dan Qadar beserta contoh | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Sumbang saran ganjaran atau balasan bagi orang islam yang tidak beriman denagn Qadak dan Qadar | |
3) Menulis pengertian Qadak dan qadar | |
4) Membanding beza contoh-contoh Qadak dan Qadar | |
Bersyukur dengan nikmat yang diberi ALLAH | نيلاي مورني |
Buku teks dan lembaran kerja rumah | بي.بي.عيم |
-70% daripada murid dapat membezakan antara Qadak dan Qadar | ايمڤق |
4C : 9.15 - 10.15 (selasa) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Khatam Al-Quran | بيدغ |
Membaca surah Yunus ayat ( 71-109 ) | تاجوق |
ayat 71-88/m.s : 217 -218 | كماهيرن |
Murid dapat: Membaca dengan betul dan lancar | اوبجيكتيف |
1. Guru memperdengarkan bacaan yang betul | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2. Murid baca ikut guru | |
3. Memberi penerangan hukum tajwid | |
4. Membuat latihan bertulis | |
BERDISIPLIN | نيلاي مورني |
Al-Quran dan lembaran kerja | بي.بي.عيم |
60% daripada murid dapat membaca dengan betul dan lancar | ايمڤق |
4B : 10.45 - 11.15 (selasa) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Pemulihan Jawi | بيدع |
tanda koma | تاجوق |
mengenal dan menggunakan tanda baca dalam ayat pendek | كماهيرن |
Murid dapat : 1) Mengenal tanda baca koma dalam ayat 2) Mengeja dan membaca ayat yang mengandungi tanda baca koma dengan intonasi yang betul 3) Menyusun perkataan menjadi ayat | اوبجيكتيف |
1. Bandingbeza tanda baca rumi dan jawi | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2. Penerangan guru mengenai cara penggunaan tanda baca koma | |
3. Latih tubi mengeja dan membaca ayat-ayat yang mengandungi tanda baca koma | |
4. Menyusun kad-kad perkataan menjadi ayat menggunakan tanda baca yang betul | |
5. Murid membaca semula ayat-ayat yang telah disusun | |
6. Murid menulis ayat yang mengandungi tanda koma dalam buku latihan | |
Kerjasama | نيلاي مورني |
buku teks, kad perkataan dan lembaran kerja | بي.بي.عيم |
60% daripada murid dapat mengenali dan menggunakan tanda koma dengan betul | ايمڤق |
4E : 11.45 - 12.15 (selasa) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Akidah | بيدغ |
Beriman Kepada Qadak dan Qadar | تاجوق |
membezakan antara Qadak dan Qadar | كماهيرن |
Murid dapat: 1) - Menyatakan pengertian Qadak dan Qadar, - Menyatakan contohQadak dan Qadar 2) Menjelaskan faedah beriman dengan Qadak dan Qadar 3) - Menghuraikan akibat tidak beriman dengan Qadak dan Qadar - Menyatakan ganjaran balasan yang akan di perolehi oleh orang yang beriman dan tidak beriman dengan Qadak dan Qadar | اوبجيكتيف |
1) Bersoal jawab pengertian Qadak dan Qadar beserta contoh | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Sumbang saran ganjaran atau balasan bagi orang islam yang tidak beriman denagn Qadak dan Qadar | |
3) Menulis pengertian Qadak dan qadar | |
4) Membanding beza contoh-contoh Qadak dan Qadar | |
Bersyukur dengan nikmat yang diberi ALLAH | نيلاي مورني |
Buku teks dan lembaran kerja rumah | بي.بي.عيم |
-40% daripada murid dapat membezakan antara Qadak dan Qadar | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment